این روزها باید برای شناختهشدن یک کسبوکار، تبلیغاتمان در فضای اینترنت را گستردهتر کنیم. در ایام قدیم، در روزهایی که برای وصلشدن به اینترنت باید کارت میخریدیم، نوع تبلیغات متفاوت بود. در آن روزها با چاپکردن بروشورها یا ارائۀ تبلیغات در روزنامهها، میتوانستیم در سبد خرید مردم جامعه قرار بگیریم. اما امروزه، با افزایش روزافزون استفاده از فضای اینترنت، استفاده از این بستر کمک بسیاری به شناختهشدن شما خواهد کرد. از مهمترین راهکارهای رشد یک کسبوکار، تمرکز روی سئوی سایت است. سایتی که سئوی خوبی داشته باشد، چندین برابر بیشتر از سایتهای دیگر بازدهی کسب میکند. یکی از مؤثرترین راههای بهبود سئوی سایت، استفاده از رپورتاژ آگهی خوب است. تأثیر رپورتاژ بر سئو بالاست و میتواند رتبۀ سایت شما را در گوگل بهسرعت ارتقا دهد. در این مطلب با هم دربارۀ تأثیر رپورتاژ بر سئو بیشتر صحبت میکنیم.
رپورتاژ آگهی چیست؟
رپورتاژ آگهی نوعی مقالۀ خبری و تبلیغاتی است که شما در آن محتوایی از خدمات خود را درج کنید. این محتوا توسط سایتهای پرمخاطب و معتبر منتشر میشود. به این ترتیب، مخاطبان این سایتها با خواندن مقاله و محتوای شما با کسبوکارتان آشنا خواهند شد. یک رپورتاژ آگهی خوب با رعایت تمام نکات مربوطه، میتواند احساس نیاز را در مخاطب ایجاد کند. مخاطب با خواندن این رپورتاژ آگهی خوب به سایت شما سر خواهد زد و برای استفاده از خدماتتان اقدام خواهد کرد. البته تمام این بکلینکها به خرید منجر نمیشوند. همین که افرادی که تابهحال نامی از شما نشنیدهاند به سایتتان سر بزنند هم یک دستاورد بزرگ است. به این ترتیب، نام شما در گوشۀ ذهنشان مینشیند و در صورت نیاز به شما مراجعه میکنند.
تأثیر رپورتاژ بر سئو چگونه است؟
ورود افراد مختلف به سایت شما از طریق این رپورتاژها، بهمنزلۀ تأیید شما توسط سایت منتشرکننده است. در این صورت، اعتبار سایت شما نزد گوگل افزایش پیدا کرده و رتبۀ شما در گوگل ارتقا پیدا میکند. خلاف این موضوع هم وجود دارد. تأثیر رپورتاژ بر سئو میتواند کاملاً منفی باشد. چگونه؟ اگر رپورتاژ آگهی خوب و جذابی نداشته باشید، بکلینک زیادی از آن رپورتاژ نمیگیرید. این موضوع میتواند روی اعتبار و رتبۀ ما در گوگل تأثیر منفی بگذارد. درواقع بکلینکهای قوی باعث ارتقای سایت، و بکلینکهای ضعیف موجب تأثیر منفی روی سایت خواهند شد.
چرا باید روی گزینه رپورتاژ آگهی حساب باز کنیم؟
تأثیر رپورتاژ بر سئو و ویژگیهای این نوع از محتوا باعث شده است که بین کسبوکارها طرفداران زیادی داشته باشد. سه نمونه از مهمترین مزیتهای یک رپورتاژ آگهی خوب را در ادامه با هم بررسی میکنیم.
- بکلینکهای قوی
یکی از مهمترین دلایل تأثیر رپورتاژ بر سئو، اهمیت بالای بکلینکهای موجود در این مقالات است. این بکلینکها نسبت به بکلینکهایی که در بنرها و سایر قالبهای تبلیغاتی دیده میشوند، مؤثرترند. همچنین، گوگل هم به این بکلینکها اعتبار و اهمیت بیشتری میدهد.
- افزایش رتبه و اعتبار
زمانی که ورودی به سایت از طریق یک سایت معتبر خبری صورت بگیرد، اعتبارتان در نظر گوگل افزایش پیدا میکند. هرچه سایت انتخابی شما اعتبار بالاتری داشته باشد، این تأثیر بیشتر است. یک سایت معتبر، افزایش رتبه و اعتبار بیشتری برای شما به ارمغان خواهد آورد.
- بکلینکهای همیشگی
یکی دیگر از دلایل اهمیت رپورتاژ آگهیها و تأثیر رپورتاژ بر سئو این است که این لینکها همیشه در سایت مربوطه باقی میمانند. درواقع، تا زمانی که خودتان نخواهید، این مقالهها از سایت موردنظرتان حذف نمیشوند. بنابراین اگر به دنبال گرفتن ورودیهای همیشگی از سایتهای معتبر هستید، بهتر است به سراغ خدمات رپورتاژ آگهی بروید.
چند نوع رپورتاژ آگهی داریم؟
در ادامۀ مطلب میخواهیم با انواع رپورتاژ آگهیها بیشتر آشنا شویم. رپورتاژها در یک دستهبندی کلی به دو نوع تقسیم میشوند:
- رپورتاژ با هدف برندینگ و روابط عمومی؛
- رپورتاژ با هدف سئو و بلکلینک.
برای شناخت بیشتر این دو نوع محتوا، در ادامۀ این مطلب همراه ما باشید.
رپورتاژ نویسی چه تأثیری بر برندینگ و روابط عمومی دارد؟
برای آشنایی بیشتر با این نوع رپورتاژ آگهی، باید ابتدا تعریفی کلی از برندینگ ارائه دهیم. درحقیقت برندینگ نوعی بازاریابی است. در این مسیر کسبوکار، نام و نماد مربوط به خدمات خود را خلق کرده و آن را به مخاطبان میشناساند. این نام و نماد باید قابل شناسایی و بهیادماندنی باشد. اگر نشان یک کسبوکار تبدیل به برند شود، فروش بسیار سادهتری خواهد داشت. در این شرایط، برند، مشتریان وفاداری پیدا خواهد کرد. سه اصل مهم در برندینگ وجود دارد:
-
آگاهی از برند
بهطور خلاصه، آگاهی از برند، همان شناختهشدن توسط مشتریان بالقوه و بالفعل است. هرچه میزان آگاهی از برند در جامعه بیشتر باشد، در بین مردم شناختهشدهتر است.
-
یادآوری برند
هنگام صحبت دربارۀ یک محصول، به یاد برند خاصی میافتید؟ در این صورت آن برند قدرت یادآوری بسیار زیادی دارد. این قدرت یادآوری در طول زمان و با تکرار تبلیغات برندینگ ایجاد میشود.
-
تصویر برند
تصویر برند، احساسی در ذهن مشتری است که با توجه به خدمات برند در ذهن مخاطب ایجاد میشود. احساس خوشحالی، لوکسبودن و امنیت میتواند از تصاویر مهم یک برند باشد.
رپورتاژ آگهیها چگونه در برندینگ تأثیر میگذارند؟
علاوه بر تأثیر رپورتاژ بر سئو، تأثیر این مقالات روی برندینگ و روابط عمومی بسیار زیاد است. برندینگ موفق یکشبه به دست نمیآید. کسبوکاری وجود ندارد که با یک تبلیغ کوتاهمدت در رسانههای معتبر به موفقیت چشمگیری دست پیدا کند. موفقیت در حوزۀ فعالیت هر کسبوکاری، منوط به رعایت اصل پیوستگی است. یک کسبوکار موفق با گذشت زمان رشد میکند.
به کمک تبلیغات در رسانههای مختلف میتوانید به آگهی از برند خوبی دست پیدا کنید. در این نوع تبلیغات، کسبوکارها از زبان خودشان حرف میزنند. چیزی بهجز دعوت به خرید در این محتوا وجود ندارد. از سوی دیگر، در یک رپورتاژ آگهی خوب، تبلیغ مستقیمی وجود ندارد. رپورتاژ در ذات خود خبری و داستانمحور است و به همین دلیل میتواند سایر اهداف برندینگ را محقق کند. علاوه بر کمکگرفتن از تأثیر رپورتاژ بر سئو و ارتقا در گوگل، میتوانید استفادههای دیگری نیز از رپورتاژها ببرید. در یک رپورتاژ آگهی خوب میتوانید یک مصاحبه، یک گزارش از کمپین و یا معرفی یک صفحۀ لندینگ را بگنجانید.
رپورتاژ با هدف سئو و بک لینک چگونه نوشته میشود؟
هنگامی که به دنبال تأثیر رپورتاژ بر سئو باشید، شرایط نوشتن مقاله متفاوت است. در این صورت باید به دنبال کلمات کلیدی مناسب با کسبوکار، و همینطور دادن بکلینکهای مناسب روی انکر تکستهای بخصوص باشید. بکلینکها به گوگل این موضوع را اثبات میکنند که وبسایت شما ارزش بسیاری درزمینۀ این عبارت کلیدی دارد. بنابراین، در هنگام جستوجوی این کلمات کلیدی توسط کاربران، رتبۀ بالاتری خواهید داشت. البته تا زمانی که فاکتورهای سئو در مقاله رعایت نشده باشد، گرفتن بکلینک از معتبرترین سایتها هم تأثیر چندانی روی سئو نخواهد گذاشت.
برای تأثیر رپورتاژ بر سئو چه نکاتی را رعایت کنیم؟
یک رپورتاژ آگهی خوب دارای ویژگیهایی است که آن را از یک نوشتۀ عادی، که توسط یک فرد غیرمتخصص نوشته شده است، جدا میکند. برای مشاهدۀ تأثیر رپورتاژ بر سئو باید آن را اصولی نوشت. مقالهای که با هدف ارتقای سئوی یک سایت نوشته میشود باید شرایط زیر را داشته باشد:
- این محتوا نباید صرفاً سمت و سوی تبلیغاتی داشته باشد.
- تبلیغات بهصورت غیرمستقیم باشد، بهصورتیکه مخاطب برای آشنایی با برند کنجکاو شود.
- تیترهای جذاب و تأثیرگذار داشته باشد.
- از یک متن ثابت برای سایتهای مختلف استفاده نشود. تکرار یک متن در چند سایت، تأثیر مثبتی نخواهد داشت.
چگونه یک رپرتاژ آگهی خوب بنویسیم؟
برای دیدن تأثیر رپورتاژ بر سئو باید اصول نوشتن استاندارد یک رپورتاژ آگهی خوب را رعایت کنید. حتماً برای شما هم پیش آمده که در بیرون از خانه با تراکتهای تبلیغاتی مواجه شوید. اگر همان لحظۀ اول این تراکت را تا نکرده و در اولین سطل زباله نینداخته باشید، احتمالاً در حد چند ثانیه به آن نگاهی میاندازید. یک رپورتاژ آگهی باید بهقدری جذاب باشد که نگاه شما را به خود جلب کند. این محتوا باید به شکلی روی مخاطب تأثیر بگذارد که نتواند آن را مثل یک تراکت تبلیغاتی رها کرده و به سطل زباله بیندازد. هرچه ارتباطی که بین کاربر و نوشتۀ ما برقرار میشود عمیقتر باشد، تأثیرگذاری آن بیشتر است. متنی که خواننده را تا انتها وادار به خواندن کند، او را وادار میکند که به پیشنهادهای رپورتاژ آگهی توجه کند. در ادامه راهکارهای نوشتن یک رپورتاژ آگهی خوب را با هم بررسی میکنیم:
خلاق باشید
در دنیای امروز خلاقانهنوشتن و مخاطب را درگیر چیز جدیدی کردن بسیار سخت است. ما در دنیایی پر از محتواهای متفاوت زندگی میکنیم. برای دیدهشدن در این دریای محتوا، باید متفاوت باشیم. این متفاوتبودن بهمعنای برهمریختن ساختارهای اصولی یک رپورتاژ آگهی نیست. باید نوع نگاهتان به مسائل و روش ارائۀ تبلیغاتتان را تغییر دهید. دیدهشدن یک رپورتاژ آگهی و تأثیر رپورتاژ بر سئو، با میزان خلاقیت موجود در آن رابطۀ مستقیم دارد.
داستانپردازی کنید
مخاطب عاشق شنیدن قصه است. اتفاقات کسبوکار خود را با یک داستان به مخاطبان منتقل کنید. البته این تکنیک زمانی ارزشمند است که شما چندین رپورتاژ آگهی متفاوت بخواهید. در این صورت میتوانید برای هرکدام یک داستان متفاوت پیدا کنید و تأثیر رپورتاژ بر سئو را به چشم ببینید.
ارزشآفرینی کنید
نوشتن جملات تبلیغاتی و معرفیکردن یک برند، تا یک جای مشخصی برای کاربران جالب است. یک رپورتاژ آگهی خوب باید اطلاعات جالبی به مخاطبان بدهد و برای آنها ارزشآفرینی کند. این محتوا میتواند خبری باشد و یا اطلاعات عمومی افراد را افزایش دهد. مثلاً اگر کسبوکار شما در حوزۀ محصولات و یا خدمات پزشکی است، از رپورتاژ آگهیهایی با مضمون آگاهیدادن به عامۀ مردم دربارۀ بیماریهای شایع و کمترشناختهشده شروع کنید. تأثیر رپورتاژ بر سئو زمانی افزایش مییابد که مخاطبان بیشتری را با خود درگیر کنید.
به متن خود وفادار باشید
اینکه تنها هدف ما از نوشتن استفاده از کلمات کلیدی باشد، مخاطب را خسته و عصبانی میکند. داشتن تیترهای جنجالی و متنهایی با محتوایی بیربط و پر از کلمات کلیدی بیربط، اعتبار شما را زیر سؤال میبرد. به مخاطبان خود احترام بگذارید و به محتوای مناسب برای کلمۀ کلیدی وفادار بمانید.
جمع بندی درست انجام دهید
نوشتن اطلاعات پراکنده و نرسیدن به هیچ نتیجۀ مشخصی میتواند نتیجهای کاملاً عکس برای یک رپورتاژ آگهی داشته باشد. در این شرایط نمیتوانید انتظاری از تأثیر رپورتاژ بر سئو داشته باشید. این نوع مقالات و این نوع نوشتن، افراد را بهسرعت به بیرون از رپورتاژ آگهی هدایت میکند.
چه کسی میتواند یک رپرتاژ آگهی خوب بنویسد؟
نوشتن رپورتاژ آگهی کار هرکسی نیست. افرادی که سالها در حوزۀ محتوا فعالیت کرده باشند، با کسب تجربۀ بالا میتوانند به درجهای برسند که یک رپورتاژ آگهی خوب بنویسند. این کار کاملاً تخصصی است و نیازمند آموزش و داشتن مهارتهای کافی است. برای داشتن یک رپورتاژ آگهی خوب به مهارتهایی بیشتر از خوبنوشتن نیاز دارید، شما باید یک کپی رایتر حرفهای باشید. زمانی در این زمینه موفقاید که بتوانید با نوشتههای خود تأثیرگذار باشید؛ در این صورت، پیشرفت سایت را مشاهده خواهید کرد. حالا این متخصصان را از کجا پیدا کنید؟
رپورتاژ آگهیهای خود را به چه کسی بسپاریم؟
پیداکردن متخصص در دنیای دیجیتال کار سخت و زمانبری است. تعداد کسانی که ادعای داشتن انواع مهارتها را دارند، کم نیست. با شناخت افراد برتر در هر حوزه میتوانید با خیال راحت و آسوده کارتان را به آنها بسپارید. ما در سایت جوهر، افتخار همکاری با بهترینهای عرصۀ محتوا را داریم. همین همکاری با افراد حرفهای خیال شما را از بابت یک کار اصولی راحت میکند. ما به شما این تضمین را میدهیم که یک محتوای تأثیرگذار و یک رپورتاژ آگهی مناسب برای کسبوکارتان تهیه کنیم. تجربه و همکاری با برترین افراد، تضمینی بر کیفیت فعالیت ماست. ازآنجاکه تأثیر رپورتاژ بر سئو قابل انکار نیست، همین حالا برای سفارش رپورتاژ آگهی مناسب کسبوکار خود اقدام کنید و با ما در تماس باشید.