برای موفق شدن یک کسب و کار، شناخته شدن در بین مردم نقش مهمی را ایفا میکند. تبلیغات تلویزیونی یا نصب بیلبوردهای بزرگ در خیابانهای مهم احتمالاً اولین و سادهترین نوع از تبلیغاتاند. با این وجود برای شناخته شدن در دنیای وب، که امروزه تمام زندگی ما را در بر گرفته است، راهکارهای زیادی وجود دارد. رپورتاژ آگهیها یا همان تبلیغات خبری یکی از مهمترین راهکارهای افزایش رتبه یک سایت در جستجوی گوگل است. این مقالات به دلیل تأثیر بسیار بالای خود، مورد استقبال بسیاری از کسبوکارها قرار گرفتهاند. زمانی که شما یک مطلب در بهترین سایتهای رپورتاژ آگهی منتشرمیکنید، از نظر گوگل مورد تایید آن سایت هستید. به این ترتیب اعتبار شما نزد این موتور جستجوگر افزایش مییابد. همچنین تعداد کسانی که از بک لینکهای موجود در این رپرتاژ به سایت مورد نظر شما وارد میشوند افزایش پیدا کرده و جایگاه شما در جستجوی گوگل ارتقا خواهد یافت.
انتخاب بهترین سایتهای رپورتاژ آگهی
هنگام انتخاب سایت های رپورتاژ آگهی باید به نوع محتوای خود و همچنین مخاطب مورد نظرتان توجه کنید. بنابراین اولین گام برای انتخاب سایت های رپورتاژ آگهی بررسی پرسونای مخاطب مورد نظرتان است. برای مثال اگر مخاطب شما مادرانی با کودکان خردسالند، انتشار یک مطلب در سایت های رپورتاژ آگهی مرتبط با خودرو تاثیر چندان و بازدهی بالایی نخواهد داشت.
قبل از اینکه بخواهید رسانه مورد نظرتان را برای انتشار یک رپورتاژ آگهی انتخاب کنید، باید هدفتان را از انتشار مطلب در سایت های رپورتاژ آگهی بدانید. هدف از انتشار رپورتاژ آگهیها را می توان به دو دسته کلی تقسیم کرد:
روابط عمومی و برندینگ کسب و کار
شما به کمک یک رپرتاژ آگهی خوب میتوانید کسبوکارتان را بین افراد مختلف معرفی کنید و میزان آگاهی از برندتان را افزایش دهید. این شناخته شدن منجر به افزایش مشتریان بالقوه شما خواهد شد.
افزایش رتبه گوگل وب سایت
با استفاده از سایت های رپورتاژ آگهی، میتوانید مقالههای خود را با هدف بهبود سئو سایت منتشر کنید. در نگارش این مقالهها که بر اساس کلمههای کلیدی نوشته میشوند، باید تمام تکنیکهای سئو رعایت شوند.
ویژگیهای سایتهای رپورتاژ آگهی خوب
- موضوع کلی محتوای سایت با فعالیت شما همخوانی دارد. این موضوع کمک میکند به جامعه هدف خود نزدیک شوید. انتشار مطلب در سایتهای نامرتبط میتواند نتایج عکس داشته باشد و هزینه شما را هدر دهد.
- مخاطبان مورد نظر شما در این وب سایت فعالیت میکنند. اگر مخاطبان این وب سایت پرسونای مورد نظر شما را داشته باشند، به محتوای شما علاقمند شده و از سایت شما بازدید میکنند.
- رتبه الکسای خوبی دارند. هرچند که الکسا را نمیتوان یک مرجع بینقص دانست اما میتواند تا حدودی دید ما را نسبت به سایت های رپورتاژ آگهی جهت ببخشد کافی است وارد سایت alexa شوید و آدرس وب سایت مورد نظر خود را وارد نمایید.
- در نظر کاربران معتبر باشد. ممکن است سایتی به دلیل انتشار محتوای زرد بازدید بسیار بالایی داشته باشد. داشتن بازدید بالا همیشه به معنای برتری این وب سایتها نیست و آنها قطعاً نمیتوانند انتخاب خوبی بین سایت های رپورتاژ آگهی باشند. رسانه انتشار یک رپرتاژ آگهی باید معتبر باشد و کاربر به آن اعتماد داشته باشد.
- سئو و اعتبار بالایی دارد. برای سنجش اعتبار یک وب سایت راهکارهای بسیار متنوعی وجود دارد. نرم افزارها و افزونههای زیادی به این منظور طراحی شدهاند. به کمک این نرم افزارها میتوانید اعتبار دامنه و امتیاز اسپم سایت را بررسی کنید.
اعتبار دامنه و امتیاز اسپم بهترین سایتهای رپورتاژ آگهی
اعتبار دامنه یا همان DA را میتوانید از طریق افزونه ماز (Moz) دریافت کنید. این عدد که بین ۰ تا ۱۰۰ در نظر گرفته میشود، اعتبار کلی سایت مورد نظر است. هرچه این عدد به ۱۰۰ نزدیکتر باشد یعنی این سایت معتبرتر است.
با بررسی امتیاز اسپم یک سایت یا همان Spam Score میتوانید میزان اسپم بودن سایت های رپورتاژ آگهی را بررسی کنید. اگر یک وب سایت دارای امتیاز اسپم بالایی باشد، انتخاب درستی در بین سایت های رپورتاژ آگهی نیست و حتی ممکن است به اعتبار مجموعه شما ضربه بزند.
زمان مناسب برای انتشار در سایت های رپورتاژ آگهی
برای پیشرفت در سئوی سایت و رشد جایگاه خود در گوگل نباید شتابزده عمل کنید. ممکن است با انتشار چندین و چند رپرتاژ همزمان به یک باره پیشرفته بالایی داشته باشید اما این حرکت از چشم گوگل دور نمیماند و متوجه این رشد غیرطبیعی خواهد شد. در این شرایط نه تنها رشدی برای سایت شما اتفاق نخواهد افتاد، بلکه ممکن است به یکباره افت کنید. در این شرایط تمام هزینههای شما برای انتشار مطلب در سایت های رپورتاژ آگهی و بهبود سئوی سایت از بین خواهد رفت.
برنامه بلند مدت و طبیعی
سعی کنید یک برنامهریزی بلندمدت برای انتشار رپرتاژ آگهیها داشته باشید. این موضوع نباید به صورت یک برنامه منظم باشد. اگر یک نظم خاصی را برای انتشار رپورتاژ آگهی خود لحاظ کنید، باز هم گوگل متوجه این حرکت خواهد شد و تلاش شما بی نتیجه خواهد ماند.
گوگل برای تشخیص طبیعی و غیرطبیعی بودن پخش بک لینکها به زمان انتشار آنها توجه میکند. به محض اینکه تاریخ لینکها نزدیک به هم و غیرطبیعی باشند، متوجه این موضوع خواهد شد و تمام تلاش شما از بین خواهد رفت.
روز مناسب برای انتشار رپورتاژ آگهی
طبق بررسیهای انجام شده و در نظر گرفتن نتایج گذشته، سه شنبه بهترین روز برای ارسال مطلب در بهترین سایتهای رپورتاژ آگهی است. پنجشنبه هم یکی از روزهای با بازدهی بالا برای انتشار رپرتاژ آگهی است. اما بدترین روز برای انتشار مطلب در بهترین سایت های رپورتاژ آگهی جمعه است و انتشار مطلب در این روز اصلا توصیه نمیشود. همچنین بهترین زمان برای انتشار مطلب در بهترین سایتهای رپورتاژ آگهی، ۹ صبح است.
بهترین سایتهای رپورتاژ آگهی
همانطور که در ابتدای مطلب گفته شد، برای انتخاب بهترین سایتهای رپورتاژ آگهی باید به نکات مختلفی توجه کنیم. موضوع و اعتبار این سایتها از مهمترین مواردیاند که باید به آنها توجه کرد. در این مقاله ۹ نمونه از بهترین سایتهای رپورتاژ آگهی را به شما معرفی میکنیم. این سایتها در زمینه کودک و فرزند، فناوری و IT و سفر و گردشگری فعالیت میکنند. بنابراین اگر حوزه فعالیت شما در این سه زمینه است و برای انتشار آگهی به دنبال سایتهای حرفهای میگردید، میتوانید از از گزینههای زیر استفاده کنید:
کودک و فرزند
- نی نی سایت
- نی نی بان
- ایران بانو
سفر و گردشگری
- ویرگول
- کارناوال
- کجارو
فناوری و IT
- زومیت
- دیجیاتو
- گجت نیوز
موارد گفته شده از بهترین سایتهای رپورتاژ آگهی به شمار میروند و در حوزه خود معتبر و قابل اعتمادند. البته سایت های رپورتاژ آگهی بسیار متنوع و گستردهاند و معرفی تمامی آنها از حوصله این مطلب خارج است. برای انتخاب بهترین گزینه از بین این سایتها باید با یک مشاور مورد اعتماد مشورت کنید.
بهترین انتخاب با بهترین مشاوران
هر کسبوکاری در هر مرحله از فعالیت خود، نیاز به یک نوع مشخصی از رپورتاژ و محتوا دارد. تشخیص این امر به کمک متخصصین این حوزه امکان پذیر است. اما این متخصصان را از کجا پیدا کنیم؟ جواب این سوال پیش ماست. ما در وب سایت جوهر با همکاری با بهترین افراد در این حوزه، آماده کمک به شماییم. تمام تلاش ما و همکارانمان در مجموعه جوهر، ایجاد بستری برای یک همکاری حرفهای و حساب شده است. اگر در فکر ایجاد تغییری مثبت در کسبوکار خود هستید میتوانید از مشاوران ما به صورت رایگان کمک بگیرید. به کمک نظرات تخصصی مشاوران ما میتوانید برای رشد خود برنامهریزی کنید. همکاری با بهترین افراد این حوزه تضمین کار ما در وب سایت جوهر است. پس با ما همراه شوید.