تولید محتوای یونیک

بدون شک هیچ‌کس نمی‌تواند اهمیت تولید محتوای یونیک در بازاریابی آنلاین را انکار کند. تولید محتوای کپی هیچ ارزشی ندارد و استفاده از آن در سئوی سایت تأثیر معکوس خواهد داشت؛ اما محتوای یونیک که ممکن است بازنویسی یا تألیفی باشد، به کسب رتبۀ بالا در موتور جست‌وجو و افزایش اعتبار کسب‌و‌کار شما کمک می‌کند. در این مقاله قصد داریم تفاوت محتوای یونیک با کپی، دلایل اهمیت تولید محتوای غیرکپی و راه‌های تولید محتوای یونیک را بررسی کنیم.

تفاوت محتوای کپی با محتوای یونیک

به‌طور‌کلی محتوا ممکن است کپی، تألیفی یا بازنویسی باشد. محتوای تألیفی و محتوای بازنویسی‌شده‌ هر دو می‌توانند در دستۀ محتوای یونیک قرار گیرند. اما در معنای واقعی، منظور از محتوای یونیک و دست‌اول، محتوای تألیفی است که صفر تا صد آن توسط نویسنده نوشته شده باشد. در ادامه با این مفاهیم بیشتر آشنا می‌شویم.

  • محتوای کپی

اگر نویسنده صرفاً از سایت‌ها و منابع دیگر مطالبی را کپی‌برداری کند، محتوای تولید‌شده کپی خواهد بود. چنین محتوایی کاملاً بی‌ارزش است و نه‌تنها به اعتبار سایت شما آسیب می‌زند، بلکه موجب کاهش رتبۀ شما در موتور جست‌وجوی گوگل خواهد شد.

  • محتوای بازنویسی

گاهی ممکن است یک نویسنده با مطالعۀ یک مطلب، همان محتوا را با جملات و ساختار تازه و با زبان و لحن خودش مجدداً بازنویسی کند. محتوای بازنویسی‌شده از نظر گوگل معتبر است، اما اگر قصد دارید به یک مرجع معتبر تبدیل شوید و اعتبار خود را در میان کاربران افزایش دهید، تنها راه موجود، استفاده از محتوای تألیفی است.

  • محتوای تالیفی

در‌صورتی‌که نویسنده چندین منبع مختلف را مطالعه کند و سپس از صفر تا صد محتوا را با قلم خاص و سبک منحصربه‌فرد خود به نگارش درآورد، محتوای تولید‌شده تألیفی خواهد بود. محتوای تألیفی و دست‌اول، نقش بسزایی در افزایش اعتبار سایت در میان کاربران و بهبود رتبۀ سئوی سایت دارد.

درمجموع می‌توان گفت که از نظر گوگل، هر محتوایی که تازه باشد و از سایر مطالب و محتواهای موجود در فضای آنلاین کپی‌برداری نشده باشد، محتوای یونیک است.

آموزش تولید محتوای یونیک

اما سؤال اینجاست که تولید محتوای یونیک چگونه انجام می‌شود؟ در پاسخ باید بگوییم که تولید یک محتوای باکیفیت و یونیک، به تخصص، تجربه، مهارت نویسندگی، خلاقیت و مطالعه نیاز دارد. همراه ما باشید تا این موضوع را دقیق‌تر بررسی کنیم.

  • مهارت نویسندگی؛ مهم‌ترین شرط برای تولید محتوای یونیک

برای نگارش یک متن تأثیرگذار و تولید محتوای یونیک، در اولین قدم باید با اصول نگارش آشنا باشید. به عبارت دیگر، مانند هر حرفۀ دیگری، تولید محتوا نیز به تخصص و مهارت نیاز دارد. به همین منظور برای تولید محتوای متنی یونیک باید با اصول نویسندگی و داستان‌سرایی آشنا باشید. علاوه بر این، ساختار جملات شما باید روان و خوانا باشد و اصول ویراستاری نیز در آن رعایت شود.

  • مطالعه را دست‌کم نگیرید

برای اینکه از سایر رقبا پیشی بگیرید و محتوای غیرکپی تولید کنید، به خلاقیت نیاز دارید. به عبارت دیگر، باید به‌شکل متفاوتی به موضوع نگاه کنید و با یک سبک منحصر‌به‌فرد به تولید محتوا بپردازید. برای جذب مخاطب باید با زبانی ساده و روان و در‌عین‌حال جذاب و متفاوت صحبت کنید.

  • تولید محتوای یکتاخلاق باشید

برای اینکه از سایر رقبا پیشی بگیرید و محتوای غیرکپی تولید کنید، به خلاقیت نیاز دارید. به عبارت دیگر، باید به‌شکل متفاوتی به موضوع نگاه کنید و با یک سبک منحصر‌به‌فرد به تولید محتوا بپردازید. برای جذب مخاطب باید با زبانی ساده و روان و در‌عین‌حال جذاب و متفاوت صحبت کنید.

  • از عناوین و تیترهای غیرکپی استفاده کنید

همۀ ما از اهمیت عناوین و تیترها آگاهیم. برای اینکه یک محتوا دیده شود، به عناوین جذاب و متفاوت نیاز دارد. اما برای موفقیت یک محتوا، صرف جذابیت عناوین آن کافی نیست؛ زیرا عناوین و تیترها باید علاوه بر جذاب‌بودن، یونیک، دست‌اول و غیرکپی باشد. به‌طور‌کلی عناوین باید به‌نحوی نوشته شود که توجه کاربر را جلب کند و او را به مطالعۀ متن علاقه‌مند سازد. یک عنوان مؤثر و غیرکپی باید کوتاه و مختصر، واضح، خلاقانه و کنجکاوکننده باشد.

  • از اضافه‌گویی بپرهیزید و یک محتوای سودمند و باارزش تولید کنید

تولید محتوای یونیک و باکیفیت الزاماً به یک متن طولانی و خسته‌کننده نیاز ندارد. محتوای شما باید مطابق با نیاز کاربران تهیه شده باشد و به سؤالات آن‌ها پاسخ دهد. بنابراین سعی کنید از محتوای مختصر و مفید اما جامع و کامل استفاده کنید که ارزش افزوده‌ای برای مخاطب داشته باشد. توجه به این نکته به افزایش اعتبار شما کمک قابل توجهی خواهد کرد.

  • اصول سئو و لینک‌دهی را فراموش نکنید

این مسئله شاید به تولید محتوای یونیک ربط چندانی نداشته باشد، اما به افزایش بازدید آن کمک خواهد کرد. به عبارت دیگر، لازم است در کنار محتوای یونیک، از اصول سئو و لینک‌های داخلی و خارجی استفاده کنید تا به نتیجۀ دلخواهتان برسید و در کنار کسب اعتبار، رتبۀ خود را در موتور جست‌وجو افزایش دهید.

چرا داشتن استراتژی تولید محتوا در کسب و کار ضروریست؟
مشاهده مطلب

دلایل اهمیت تولید محتوای یونیک

تولید محتوای دست‌اول به بهبود رتبۀ سایت شما کمک می‌کند و موجب افزایش بازدید و رشد نرخ تبدیل می‌شود. علاوه بر این، با تولید محتوای باکیفیت، اعتبار کسب‌و‌کار شما در میان کاربران افزایش می‌یابد و این موضوع به کاهش هزینۀ تبلیغات شما کمک می‌کند؛ زیرا با تولید محتوای باکیفیت، بدون نیاز به صرف هزینۀ هنگفت برای تبلیغات آنلاین، می‌توانید برندتان را به کاربران معرفی کنید و به مرجع معتبری در حوزۀ تخصصی خود تبدیل شوید. فراموش نکنید که یک محتوای موفق علاوه بر یونیک‌بودن، باید جذاب و باکیفیت باشد و اطلاعات ارزشمندی به مخاطب ارائه کند.

معرفی ۱۰ سایت کاربردی برای بررسی یونیک‌بودن محتوا

سایت‌های زیر مراجع معتبری هستند که می‌توانید کپی‌ یا اصل بودن مطالب را در آن‌ها بررسی کنید:

  •  
  • Dupli Checker
  • Copyleaks
  • Paper Rater
  • Plagiarisma
  • Plagium
  • Quetext
  • PlagScan
  • Viper
  • Plagiarism Checker

نوبت شماست!

همان‌طور که گفته شد، تولید محتوای یونیک و تأثیرگذار می‌تواند موجب افزایش نرخ تبدیل شود و از هدررفتن بودجۀ تبلیغاتی جلوگیری کند. اما تولید چنین محتوایی که کیفیت بالایی داشته باشد و به‌خوبی اعتماد مخاطبان را جلب کند، کار ساده‌ای نیست. تولید محتوای یونیک، غیرکپی و ارزشمند، به مهارت نویسندگی، تجربه و ممارست نیاز دارد. در همین راستا اگر صاحب کسب‌و‌کاری هستید، بهتر است برای تولید محتوا به سراغ نویسنده‌های با تجربه و ماهری بروید که متخصص تولید محتوای یونیک هستند.

دسته‌بندی نشده

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *