بررسی تاثیر گوگل ادورز روی سئوی سایت

شاید این سوال برایتان پیش آمده باشد که آیا تبلیغ در گوگل موجب افزایش رتبه سایت در گوگل و بهبود سئوی آن می‌شود؟ در پاسخ به این سوال باید بگوییم که تبلیغات گوگل، تاثیری روی سئوی سایت ندارد. در این مقاله همراه ما باشید تا به طور کامل مساله تاثیر گوگل ادورز روی سئوی سایت و ارتباط این دو با یکدیگر را بررسی کنیم.

 

گوگل ادورز چیست؟

حتما در نتایج جستجوی خود با سایت‌هایی روبرو شده‌اید که در کنار آن‌ها واژه Ad نوشته شده است. گوگل ادورز یک سرویس غیررایگان از سوی گوگل است که صاحبات کسب و کارها می‌توانند با استفاده از آن سایت خود را به صفحات اول گوگل برسانند. برای استفاده از این سرویس، سایت‌ها در سایت گوگل ادورز ثبت‌نام می‌کنند و با پرداخت تعرفه مشخص شده از سوی گوگل، با توجه به کلمه کلیدی مورد نظر خود در گوگل تبلیغ می‌نمایند. گوگل ادورز و سئو دو مبحث کاملا مجزا هستند؛ زیرا تبلیغات گوگل صرفا متمرکز بر کلمه کلیدی است اما سئوی یک سایت، به معیارهای مختلفی بستگی دارد.

 

تاثیر گوگل ادورز روی سئوی سایت: تبلیغات گوگل چه ارتباطی با رتبه سایت دارد؟

به طور کلی برای رتبه‌بندی سایت دو فاکتور مهم یا Ranking Signal وجود دارد:

  • سیگنال مستقیم

همه فاکتورهایی که از نظر آماری روی رتبه و ترافیک سایت تاثیر دارند در این دسته قرار می‌گیرند. مانند بک‌لینک‌ها که استفاده از آن‌ها رتبه سایت در موتور جستجو را افزایش می‌دهد.

  • سیگنال غیرمستقیم

عواملی که نه از نظر آماری، بلکه به صورت غیرمستقیم روی رتبه سایت اثر دارند.

۷ روش موثر برای تبلیغات روان‌شناسی و مشاوره آنلاین
مشاهده مطلب

با توجه به این فاکتورها، باید بگوییم که تبلیغات گوگل بدون شک تاثیر مستقیمی بر بهبود رتبه سایت ندارد. با این حال شاید بتوان ادعا کرد که تبلیغات گوگل اگر همزمان با تولید محتوای با کیفیت و رعایت اصول سئو در سایت انجام شود، می‌تواند با برندسازی به صورت غیرمستقیم به افزایش اعتبار سایت و در نهایت افزایش بازدید و رتبه سایت کمک کند. بنابراین تاثیر گوگل ادورز روی سئوی سایت تنها به صورت غیر مستقیم قابل تصور است. به عبارت دیگر، سئو و بهینه‌سازی سایت یک چیز و تبلیغات گوگل یک چیز دیگر است و این دو تاثیری روی هم ندارند اما با استراتژی صحیح و استفاده همزمان از هر دو می‌توان به نتایج خوبی رسید.

 

تاثیر گوگل ادوردز روی سئوتاثیر گوگل ادورز روی سئوی سایت به صورت غیر مستقیم

همان‌طور که گفتیم، تبلیغات گوگل موجب افزایش رتبه سایت و بهبود سئو نمی‌شود. با این حال می‌تواند پیامدهای مثبتی داشته باشد و به برندسازی و افزایش اعتبار سایت کمک کند. در اینجا به بررسی زوایای مختلف این موضوع می‌پردازیم.

  • افزایش جستجوی نام برند به واسطه تبلیغات گوگل

گوگل ادورز به شما کمک می‌کند تا نام تجاری و برند شما بهتر و بیشتر شناخته شود. کاربران بعد از این تبلیغات، نام شما را به یاد می‌سپارند، آن را جستجو می‌کنند و احتمالا از سایت شما بازدید می‌کنند.

  • اگر محتوای شما جذاب باشد، کاربران آن را در شبکه‌های اجتماعی با دوستان‌شان به اشتراک می‌گذارند

ماموریت اصلی شما مربوط به زمانی است که یک کاربر بعد از جستجوی نام کسب و کارتان، وارد سایت شما می‌شود؛ در این حالت اگر محتوای شما جذاب باشد، کاربر احتمالا آن را با دوستان خود به اشتراک می‌گذارد و این امر تاثیر مثبتی در افزایش ترافیک سایت و بهبود سئو خواهد داشت.

  • آنالیز نهایی کمپین تبلیغاتی، اطلاعات ارزشمندی در اختیارتان قرار می‌دهد و به بهبود عملکرد شما در آینده کمک می‌کند.
بهترین سرویس ایمیل مارکتینگ ایرانی چیست؟
مشاهده مطلب

طبیعی است که بعد از اتمام تبلیغات می‌توانید با آنالیز عملکرد خود، اطلاعات ارزشمندی در خصوص نرخ کلیک، میزان بازگشت سرمایه و … بدست آورید و با توجه به این اطلاعات، دید بهتری نسبت به استراتژی بازاریابی خود داشته باشید.

 

تاثیر ادوردز روی سئوکلام آخر

در مجموع با توجه به آن‌چه گفته شد، گوگل ادز و سئو دو موضوع مجزا هستند و صرف استفاده از تبلیغات گوگل موجب بهبود سئوی سایت نمی‌شود. بنابراین برای رسیدن به نتیجه دلخواه باید از این دو استراتژی در کنار یکدیگر استفاده کنید.

در نهایت به یاد داشته باشید که در فضای آنلاین، بدون محتوای بهینه و با کیفیت، هرگز نمی‌توانید از سایر رقبای خود پیشی بگیرید. در همین راستا می‌توانید برای دریافت خدمات تولید محتوا با کارشناسان متخصص ما در گروه بازاریابی محتوایی جوهر تماس بگیرید. علاوه بر این می‌توانید برای آشنایی با اصول تولید محتوای بهینه، سایر مقالات کاربردی ما را مطالعه نمایید.

دسته‌بندی نشده

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *