چه چیزی اینفوگرافیک را تأثیرگذار و جالب و اشتراک‌پذیر می‌کند؟

امروزه در دنیایی زندگی می‌کنیم که هر روز و هر لحظه با حجم زیادی از اطلاعات رو‌به‌رو می‌شویم. به‌روز‌بودن در برابر این‌همه اطلاعات بسیار طاقت‌فرساست.در این بین اینفوگرافیک ها برای انتقال سریع اطلاعات، نقش جذابی را ایفا می کنند.

اینفوگرافیک‌ها اطلاعات را به‌صورت بسته‌های مرتب، کوچک، مشخص و مختصر و با استفاده از رنگ‌ها و چارت‌ها، در قالب نوشته‌های مختصر و فونت‌های زیبا به کاربران ارائه می‌دهند. این روش کمک می‌کند که کاربر به‌راحتی اطلاعات را درک و هضم کند.

نکات بسیاری وجود دارد که به طراحان کمک می‌کند تا اینفوگرافیک‌های صحیح و محبوب خلق کنند. پیش‌تر نیز در همین وبلاگ مقاله‌ای درباره‌ی نحوه‌ی خلق اینفوگرافیک عالی منتشر کردیم.

با تمام این اوصاف، هیچ فرمول ساده و سریعی برای محبوب‌شدن اینفو‌گرافیک وجود ندارد. اما آنچه مورد تأیید همگان است، این است که به‌اشتراک‌گذاشتن این نوع محتوا دلیل بر محبوب‌بودن آن‌ است. به‌علاوه جالب است بدانید که همگی آن‌ها مخرجی مشترک دارند.

محققان مجموعه‌ی seigemedia بیش از هزار اینفوگرافیک محبوب را در کنار هم قرار دادند. درنهایت به این نتیجه رسیدند که همه‌ی آن‌ها در نکاتی با هم مشترک هستند.

شاید برایتان جالب باشد که بدانید تعداد کلمات، طیف رنگ مورد استفاده، سایز تصویر و همین‌طور حوزه‌های محتوایی محبوب، همگی به هم شباهت دارند. این تحقیق در قالب یک تصویر منتشر شده است. این اینفوگرافیک عالی تمام آن ویژگی‌های مشترک را به نمایش گذاشته است.

 اینفوگرافیک شبکه های اجتماعی

مدیریت منابع انسانی با راهکارهای بازاریابی محتوا
مشاهده مطلب

وبلاگ

1 دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *