آموزش تولید محتوا برای لندینگ پیج

یکی از بخش‌های مهم و کلیدی لندینگ پیج، محتوای متنی آن است. به عبارت دیگر برای افزایش نرخ تبدیل و هدر نرفتن بودجه تبلیغاتی باید با اصول تولید محتوا آشنا باشیم تا بتوانیم بهترین صفحه فرود را طراحی کنیم. در همین راستا در این مقاله قصد داریم به بررسی اصول تولید محتوا برای لندینگ پیج بپردازیم؛ همراه ما باشید.

تولید محتوا برای لندینگ پیج: چگونه با تولید محتوای با کیفیت نرخ تبدیل صفحه فرودمان را افزایش دهیم؟

تولید محتوا بسیار مهم است. محتوای با کیفیت در کنار طراحی اصولی و حرفه‌ای به جذب مخاطب کمک می‌کند. محتوای لندینگ پیج باید مختصر، واضح و روشن باشد و پیام صفحه را در کوتاه‌ترین زمان به کاربر منتقل کند. علاوه بر این، نگارش محتوای لندینگ پیج باید با رعایت اصول سئو انجام شود. در ادامه، با ۸ اصل مهم تولید محتوا برای لندینگ پیج آشنا می‌شویم.

  • شناخت مخاطب

در اولین قدم باید مخاطب را شناسایی و دسته‌بندی کنید. باید مخاطب کسب و کارتان و به طور خاص مخاطب صفحه فرود مورد نظرتان را بشناسید. برای مثال، جنسیت، سن، موقعیت مکانی، موقعیت شغلی و حرفه‌ای آن‌ها را مشخص کنید. در قدم بعدی با توجه به این اطلاعات می‌توانید نیازهای این افراد را به درستی درک کنید.

  • پاسخ به نیاز مخاطب

بعد از شناخت مخاطب و نیازهای او باید در صدد رفع این نیازها گام بردارید. برای مثال ممکن است شما برگزار کننده یک دوره آموزشی باشید؛ مخاطب شما به دوره‌ای نیاز دارد که ارزان و مقرون به صرفه باشد و به شکل کارآمد مفاهیم مربوطه را به او آموزش دهد. همین موضوع را در محتوای خود مدنظر قرار دهید و در زمان تولید محتوا برای لندینگ پیج به این نکته اشاره کنید که دوره شما ارزش پرداخت هزینه را دارد و شرکت‌کنندگان در این دوره همه آن‌چه که نیاز دارند را به طور کامل خواهند آموخت.

  • انتقال پیام در کوتاه‌ترین زمان

محتوای لندینگ پیج نباید طولانی باشد. از افزودن اطلاعات غیرضروری به صفحه فرود خودداری کنید. برای مثال اگر فروشنده یک محصول هستید؛ از توضیحات اضافه بپردازید و محصول را مختصر و مفید معرفی کنید. برای این کار می‌توانید در دو بلاک جداگانه به طور خلاصه به ویژگی‌های محصول و مزایای استفاده از آن اشاره کنید.

  • هماهنگی در عنوان، تیترها و متن
۷ روش موثر برای تبلیغات روان‌شناسی و مشاوره آنلاین
مشاهده مطلب

محتوای یک لندینگ پیج کارآمد و حرفه‌ای باید یک‌دست و هماهنگ باشد. عنوان صفحه، متن‌های میانی و تیترها باید به یک موضوع واحد اشاره کنید.

  • رعایت اصول سئو

در زمان تولید محتوا برای لندینگ پیج به کلمات کلیدی توجه داشته باشید و اصول سئو را در صفحه فرود خود رعایت کنید. البته به یاد داشته باشید که اگر در حال برگزاری یک کمپین کوتاه‌مدت و دوره‌ای هستید، رعایت اصول سئو در زمان کوتاه، تاثیری در افزایش رتبه صفحه فرود در موتور جستجو نخواهد داشت. با این حال در نظر گرفتن نکات سئو موجب افزایش بازدید سایت و در نتیجه رشد نرخ تبدیل خواهد شد.

  • استفاده از تصویر و ویدئو

در کنار تولید محتوای متنی، از اهمیت محتوای تصویری غافل نشوید. تصاویر و ویدئوها به انتقال بهتر و سریع‌تر پیام کمک می‌کند و نقش به‌سزایی در ماندگاری پیام در ذهن مخاطب دارد.

  • جلب اعتماد

حتما لوگوی خود را در صفحه قرار دهید. علاوه بر این یک بلاک برای نظرات مثبت کاربران و مشتریان قبلی در نظر بگیرید. با رعایت این نکات در کنار تولید محتوای با کیفیت می‌توانید یک چهره معتبر از برند خود بسازید و اعتماد کاربران را بدست آورید.

  • آموزش تولید محتوا برای لندینگ پیجاستفاده صحیح از Call To Action

محتوای لندینگ پیج باید با CTA آن هماهنگ باشد. به عبارت دیگر شما با یک هدف خاص از صفحه فرود استفاده می‌کنید که این هدف باید به کمک کال‌تو‌اکشن محقق شود. به یاد داشته باشید که هر صفحه فرود تنها یک ‌CTA دارد. شما می‌توانید این کال تو اکشن را در نقاط مختلف صفحه تکرار کنید؛ اما نمی‌توانید از چند کال تو اکشن متفاوت در یک صفحه فرود استفاده کنید، زیرا این امر موجب کاهش نرخ تبدیل صفحه فرودتان می‌شود.

تولید محتوا برای انواع لندینگ‌پیج

صفحه فرود یا لندینگ پیج انواع مختلفی دارد و برای اهداف و مقاصد متفاوت طراحی می‌شود. به طور کلی لندینگ پیج به ۳ نوع تقسیم می‌شود:

  1. صفحه فرود Opt-In Page

به طور کلی صفحه فرود برخلاف صفحات سایت، فوتر و یا سایدبار ندارد. ورود کاربر به لندیگ پیج معمولا از طریق تبلیغات است و بازدیدکننده پس از ورود به این صفحه به واسطه یک پیشنهاد، به سمت انجام یک کار هدایت می‌شود. به صفحات فرودی که در آن‌ها اجزای سایت مانند سایدبار یا فوتر وجود دارد، Opt-In Landing Page گفته می‌شود.

  • صفحه فرود Click Through
آموزش ایمیل مارکتینگ یا بازاریابی ایمیلی: از صفر تا صد
مشاهده مطلب

هدف لندینگ پیج Click Through افزایش نرخ کلیک روی یک لینک خاص است. به عبارت دیگر؛ در این صفحه فرود کاربر با کلیک روی یک دکمه یا لینک به یک صفحه که اصولا صفحه خرید محصول یا خدمت از سایت است هدایت می‌شود. به زبان ساده‌تر هدف این لندینگ پیج افزایش نرخ تبدیل کاربر به مشتری است.

  • صفحه فرود Lead Generation

هدف لندینگ پیج Lead Generation جمع‌آوری اطلاعات کاربران است. معمولا در این صفحه از یک فرم استفاده می‌شود که کاربر در ازای دریافت خدمات از سوی شما آن را پر می‌کند. برای مثال ممکن است به او امکان دریافت یک کد تخفیف یا امکان دانلود یک کتاب رایگان را بدهید.

آموزش تولید محتوا برای لندینگ پیجدکمه فراخوان عمل چیست و متن آن چطور باید نوشته شود؟

دکمه فراخوان عمل یا Call To Action همان هدفی است که برای تحقق آن صفحه فرود را طراحی کرده‌ایم. برای مثال در صفحه فرود معرفی محصول،  CTA لندینگ پیج، یک لینک یا دکمه است که کاربر را به صفحه خرید محصول از سایت هدایت می‌کند. طراحی دکمه فراخوان عمل بسیار مهم و حساس است. رنگ این دکمه باید حس اعتماد را به مخاطب القاء کند و متن آن نیز باید کوتاه و خلاصه باشد و دقیقا بیان‌کننده همان کاری باشد که کاربر قرار است انجام دهد. افزون بر این موارد محل قرارگیری این دکمه نیز مهم است و باید آن را در جایی از صفحه قرار دهیم که به خوبی توجه مخاطب را جلب کند.

تولید محتوا برای لندینگ پیج به کمک گروه بازاریابی محتوایی جوهر

در این مقاله با اصول تولید محتوا برای لندینگ پیج آشنا شدیم. همان‌طور که گفتیم، یک لندینگ پیج، بدون محتوای با کیفیت برای موفقیت شانسی ندارد. تولید محتوا در صفحه فرود و طراحی لندینگ پیج به تجربه، مهارت و تخصص نیاز دارد. در همین راستا می‌توانید برای تولید محتوای لندینگ پیج حرفه‌ای خود با ما در گروه بازاریابی محتوایی جوهر تماس بگیرید.

دسته‌بندی نشده

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *