تاثیر رپورتاژ بر سئو

این روزها باید برای شناخته شدن یک کسب‌و‌کار، در فضای اینترنت تبلیغاتمان را گسترده‌تر کنیم. در ایام قدیم، در روزهایی که برای وصل شدن به اینترنت باید کارت‌ می‌خریدیم، نوع تبلیغات متفاوت بود. در آن روزها با چاپ کردن بروشورها یا ارائه تبلیغات در روزنامه‌ها، می‌توانستیم در سبد خرید مردم جامعه قرار بگیریم. امروزه اما با افزایش روز افزون استفاده از فضای اینترنت، استفاده از این بستر کمک زیادی به شناخته شدن شما خواهد کرد. از مهم‌ترین راهکار‌های رشد یک کسب‌وکار، تمرکز روی سئوی سایت است. سایتی که سئوی خوبی داشته باشد چندین برابر بیشتر از سایت‌های دیگر بازدهی می‌گیرند. یکی از موثرترین راه‌های بهبود سئوی سایت استفاده از یک رپرتاژ آگهی خوب است. تاثیر رپورتاژ بر سئو بالاست و می‌تواند رتبه سایت شما را در گوگل به سرعت ارتقاء دهد. در این مطلب با هم درباره تاثیر رپورتاژ بر سئو بیشتر صحبت می‌کنیم.

 رپورتاژ آگهی چیست؟

یک رپورتاژ آگهی  یک مقاله خبری و تبلیغاتی است که شما در آن محتوایی از خدمات خود را درج کنید. این محتوا توسط سایت‌های پرمخاطب و معتبر منتشر می‌شود. به این ترتیب مخاطبان این سایت‌‌ها با خواندن مقاله و محتوای شما با کسب‌وکارتان آشنا خواهند شد. یک رپرتاژ آگهی خوب با رعایت تمام نکات مربوطه، می‌تواند احساس نیاز را در مخاطب ایجاد کند. مخاطب با خواندن این رپرتاژ آگهی خوب به سایت شما سر خواهد زد و برای استفاده از خدماتتان اقدام می‌کند. البته تمام این بک لینک‌ها به خرید منجر نمی‌شوند. همین که افرادی که تا به حال نامی از شما نشنیده‌اند به سایتتان سر بزنند هم یک دستاورد بزرگ است. به این ترتیب نام شما در گوشه ذهنشان می‌نشیند و در صورت نیاز به شما مراجعه می‌کنند.

تاثیر رپورتاژ بر سئو چگونه است؟

ورود افراد مختلف به سایت شما از طریق این رپرتاژها، به منزله تایید شما توسط سایت منتشر کننده است. در این صورت اعتبار سایت شما نزد گوگل افزایش پیدا کرده و رتبه شما در گوگل ارتقاء پیدا می‌کند. خلاف این موضوع هم وجود دارد. تاثیر رپورتاژ بر سئو می‌تواند کاملا منفی باشد. چگونه؟ اگر رپورتاژ آگهی خوب و جذابی نداشته باشیم، بک لینک زیادی از آن رپورتاژ نمی‌گیریم. این موضوع می‌تواند روی اعتبار و رتبه ما در گوگل تاثیر منفی بگذارد. در واقع بک لینک‌های قوی باعث ارتقاء سایت و بک لینک‌های ضعیف موجب تاثیر منفی روی سایت خواهند شد.

تاثیر رپورتاژ بر سئوچرا باید روی گزینه رپورتاژ آگهی حساب باز کنیم؟

تاثیر رپورتاژ بر سئو و ویژگی‌های این نوع از محتوا باعث شده تا بین کسب‌و‌کارها طرفداران زیادی داشته باشد. سه نمونه از مهم‌ترین مزیت‌های یک رپرتاژ آگهی خوب را در ادامه با هم بررسی می‌کنیم.

  • بک لینک‌های قوی

یکی از مهم‌ترین دلایل تاثیر رپورتاژ بر سئو، اهمیت بالای بک‌لینک‌های موجود در این مقالات است. این بک لینک‌ها نسبت به بک‌ لینک‌هایی که در بنرها و سایر قالب‌های تبلیغاتی دیده می‌شوند، موثرتند. همچنین گوگل هم به این بک لینک‌ها اعتبار و اهمیت بیشتری می‌دهد.

  • افزایش رتبه و اعتبار

زمانی که  ورودی به سایت از طریق یک سایت معتبر خبری صورت بگیرد، اعتبارتان در نظر گوگل افزایش پیدا می‌کند. هرچه سایت انتخابی شما اعتبار بالاتری داشته باشد این تاثیر بیشتر است. یک سایت معتبر افزایش رتبه و اعتبار بیشتری برای شما به ارمغان خواهد داشت.

  • بک‌ لینک‌های همیشگی

یکی دیگر از دلایل اهمیت رپرتاژ آگهی‌ها و تاثیر رپورتاژ بر سئو این است که این لینک‌ها همیشه در سایت مربوطه باقی می‌مانند. در واقع تا زمانی که خودتان بخواهید این مقاله‌ها از سایت مورد نظرتان حذف نمی‌شوند. بنابراین اگر به دنبال گرفتن ورودی‌های همیشگی از سایت‌های معتبر هستید، بهتر است به سراغ خدمات رپورتاژ آگهی بروید.

چند نوع رپورتاژ آگهی داریم؟

در ادامه مطلب می‌خواهیم با انواع رپرتاژ آگهی‌ها بیشتر آشنا شویم. رپورتاژها در یک دسته‌بندی کلی به دو نوع تقسیم می‌شوند:

  1. رپورتاژ با هدف برندینگ و روابط عمومی  
  2. رپورتاژ با هدف سئو و بلک لینک

برای شناخت بیشتر این دو نوع محتوا در ادامه این مطلب همراه ما باشید.

رپورتاژ نویسی چه تاثیری بر برندینگ و روابط عمومی دارد؟

برای آشنایی بیشتر با این نوع رپرتاژ آگهی، باید ابتدا یک تعریف کلی از برندینگ ارائه دهیم. در واقع برندینگ نوعی بازاریابی است. در این مسیر کسب‌و‌کار، نام و نماد مربوط به خدمات خود را خلق کرده و آن را به مخاطبان می‌شناساند. این نام و نماد باید قابل شناسایی و به یاد ماندنی باشد. اگر نشان یک کسب‌و‌کار تبدیل به برند شود، فروش بسیار ساده تری خواهد داشت.  در این شرایط برند مشتریان وفاداری پیدا خواهد کرد. سه اصل مهم در برندینگ وجود دارد:

  • آگاهی از برند

به طور خلاصه آگاهی از برند همان شناخته شدن توسط مشتریان بالقوه و بالفعل است. هر چه میزان آگاهی از برند در جامعه بیشتر باشد، در بین مردم شناخته شده‌تر است.

  • یادآوری برند

هنگام صحبت درباره یک محصول به یاد برند خاصی می‌افتید؟ در این صورت آن برند قدرت یادآوری بسیار بالایی دارد. این قدرت یادآوری در طول زمان و با تکرار تبلیغات برندینگ ایجاد می‌شود.

  • تصویر برند  

تصویر برند احساسی در ذهن مشتری است که با توجه به خدمات برند در ذهن مخاطب ایجاد می‌شود. احساس خوشحالی، لوکس بودن و امنیت می‌تواند از تصاویر مهم یک برند باشد.

رپورتاژ آگهی‌ها چگونه در برندینگ تاثیر می‌گذارند؟ 

علاوه بر تاثیر رپورتاژ بر سئو تاثیر این مقالات روی برندینگ و روابط عمومی بسیار بالا است.  برندینگ موفق یک شبه به دست نمی‌آید. کسب‌و‌کاری وجود ندارد که با یک تبلیغ کوتاه مدت در رسانه‌های معتبر به موفقیت چشمگیری دست پیدا کند. موفقیت در حوزه فعالیت هر کسب‌و‌کاری منوط به رعایت اصل پیوستگی است. یک کسب‌‌و‌کار موفق در گذشت زمان رشد می‌کند.

به کمک تبلیغات در رسانه‌های مختلف می‌توانید به آگهی از برند خوبی دست پیدا کنید. در این نوع تبلیغات، کسب‌وکارها از زبان خودشان حرف می‌زنند.  چیزی به جز دعوت به خرید در این محتوا وجود ندارد. از سوی دیگر در یک رپرتاژ آگهی خوب تبلیغ مستقیمی وجود ندارد. رپرتاژ در ذات خود خبری و داستان‌محور است و به همین دلیل می‌تواند سایر اهداف برندینگ را محقق کند. علاوه بر کمک گرفتن از تاثیر رپورتاژ بر سئو و ارتقاء در گوگل می‌توانیم استفاده‌های دیگری از رپورتاژ‌ها کنیم. در یک رپرتاژ آگهی خوب می‌توانیم یک مصاحبه، یک گزارش از کمپین و یا معرفی یک صفحه لندینگ را بگنجانیم.

رپورتاژ با هدف سئو و بک لینک چگونه نوشته می‌شود؟

هنگامی که به دنبال تاثیر رپورتاژ بر سئو باشیم، شرایط نوشتن مقاله متفاوت است. در این صورت باید به دنبال کلمات کلیدی مناسب با کسب‌وکار و همین‌طور دادن بک لینک‌های مناسب روی انکر تکست‌های بخصوص باشیم. بک لینک‌ها به گوگل این موضوع را اثبات می‌کنند که وب سایت شما ارزش بالایی در زمینه این عبارت کلیدی دارد. بنابراین در هنگام جستجوی این کلمات کلیدی توسط کاربران، رتبه بالاتری خواهید داشت. البته تا زمانی که فاکتور‌های سئو در مقاله رعایت نشده باشد، گرفتن بک لینک از معتبرترین سایت‌ها هم تاثیر چندانی روی سئو نخواهد داشت.

برای تاثیر رپورتاژ بر سئو چه نکاتی را رعایت کنیم؟

یک رپورتاژ آگهی خوب دارای ویژگی هایی است که آن را از یک نوشته عادی، که توسط یک فرد غیرمتخصص نوشته شده است، جدا می‌کند. برای مشاهده تاثیر رپورتاژ بر سئو باید آن را اصولی نوشت. مقاله‌ای که  با هدف ارتقاء سئوی یک سایت نوشته می‌شود باید شرایط زیر را داشته باشد:

  • این محتوا نباید صرفاً سمت‌ و سوی تبلیغاتی داشته باشد.
  •  تبلیغات به صورت غیر مستقیم باشد، به صورتی که مخاطب برای آشنایی با برند کنجکاو شود.
  •  تیترهای جذاب و تاثیرگذار داشته باشد.
  •  از یک متن ثابت برای سایت‌های مختلف استفاده نشود. تکرار یک متن در چند سایت تاثیر مثبتی نخواهد داشت.

چگونه یک رپرتاژ آگهی خوب بنویسیم؟

برای دیدن تاثیر رپورتاژ بر سئو باید اصول نوشتن استاندارد یک رپرتاژ آگهی خوب را رعایت کنیم. حتما برای شما هم پیش آمده که در بیرون از خانه با تراکت‌های تبلیغاتی مواجه شوید. اگر همان لحظه اول این تراکت را تا نکرده و در اولین سطل زباله ننداخته باشید، احتمالاً در حد چند ثانیه به آن نگاهی می‌اندازید. یک رپورتاژ آگهی باید به قدری جذاب باشد که نگاه شما را به خود جلب کند. این محتوا باید به شکلی روی مخاطب تاثیر بگذارد که نتواند آن را مثل یک تراکت تبلیغاتی رها کرده و به سطل زباله بیندازد. هر چه ارتباطی که بین کاربر و نوشته ما برقرار می‌شود عمیق‌تر باشد، تاثیرگذاری آن بالاتر است. متنی که خواننده را تا انتها وادار به خواندن کند، او را وادار می‌کند تا به پیشنهادات رپورتاژ آگهی توجه کند. در ادامه راهکارهایی برای نوشتن یک رپرتاژ آگهی خوب را با هم بررسی می‌کنیم:

خلاق باشید

در دنیای امروز خلاقانه نوشتن و مخاطب را درگیر چیز جدیدی کردن بسیار سخت است. ما در دنیایی پر از محتوا‌های متفاوت زندگی می‌کنیم. برای دیده شدن در این دریای محتوا، باید متفاوت باشیم. این متفاوت بودن به معنای بر هم ریختن ساختارهای اصولی یک رپورتاژ آگهی نیست. باید نوع نگاهتان به مسائل و روش ارائه تبلیغاتتان را تغییر دهید. دیده شدن یک رپورتاژ آگهی و تاثیر رپورتاژ بر سئو با میزان خلاقیت موجود در آن رابطه مستقیم دارد.

