تولید محتوا برای اینستاگرام، تولید محتوا ، تولید محتوا در اینستاگرام

تولید محتوا در شبکه های اجتماعی چقدر اهمیت دارد؟

مطمئناً می‌دانید در حال حاضر شبکه های اجتماعی بهترین ابزار برای ارتباط و انتقال مفهوم با مخاطبان محسوب می‌شوند و شما می‌بایست برای حفظ این ارتباط به‌طور مداوم در شبکه های اجتماعی حضور داشته باشید و از تحلیل محتوا های خود و رقبایتان نیز غافل نشوید. تولید محتوا در شبکه های اجتماعی یکی از کارهای مهمی است که شما باید انجام دهید. در پست‌های قبلی گفته شد که تولید محتوای تصویری چه تأثیری روی کاربران و مخاطبان شما می‌گذارد.
محتوا در شبکه های اجتماعی هم به‌صورت تصویر است و هم متن؛ اما ارسال محتوا به همراه تصویر از اهمیت بسیاری برخوردار است. ما در این مطلب قصد داریم نکاتی را به شما بیاموزیم که کار تولید محتوا در شبکه های اجتماعی را آسان‌تر کند و سریع‌تر بتوانید پیام خود را به مخاطب خود برسانید.
با رعایت این نکات می‌توانید روند رو به رشدی را ایجاد کرده و نتایج بهتری در تولید محتوا برای شبکه های اجتماعی به دست آورید.

• مطالبی بگذارید که ارزش به‌اشتراک‌گذاری زیادی دارند:

باید مطالبی بگذاریم که ازنظر دیگران و دوستانمان ارزش به‌اشتراک‌گذاری بسیاری داشته باشند. سعی کنید در هنگام درج مطلب به این موضوع دقت کنید که چرا باید این مطلب را دیگران به اشتراک بگذارند! اگر بتوانید محتوایی تولید کنید که سبب انتشار مجدد توسط دنبال‌کنندگان شما بشود، به‌راحتی خودتان را توسط دیگران معرفی می‌کنید.

• با هدف و منظور مطلب بگذارید:

با گذاشتن مطالب هدفمند به دوستان خود ثابت کنید شاید شما خیلی حرفه‌ای نباشید، اما به اصول حرفه‌ای این کار اهمیت می‌دهید. فقط تولید محتوا کافی نیست، بلکه باید از تولید محتوای خود هدفی داشته باشید و این را به مخاطب نیز انتقال دهید.

• سرتیترهای عالی و مهم انتخاب کنید:

چه مطلب شما کوتاه باشد و چه بلند، باید از سرتیترهای عالی و مهم استفاده کنید تا در شبکه های اجتماعی به‌عنوان گزینه‌ای مناسب برای به‌اشتراک‌گذاری انتخاب شوید؛ زیرا اولین چیزی که از یک مطلب یا پیام دیده می‌شود و معمولاً برای همه مهم‌ترین بخش به حساب می‌آید، سرتیتر یا موضوع اصلی آن مطلب یا پیام است.

• عملکرد کلی خود را بهبود بدهید:

ثابت شده است هرچه محتوای شما بیشتر باشد، کنترل کیفیت آن پیچیده‌تر می‌شود. سعی کنید هوشمندانه، ولی ساده عمل کنید و به یاد داشته باشید طولانی‌بودن اصل نیست، بلکه کیفیت اصل است. پس کیفیت را به کمیت ترجیح دهید. زمان‌بندی مناسب و ثابت‌قدم‌بودن در تولید محتوا اصل مهمی است که باید به آن پایبند باشید.

• برای ارتقای قدرت کلیدواژه‌ها پست‌های بلند هم بگذارید:

گاهی مطالب بلندبالا نیز برای ارتقای قدرت کلیدواژه‌ها در متن‌های طولانی نیاز است. در نکتۀ قبل به کیفیت اشاره شد؛ اما می‌توانید با تولید محتوای ارزشمند و طولانی، البته با فاصله‌های زمانی زیاد، به کیفیت کلمات کلیدی مطالب و همچنین ارزش مطالبتان بیفزایید.

• محتویات طولانی‌تر بک‌لینک‌ های بهتری می‌سازند:

همان‌طور‌که می‌دانید تولید محتوای طولانی سبب افزایش کیفیت آن مطلب می‌شود و همچنین بیشتر به اشتراک گذاشته می‌شوند. اگر به دنبال ایجاد بک‌لینک‌های مستحکم برای سایت خود هستید، تولید محتوای طولانی را در ارجحیت قرار دهید.

تولید محتوا در شبکه های اجتماعی

• برای مطالب وبلاگ خود از زمان‌بندی استفاده کنید و آن‌ها را بازبینی کنید:

زمانی که مقالات طولانی‌تر می‌نویسید، آن را به‌صورت زمان‌بندی‌شده بازبینی و ویرایش کنید. با این کار نه‌تنها مطالب خود را به‌روز نگه می‌دارید، بلکه طی دو یا سه بار، تقریباً اکثر ایرادات آن را مرتفع می‌کنید. همچنین می‌توانید با تعیین زمان مناسب برای انتشار مطالب در آینده در وب‌سایت و شبکه های اجتماعی همیشه سایت و شبکه های اجتماعی خود را به‌روز نگه دارید. در واقع این کار نوعی بازیافت مطالب قدیمی و زنده‌کردن دوبارۀ آن‌هاست.

• از عکس‌های بزرگ‌تر و بهتر، بیشتر استفاده کنید:

اگر خواهان جلب توجه بیشتر خوانندگان مطالب خود هستید و اگر می‌خواهید آن‌ها از خواندن مطالب طولانی شما خسته نشوند، ‌باید آن‌ها را با عکس‌ها و تصاویر جذاب تشویق کنید. عکس‌های جالب بازدید‌کنندگان را به مطالعۀ متن مربوط به آن‌ها تشویق می‌کنند. نه‌تنها عکس‌ها و تصاویر، بلکه استفاده از عناصر گرافیکی نیز بسیار مفید است.
نکتۀ مهم اینجاست که باید از کیفیت و مرتبط‌بودن آن‌ها با پست و محتوای مطلبتان اطمینان حاصل کنید. رعایت این موارد به مقدار زیادی کاربران را تحریک به ایجاد ارتباط می‌کند. نتایج تحقیقات نشان می‌دهد، استفاده از تصاویر باکیفیت در فیس‌بوک به افزایش میانگین ۵۳درصدی اشتراک‌گذاری‌ها منجر شده است. همچنین استفاده از تصاویر باعث شده است که نظریات (Comments) مطالب نیز با بیش از ۱۰۴درصد افزایش رو‌به‌رو شود.

• از تکرار دوری کنید:

اگر می‌خواهید روی یک کلمۀ کلیدی تمرکز کنید و از آن در چند مطلب یا چند پست استفاده کنید، بهتر است از تکرار‌کردن ایدۀ اصلی محتوای مرتبط با آن کلمه پرهیز کنید. هیچ‌وقت سعی نکنید با تکرار زیاد کلمات یا جملات و عبارات خاص، ایدۀ ذهنی خود را به خوانندگان تحمیل کنید.

• از دکمه‌های اشتراک‌گذاری در پایین هر مطلب استفاده کنید:

با قراردادن دکمه‌های به‌اشتراک‌گذاری محتوای رسانه‌ای شبکه های اجتماعی، امکان اشتراک‌گذاری را برای خوانندگان مطالبتان راحت‌تر کنید. به‌ویژه در مطالب طولانی، برای کاربران سخت است که به ابتدای متن برگشته و دنبال راهی برای به‌اشتراک‌گذاری بگردند. در این حالت ۹۰درصد از نظر خود منصرف می‌شوند.
فراموش نکنید راحتی کاربران اولویت آن‌هاست. پس این اولویت برای شما هم باید ارجحیت داشته باشد. در این صورت، قراردادن دکمه‌های اشتراک‌گذاری در پایان هر متن حرکتی عاقلانه و ایدئال است و خوانندگان به محض اینکه متن را تا آخر خواندند می‌توانند در همان لحظه به‌سرعت آن را به اشتراک بگذارند.

آیا می‌دانید شبکه های اجتماعی و سئو چه رابطه‌ای با هم دارند؟

جذب بیشتر بازدیدکنندۀ واقعی سایت و افزایش صفحات بازدید‌شونده راهی مناسب برای افزایش فروش و کسب رتبۀ بهتر در الکسا است؛ زیرا قراردادن لینک مستقیم به صفحات شما در شبکه های اجتماعی و امکان به‌اشتراک‌گذاری مطالب، نقش مؤثری در افزایش اعتبار سایت و بهبود رتبۀ شما در گوگل ایفا خواهد کرد. همچنین از این طریق می‌توانید ارتباط دوطرفه با مشتریان خود داشته باشید و از نظریات و خواسته‌های آنان آگاه شوید.
فیس‌بوک، لینکدین، پینترست، گوگل پلاس و توییتر ازجمله شبکه های اجتماعی بسیار مهم هستند. در مطلب بعدی شما را با چگونگی نحوۀ تولید محتوا در این شبکه های اجتماعی بیشتر آشنا می‌کنیم.
تیم بازاریابی محتوایی جوهر از اینکه می‌تواند بخشی از نیاز شما را درزمینۀ تولید محتوای اینترنتی رفع کند خشنود بوده و آمادۀ خدمت‌رسانی به شما عزیزان است. در صورت داشتن هرگونه سؤال و نیاز به راهنمایی در این زمینه، لطفاً با ما تماس بگیرید.

مدیریت شبکه‌های اجتماعیوبلاگ

1 دیدگاه

پاسخی بگذارید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *