تولید محتوای دندانپزشکی در روزگاری که اینترنت نقشی اساسی در زندگی انسانها دارد، یکی از راههای مهم جذب بیمار به مطب دندانپزشکان است. پیشبینیها نشان میدهند که تا سال 2021 صنعت دندانپزشکی ارزشی معادل 36.8میلیارد دلار خواهد داشت. همین موضوع باعث شده دندانپزشکان در سراسر دنیا برای جذب بیمار بیشتر به مطب خود، به تولید محتوا در اینترنت و شبکههای مجازی رو بیاورند.
در گذشته آنچه کودکان را راضی میکرد که به مطب دندانپزشک بروند، افسانۀ پَری دندان بود. موجودی خیالی که بعد از کشیدن دندانها، به کودکان هدیه میداد و این هدیه را زیر بالشت آنها میگذاشت! امروز اما از پری دندان خبری نیست! راههای جذب بیمار برای دندانپزشکان از طریق شبکههای اجتماعی و تولید محتوای جذاب رنگ و بوی دیگری به خود گرفته است. با خواندن این مطلب و مشاهده خدمات سرویس دیجیتال مارکتینگ پزشکان در گروه جوهر؛ راه جذب بیمار و محبوب شدن در شبکههای اجتماعی برای کلینیک خود هموار کنید.
یکی از کارهایی که باید بهعنوان دندانپزشک انجام دهید تا در بین مخاطبان (بخوانید بیماران و مشتریان) شناخته شوید، تولید محتوای دندانپزشکی و ارائۀ آن به مخاطبان است. صنعت دندانپزشکی برای اینکه بتواند سود خوبی از خدمات خود کسب کند، نیازمند بازاریابی موفق در شبکههای اجتماعی و مدیریت تبلیغات در این صنعت است؛ موضوعی که بدون تولید محتوای خاص دندانپزشکی امکانپذیر نیست.
بازاریابی از طریق تولید محتوای دندانپزشکی
دندانپزشکان در طول دهههای زیادی فقط به اعتبار کاری خود و بازاریابی دهانبهدهان توسط مردم اکتفا میکردند و به دنبال کسب موفقیت، آن هم فقط از طریق شهرت کاری خود بودند. اما در حال حاضر چنین ترفندی کارآمد به نظر نمیرسد و البته خوشایند هم نیست. مخاطبان شما در شبکهها و فضای مجازی هستند. تمامی امکاناتی که در دنیای دیجیتال مارکتینگ فراهم است (وبلاگنویسی، بازاریابی ویدیویی، تبلیغات در شبکههای اجتماعی و پادکستها) میتواند به صنف دندانپزشکی کمک کند تا با تولید محتوای دندانپزشکی، خود را در بین عموم و حتی جهان نشان دهد. دندانپزشکی هم مانند هر صنعت و صنف دیگری، راههای ویژۀ جذب بیماران جدید و حفظ بیماران قدیمی خود را دارد.
نشان بدهید که ترسناک نیستید!
شما ترسناک نیستید، اما راستش را بخواهید خیلیها از شما میترسند! در نظرسنجیها، 15درصد از مردم گفتهاند که با ترس و لرز به مطب دندانپزشکان میروند. تازه این درصد فقط برای کسانی است که از ابراز ترس خود خجالت نمیکشند! راه جذب بیمار ترسو هم این است: «کاری کنیم که ترسش بریزد.» اگر بیمار فرضی شما هر روز تصاویر شما را ببیند، نوشتههای شما را بخواند، فیلمِ کارهای نهچندان ترسناک شما را مشاهده کند، با شما و محیط کار شما آشنا باشد و بهطور کلی بداند که در مطب شما چه خبر است، دیگر چیزی برای ترسیدن نخواهد داشت! تولید محتوای دندانپزشکی در شبکههای مجازی این امکان را به شما میدهد که تصویر مثبتی از خود در ذهن بیماران حک کنید.
تولید محتوای دندانپزشکی با تولید محتوا برای سایر اصناف تفاوتهایی دارد! فروشگاههای پوشاک، شرکتهای نرمافزاری، رستورانها و صنایع دیگر، باید مردم را متقاعد کنند که آنچه میفروشند ارزش خریدن دارد، حتی اگر چیزی باشد که به آن نیاز ندارند. در مقابل، دندانپزشکان به متقاعدکردن افراد برای بررسی دندانها و لثههایشان نیازی ندارند. همه میدانند که برای مراقبت از سلامت دهان و دندان خود نیاز به دندانپزشک دارند. پس دندانپزشکان دقیقاً باید چه کار کنند؟!
تولید محتوای دندانپزشکی در شبکه های اجتماعی هنوز برای دندانپزشکان جا نیافتاده است؛ اما به جرئت میتوان گفت که فعالیت و حضور در توییتر، فیسبوک و اینستاگرام نقطۀ عطفی برای آنها محسوب میشود.
تولید محتوای دندانپزشکی در شبکه های اجتماعی
کاری که اکثر دندانپزشکان باید هنگام تولید محتوای دندانپزشکی در شبکههای اجتماعی انجام دهند، یادآوری به مخاطبان برای ملاقات دندانپزشک و بررسی دندانهایشان است. برنامهریزی درست به مخاطب کمک میکند تا ترس و اضطراب روبهرویی با دندانپزشک را از خود دور کند. درنهایت، این مسئله موجب ایجاد اعتماد و کسب اطمینان بیمار میشود.
تولید محتوای دندانپزشکی و بازاریابی در رسانههای اجتماعی راه نهایی برای ایجاد روابط با مخاطبان است. دندانپزشک میتواند با این روش به بیمار خود اطمینان بدهد که در مطب او، تجربهای بدون ترس و درد خواهد داشت.
شما بهعنوان دندانپزشک میتوانید این امکان را مهیا کنید که بیماران حتی قبل از مراجعه به شما، از طریق رسانههای اجتماعی مطب و محیط کار شما را مشاهده کنند. بدین ترتیب شما میتوانید توانایی، سابقه و تجربۀ کاری خود را به نمایش بگذارید و به مخاطبان حس اطمینان و امنیت بدهید. با استفاده از محتوای جذاب و سرگرمکننده برخی از آیتمهایی را که فکر میکنید مهم نیستند حذف کنید. با ایجاد شخصیتی جذاب در فضای مجازی، اطمینان داشته باشید که مخاطبان منتظر دیدار شما خواهند بود.
هنگام تولید محتوای دندانپزشکی به یاد داشته باشید که شما در کانال خود، فقط خدمات دندانپزشکی یا حتی خمیردندان را به فروش نمیرسانید، بلکه آسودگی، سلامت، اعتمادبهنفس و حس اطمینان و بالاتر از همه لذت یک تجربۀ خوب را به مخاطبان خود هدیه خواهید داد. شبکههای اجتماعی درواقع نوعی پلتفرم در اختیار شما قرار میدهند تا بتوانید با بیماران خود ارتباط برقرار کنید. به مخاطبان خود یادآوری کنید که دغدغۀ شما فقط دندانها نیستند؛ شما به چیزی فراتر از این فکر میکنید.
لازمههای تولید محتوای دندانپزشکی
بسیاری از مردم هنگامی که دچار دردهای مزمن دندان میشوند به دندانپزشک مراجعه میکنند. ترس از روبهروشدن با پوسیدگی دندان و احتمال عصبکشی و… باعث اجتناب از ملاقات با دندانپزشک میشود. پس تعجبی ندارد که بازاریابی و تولید محتوای دندانپزشکی در گسترش پذیرش عمومی این حرفه بسیار تأثیرگذار است.
تولید محتوای دندانپزشکی در شبکههای اجتماعی این فرصت را برای شما فراهم میکند که با مخاطبان خود از طریق عکسهای جذاب، فیلمهایی از کار روی دندانهای یک بیمار و انتشار تجربیات مشتریان و… ارتباط برقرار کنید.
اینکه یکی از مخاطبان دربارۀ نحوۀ مراقبت از دندان خود در رسانههای اجتماعی از شما سؤالی بپرسد و شما با خوشرویی به او پاسخ دهید، به مخاطبان نشان میدهد به صفحۀ مطمئنی آمدهاند و میتوانند به شما اعتماد کنند. توییتها و پستهای فیسبوک و اینستاگرام اگر دارای پشتیبانی دوستانه باشند، بسیار جذاب خواهند بود.
راههای جذب بیمار جدید
مردم روی سلامت و مراقبتهای بهداشتی خود بسیار حساس هستند. بیش از نیمی از مردم برای یافتن دندانپزشک خوب از موتورهای جستجویی مثل گوگل استفاده میکنند. پیشنهاد میکنیم که برای مطب خود سایتی راهاندازی کنید و از تبلیغات در گوگل ( گوگل ادوردز و سئو سایت ) برای قرار گرفتن در نتایج جستجوی گوگل استفاده کنید. در نظر داشته باشید که هنگامی که بیمار به دنداپزشک مراجعه میکند، تنها در حال استفاده از یک خدمت نیست، بلکه در حال برقراری ارتباط مستمر با فردی قابل اعتماد است؛ کسی که این حس اعتماد را به بهترین نحو پاسخ دهد.
یکی از نتایج مهم تولید محتوای دندانپزشکی هنگامی دیده میشود که بیماران شروع به جستجو دربارۀ دندانپزشک جدیدی میکنند و برای این کار به جستوجو در گوگل میپردازند. اینجا همان جایی است که باید نام، نوشتهها، عکسها و فیلمهای شما دیده شده و بیمار به مطب شما دعوت شود.
طبق نظرسنجیها، 75درصد از مردم محصولات یا خدماتی را میخرند که در رسانههای اجتماعی دیدهاند. اگر در این رسانهها فعال باشید و مطالب شما به سؤالات مردم در زمینۀ کاری شما پاسخ دهد، در دید مشتری معتبرتر ظاهر میشوید.
تولید محتوای دندانپزشکی چگونه برتری شما را نشان میدهد؟
ماهیت ویروسگونۀ رسانههای اجتماعی، اطلاعات فعالیتهای شما را بهطور گسترده پخش میکند. با تولید محتوای دندانپزشکی (نوشتن مطالب کوتاه و بلند، ارسال فیلم و انتشار اطلاعاتی که تخصص شما را نشان میدهد) میتوانید برتری خود را به تصویر بکشید. بسیاری از نرمافزارها و سایتهای مشهور از طریق ارائۀ خدمات و سابقۀ کاری خود در اینترنت توانستهاند برتری و ویژگیهای خود را به تصویر بکشند.
اعتماد به برندها دشوار است، اما وقتی شما با دلایلی روشن و منطقی برتری خود را اثبات میکنید، دیگر همهچیز متفاوت خواهد بود. بنابراین داشتن برتری در صنف دندانپزشکی و نمایش این برتری در رسانههای اجتماعی نهتنها یکی از راههای جذب بیمار جدید است، بلکه توجه رقبا و همکاران شما را هم جلب میکند.
تولید محتوای دندانپزشکی را از کجا شروع کنم؟
هنگامی که تصمیم گرفتید کمپینی راهاندازی کنید، وقت آن است که استراتژی تبلیغات در شبکههای اجتماعی خود را نهایی کنید. کلید موفقیت در تبلیغات و بازاریابی داشتن درک درستی از مخاطبان است.
با درنظرگرفتن نقطۀ تمایز فروش(USP) و آنچه میتوانید به مخاطبان ارائه دهید و جذبشان کنید، تبلیغات خود را شروع کنید. تبلیغات خود را براساس مخاطبان خود شخصیسازی کنید تا کمپینهای شبکههای اجتماعیتان درست و هدفمند کار کنند. به نوع محتوایی که به اشتراک میگذارید دقت کنید.
هنگامی که مخاطبان خود را شناختید، بهمنظور افزایش آگاهی و تقویت کمپین خود نکات زیر را نادیده نگیرید:
نفوذ روی کارکنان
هدف بازاریابی در رسانههای اجتماعی ایجاد ارتباط نزدیک با بیماران است. باید بدانید که کارکنان شما ارتباط بیشتری با بیماران دارند. آنها در همان جامعه زندگی میکنند، نحوۀ عملکرد شما را میدانند و البته میدانند چگونه به فالوئرهای شما دسترسی پیدا کنند.
به کارکنان خود توجه کنید. میتوانید از کانالهای شخصی آنها برای تولید محتوای دندانپزشکی، بازاریابی و تبلیغات کار خود استفاده کنید و فضای گستردهتری را برای پوشش تبلیغاتی خود داشته باشید. البته همۀ اینها به میزان نفوذ شما روی کارمندانتان بستگی دارد.
هنگام تولید محتوا مثل ربات رفتار نکنید
سعی کنید در صفحۀ خود منعطف ظاهر شوید و مثل یک ربات، فقط خدمات خود را نمایش ندهید. هدف شما این است: مشتریانتان را متقاعد کنید که خدماتی حرفهای ارائه میدهید. با همۀ این اوصاف، سعی کنید بیش از حد از پستهای بالینی و تصاویر موجود در اینترنت استفاده نکنید.
یک راه عالی برای برقراری ارتباط با بیماران استفاده از عکسهای قبل از جراحی دندان و بعد از آن است که میتوانید در برجستهسازی تجربیات بیماران خود به کار ببرید. درحالت ایدئال، بیمارتان عکسهای خود را در اختیارتان قرار میدهد و بدین ترتیب شما بهراحتی میتوانید در تبلیغات خود از آنها بهره ببرید.
تولید محتوای دندانپزشکی بهدردبخور!
هنگامی که مردم به مطب دندانپزشک میروند، به دنبال خدماتی هستند که برای داشتن یک لبخند زیبا لازم است. این بدان معنی است که آنها محصولات یا خدماتی را برای کمک به بهداشت دهان خود میخواهند و حتی میخواهند بدانند که چگونه میتوانند بیماری را از بین ببرند و دندانهای خود را حفظ کنند. پس در رسانههای اجتماعی با قدرت ظاهر شوید، محتوای بهدردبخور تولید کنید و راهنماییهای ارزشمندی دربارۀ بهداشت دهان و دندان ارائه دهید.
اگر کاربران پستهای مفیدی از شما پیدا کنند، احتمالاً آن را با دوستان و خانوادۀ خود به اشتراک میگذارند و درنتیجه مطب دندانپزشکی شما بیشتر شناسانده خواهد شد. طبق نظرسنجیها، 47درصد از مردم ادعا میکنند که محتوا را به اشتراک میگذارند؛ زیرا معتقدند آن محتوا مفید و ارزشمند است. تولید محتوای دندانپزشکی ارزشمند به شما فرصت میدهد که دانش و توانایی خود را نشان دهید.
مشارکت با مخاطبان
یکی از نکات بسیار مهم که باید دربارۀ شبکههای اجتماعی بدانید این است که همهچیز به ارتباط با مخاطبانتان بستگی دارد. هدف شما تنها تولید محتوا و ارسال اطلاعات به بیماران بالقوهتان نیست. شما میخواهید با تولید محتوای دندانپزشکی افراد را به کلیککردن، نظردادن و بهاشتراکگذاشتن محتوای خود تشویق کنید.
یکی از راههای عالی برای تشویق مخاطب به تعامل این است که سؤالی را در صفحۀ خود مطرح کنید. مردم داشتن فرصتی برای بیان دیدگاههای خود در موضوعات مهم را دوست دارند. سؤالاتی در زمینۀ عادتهای بهداشت دهان و دندان را مطرح کنید و آنها را تشویق کنید پاسخهای قانعکننده ارائه دهند و بدین ترتیب با مخاطبان خود ارتباط بگیرید.
تولید محتوای ویدیویی برای دندانپزشکی
در حال حاضر ویدیوهای لایو یکی از گرایشهای هیجانانگیز در رسانههای اجتماعی هستند. این گزینه یکی از بهترین روشها برای جذب مخاطب است و اعتبار شما را بهعنوان دندانپزشک افزایش میدهد. گزینههای ویدیویی مثل استوری و لایو در اینستاگرام و فیسبوک به شما این امکان را میدهد از تبلیغات معمولی دندانپزشکی فراتر بروید و مکالمات واقعی و زنده با مخاطبان خود داشته باشید.
ایجاد بخش نظرها
ایجاد بخش نظرهای آنلاین یکی دیگر از ابزار بازاریابی بزرگ است که میتواند نقطۀ عطفی برای دندانپزشکان باشد. حدود 90درصد از مصرفکنندگان صرفاً با خواندن بخش نظرها، محصول یا خدماتی را خریداری میکنند.
ما میدانیم که دندانپزشکان و کادر درمانی کلینیکهای دندانپزشکی ساعات طولانی فعالیت میکنند و ممکن است فرصت کافی برای پیاده کردن استراتژیهای اشاره شده در این مطلب را نداشته باشند. اما ترجیح میدهیم با راهنمایی و افزایش دانش دیجیتال مارکتینگ دندانپزشکان راه مارکتینگ را برایشان اندکی روشن سازیم. چنانچه تمایل داشته باشید میتوانید با ارسال پیام به گروه بازاریابی محتوایی جوهر از خدمات مشاورهای ما استفاده کنید همچنین میتوانید با مشاهده خدمات ویژه پزشکان و دندانپزشکان، فعالیتهای دیجیتال مارکتینگ و تولید محتوای خود را به ما بسپارید.