 داستان‌پردازی کنید

مخاطب عاشق شنیدن قصه است. اتفاقات کسب‌و‌کار خود را با یک داستان به مخاطبان منتقل کنید. البته این تکنیک زمانی ارزشمند است که شما چندین رپورتاژ آگهی متفاوت بخواهید. در این صورت می‌توانید برای هر کدام یک داستان متفاوت پیدا کنید و تاثیر رپورتاژ بر سئو را به چشم ببینید.

ارزش‌آفرینی کنید

نوشتن جملات تبلیغاتی و معرفی کردن یک برند تا یک جای مشخصی برای کاربران جالب است. یک رپرتاژ آگهی خوب باید اطلاعات جالبی مخاطبان بدهد و برای آن‌ها ارزش آفرینی کند. این محتوا می‌تواند خبری باشد و یا اطلاعات عمومی افراد را افزایش دهد. مثلا اگر کسب‌وکار شما در حوزه محصولات و یا خدمات پزشکی است، رپورتاژ آگهی‌هایی با مضمون آگهی دادن به عامه مردم درباره بیماری‌های شایع و کمتر شناخته شده شروع کنید. تاثیر رپورتاژ بر سئو زمانی افزایش می‌یابد که مخاطبان بیشتری را با خود درگیر کنید.

به متن خود وفادار باشید

اینکه تنها هدف ما از نوشتن استفاده از کلمات کلیدی باشد، مخاطب را خسته و عصبانی می‌کند. داشتن تیترهای جنجالی و متن‌هایی با محتوایی بی‌ربط و پر از کلمات کلیدی بی‌ربط اعتبار شما را زیر سوال می‌برد. به مخاطبان خود احترام بگذارید و به محتوای مناسب برای کلمه کلیدی وفادار بمانید.

جمع بندی درست انجام دهید

پشت هم نوشتن پراکنده اطلاعات و نرسیدن به هیچ نتیجه مشخصی می‌تواند نتیجه کاملاً عکسی برای یک رپورتاژ آگهی داشته باشد. در این شرایط نمی‌توان انتظاری از تاثیر رپورتاژ بر سئو داشته باشیم. این نوع مقالات و این نوع نوشتن، افراد را به سرعت به بیرون از رپورتاژ آگهی هدایت می‌کنند.

چه  کسی می‌تواند یک رپرتاژ آگهی خوب بنویسد؟

نوشتن رپورتاژ آگهی کار هرکسی نیست. افرادی که سال‌ها در حوزه محتوا فعالیت می‌کنند با کسب تجربه بالا می‌توانند به درجه‌ای برسند تا یک رپرتاژ آگهی خوب بنویسند. این کار کاملاً تخصصی است و نیازمند آموزش و داشتن مهارت‌های کافی است. برای داشتن یک رپرتاژ آگهی خوب به مهارت‌های بیشتری از خوب نوشتن نیاز دارید، شما باید یک کپی رایتر حرفه‌ای باشید. زمانی در این زمینه موفقید که بتوانید با نوشته‌های خود تاثیرگذار باشد و پیشرفت سایت را مشاهده کنید. حالا این متخصصان را از کجا پیدا کنیم؟

رپورتاژ آگهی‌های خود را به چه کسی بسپاریم؟

پیدا کردن متخصص در دنیای دیجیتال کار سخت و زمان‌بری است. تعداد کسانی که ادعای داشتن انواع مهارت‌ها را دارند کم نیست. با شناخت افراد برتر در هر حوزه می‌توانید با خیال راحت و آسوده کارتان را به آن‌ها بسپارید. ما در سایت جوهر، افتخار همکاری با بهترین‌های عرصه محتوا را داریم. همین همکاری با افراد حرفه‌ای خیال شما را از بابت یک کار اصولی راحت می‌کند. ما به شما این تضمین را می‌دهیم که یک محتوای تاثیرگذار و یک رپرتاژ آگهی مناسب برای کسب‌وکارتان تهیه کنیم. تجربه و همکاری با برترین افراد، تضمینی بر کیفیت فعالیت ماست. از آنجایی که تاثیر تاثیر رپورتاژ بر سئو قابل انکار نیست، همین حالا برای سفارش رپورتاژ آگهی مناسب کسب‌و‌کار خود اقدام کنید و با ما در تماس باشید.

تولید محتوای متنیراه‌حل‌های بازاریابی آنلاین برای کسب وکارهاوبلاگ

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *