لندینگ پیج یا صفحه فرود، صفحه‌ای است که با یک هدف مارکتینگی خاص طراحی می‌شود. این صفحه که از سایت کسب و کار مجزاست، تاثیر به‌سزایی در افزایش نرخ تبدیل یا (Conversion Rate)  دارد. صفحه فرود با تمرکز روی یک موضوع و به صورت هدفمند ساخته می‌شود. در این صفحه، یک Call To Action وجود دارد که کاربر را با توجه به هدف لندینگ پیج (Landing Page) به سمت انجام یک عمل مانند دانلود یک اپلیکیشن، ثبت‌نام در یک رویداد، عضویت در یک خبرنامه، پر کردن یک فرم یا سفارش یک محصول سوق می‌دهد.

همراه ما باشید تا در این مقاله با اهمیت طراحی صفحه فرود، کاربرد آن و ویژگی‌های یک صفحه فرود کارآمد آشنا شویم.

 

چرا طراحی لندینگ پیج اهمیت دارد؟

کاربران ممکن است از راه‌های مختلفی مانند تبلیغات، موتورهای جستجو و یا شبکه‌های اجتماعی به لندینگ پیج یا صفحه فرود وارد شوند. به عبارت دیگر، اگر برای سایت خود تبلیغاتی انجام می‌دهید؛ به جای انتقال کاربر به سایت اصلی، باید او را به لندینگ پیج خود هدایت کنید تا در قدم بعدی او از طریق این صفحه به سایت شما وارد شود. هر کسب و کاری برای افزایش نرخ تبدیل خود به لندینگ پیج نیاز دارد. از این صفحه برای بازاریابی و Lead Generation استفاده می‌شود و نقش قابل توجهی در افزایش نرخ تبدیل کاربر به مشتری دارد.

لندینگ پیج‌ با اهداف مختلفی طراحی می‌شود. برای مثال ممکن است از آن‌ برای دریافت اطلاعات کاربران، بازاریابی ایمیلی یا پیامکی، فروش محصول، دانلود اپلیکیشن، ثبت‌نام در یک رویداد، معرفی یک محصول و برگزاری کمپین دیجیتال مارکتینگ استفاده شود. بنابراین کسب و کارها می‌توانند از طریق این صفحه، اطلاعات کاربر را جمع‌آوری و یا او را به سایت خود هدایت کنند.

 

لندینگ پیج چه تفاوتی با سایت دارد و چه زمانی به صفحه فرود نیاز داریم؟

وب‌سایت برای معرفی کلی کسب و کار و ارتباط با کاربران ساخته می‌شود. در حالی‌که از لندینگ پیج برای ایجاد یک ارتباط نزدیک‌تر با کاربر استفاده می‌شود. برای مثال، شما ممکن است از لندینگ پیج برای تبلیغات در گوگل استفاده کنید، زیرا هدایت کاربر به لینک نهایی، به کمک لندینگ پیج ساده‌تر است و همین امر به دریافت نتیجه بهتر از تبلیغات منجر می‌شود.

۷ روش موثر برای تبلیغات روان‌شناسی و مشاوره آنلاین
مشاهده مطلب

در حقیقت، وب‌سایت مجموعه‌ای از چند صفحه داخلی است که به هم مرتبط هستند و  به معرفی محصول یا ارائه خدمت اختصاص یافته‌اند. در مقابل، لندینگ پیج یک صفحه واحد و مستقل است که به هیچ صفحه دیگری ارتباط ندارد.

به زبان ساده‌تر هدف اصلی و معمول سایت، افزایش آگاهی کاربران نسبت به خدمات و محصولات آن کسب و کار است و الزاما به دنبال افزایش فروش نیست. اما لندینگ پیج برای قانع کردن و تشویق کاربر به خرید و تبدیل او به مشتری طراحی می‌شود.

در مجموع از وب‌سایت برای بیان همه مطالب مرتبط با کسب و کار و در راستای همه اهداف، اعم از تجاری و غیر تجاری استفاده می‌شود. اما نمی‌توان از صفحه فرود برای چند هدف مختلف استفاده کرد. بنابراین اگر چندین هدف داریم باید برای هر کدام جداگانه لندینگ پیج بسازیم.

 

یک لندینگ پیج کارآمد چه ویژگی‌هایی دارد؟

صفحه فرود باید جذاب باشد و کاربر را روی یک موضوع خاص که همان هدف لندینگ پیج است متمرکز کند. در ادامه به ۷ ویژگی یک لندینگ پیج کارآمد که نرخ تبدیل بالایی دارد اشاره می‌کنیم.

 

  • عنوان جذاب و تاثیرگذار

عنوان صفحه اولین چیزی است که توجه کاربر را جلب می‌کند. این عنوان باید خلاصه، واضح، روشن و جذاب باشد. لازم به ذکر است که عنوان صفحه فرود باید کاملا با هدف و موضوع صفحه ارتباط داشته باشد.

 

  • استفاده از محتوای باکیفیت

متن‌ها و توضیحات داخل صفحه فرود باید واضح و خوانا باشد. از اضافه‌گویی بپرهیزید و به بیان مطالب ضروری و مرتبط کفایت کنید.ار

  • ارائه یک ارزش رایگان

در ازای دریافت اطلاعات کاربر؛ باید یک چیز رایگان و یک ارزش افزوده به او ارائه کنید. در واقع کاربر برای اینکه اطلاعات شخصی خود را در اختیارتان قرار دهد، به یک محرک و انگیزه نیاز دارد. برای مثال ممکن است از او بخواهید که در ازای دریافت یک فایل آموزشی رایگان یا دریافت کد تخفیف، فرمی را پر کند.

 

  • استفاده از یک فرم کوتاه و تاکید روی اسپم نبودن ایمیل‌ها

اگر از یک فرم در صفحه فرود استفاده می‌کنید، به دریافت اطلاعات ضروری کاربر را بسنده کنید. علاوه بر این، در کنار فیلد دریافت ایمیل یا شماره تلفن، تاکید کنید که صفحه شما امن است و ایمیل اسپم ارسال نخواهید کرد.

چرا تولید محتوای یونیک مهم است؟
مشاهده مطلب

 

  • طراحی ریسپانسیو

لندینگ پیج شما باید به خوبی در همه دستگاه‌ها نمایش داده شود. سرعت صفحه نیز بسیار مهم است. کندی صفحه موجب افزایش  Bounce Rateخواهد شد.

 

  • استفاده از رنگ‌های مناسب، تصاویر و ویدئو

هیچ‌کس نمی‌تواند اهمیت رنگ‌ها را انکار کند. طراحی صفحه باید به نحوی باشد که اعتماد مخاطب را جلب کند. علاوه بر این، استفاده از تصاویر و ویدئو به ماندگاری پیام و تاثیرگذاری بیشتر آن کمک می‌کند.

 

  • استفاده صحیح از Call To Action

صفحه فرود با یک هدف خاص طراحی می‌شود که همان CTA صفحه است. به عبارت دیگر شما به واسطه این صفحه کاربر را به انجام یک عمل مشخص تشویق می‌کنید. برای اینکه نرخ تبدیل بالایی داشته باشید و هدف شما محقق شود باید تنها از یک کال تو اکشن واحد استفاده کنید. به عبارت دیگر در صفحه فرود نباید هیچ لینک اضافه و نامربوطی وجود داشته باشد.

 

لندینگ پیج چیست و چرا به آن نیاز داریم؟همین حالا با طراحی لندینگ پیج از سایر رقبا پیشی بگیرید و نرخ تبدیل خود را افزایش دهید!

در این مقاله به بررسی کاربرد صفحه فرود و اهمیت طراحی لندینگ پیج پرداختیم. همانطور که گفته شد استفاده از یک لندینگ پیج کارآمد و بهینه که به درستی طراحی شده است؛ نقش به‌سزایی در افزایش نرخ تبدیل دارد. به عبارت دیگر لندینگ پیج از هدر رفتن بودجه تبلیغاتی شما جلوگیری و کاربر را به سمت انجام یک کار؛ مانند خرید یک محصول یا پر کردن یک فرم، هدایت می‌کند.

یکی از اجزای مهم و کلیدی در طراحی لندینگ پیج؛ محتوای متنی آن است که باید به درستی و طبق اصول نوشته شده باشد تا با جذب مخاطب؛ پیام اصلی را به او منتقل کند. در همین راستا برای طراحی صفحه فرود کاربردی خود می‌توانید با ما در گروه بازاریابی محتوایی جوهر تماس بگیرید. علاوه بر این؛ می‌توانید مقاله آموزش تولید محتوا برای لندینگ پیج را در سایت جوهر مطالعه کنید.

دسته‌بندی نشده

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *