کمپین ایمیل مارکتینگ

چه کسی است که دوست نداشته باشد از راه کم‌هزینه، راحت و دردسترس، برای کسب‌و‌کارش تبلیغات کند؟ هیچ‌کس! اما چه کسی است که تمام ابزارهای تبلیغاتی مورد نیاز کم‌هزینه و دردسترس را بشناسد؟
با وجود پتانسیل بالای ایمیل مارکتینگ از گذشته تا حالا، هنوز هم افراد کمی از اهمیت آن اطلاع دارند. شاید برای شما هم جالب باشد که بدانید با وجود محبوبیت شبکه‌های اجتماعی و ظهور رسانه‌های جدید، برگزاری کمپین ایمیل مارکتینگ همچنان یکی از کارآمدترین روش‌ها برای بازاریابی دیجیتال و انجام تبلیغات آنلاین است.
اگر شما هم جزو افرادی هستید که هنوز از پتانسیل ایمیل مارکتینگ، به‌طور کامل باخبر نیستید، در ادامه با ما همراه باشید. در این مقاله به بررسی اهمیت، مزایا و نحوۀ اجرای کمپین ایمیل مارکتینگ پرداخته‌ایم.

کمپین ایمیل مارکتینگ چیست و چه اهمیتی دارد؟

ایمیل مارکتینگ که به آن بازاریابی ایمیلی نیز گفته می‌شود، راهی برای تولید لید یا مشتری بالقوه و تبدیل آن به مشتری وفادار است. اگر این کمپین به‌درستی و بر طبق اصول انجام شود، به افزایش نرخ تبدیل کسب‌و‌کارها کمک می‌کند و تأثیر بسزایی در برندسازی و حفظ ارتباط با مشتریان احتمالی و مشتریان فعلی خواهد داشت. در ادامه به‌طور خلاصه به دلایل اهمیت راه‌اندازی کمپین ایمیل مارکتینگ برای صاحبان کسب‌و‌کارها اشاره خواهیم کرد:

  • اجرای کمپین ایمیل مارکتینگ به شما کمک می‌کند تا فهرستی از مشتریان بالقوه و مشتریان سابق خود داشته باشید. شما می‌توانید از طریق ایمیل با مخاطبان خود در تماس باشید و دیگر نگران گم‌کردن آن‌ها و یا قطع ارتباط با آن‌ها در سایر رسانه‌های مجازی نباشید.
  • امروزه اکثر افراد به‌طور روزانه ایمیل خود را چک می‌کنند. اکثر ما حتی در تلفن همراه خود به ایمیلمان دسترسی داریم.به همین دلیل، ارسال ایمیل می‌تواند یکی از اصلی‌ترین راه‌های ارتباطی کسب‌و‌کارها با مخاطبانشان باشد.
  • نرخ تبدیل ایمیل نسبت به سایر کانال‌های ارتباطی بالاتر است. معمولاً افرادی که از طریق ایمیل با سایت شما آشنا شده‌اند بیشتر از افرادی که از سایر کانال‌ها به شما رسیده‌اند، برای خرید محصولاتتان تمایل نشان‌ می‌دهند. همین مسئله باعث افزایش نرخ بازگشت سرمایه می‌شود و ایمیل مارکتینگ را به یکی از بهترین روش‌های تبلیغاتی تبدیل می‌کند

کمپین ایمیل مارکتینگ

مزایا و تأثیرات کمپین ایمیل مارکتینگ بر کسب‌و‌کارها

ایمیل مارکتینگ یک روش پربازده، کم‌هزینه و سریع برای تبلیغات آنلاین است. در ادامه به بررسی تأثیر ایمیل مارکتینگ بر دیجیتال مارکتینگ و مزایای آن می‌پردازیم.

  • حفظ ارتباط با مشتریان
کارشناس تولید محتوا کیست؟ (۴ ویژگی مهم که باید داشته باشد)
مشاهده مطلب

همان‌طور که پیش از این گفتیم، ایمیل مارکتینگ راه مناسبی برای ارتباط دائمی با مشتریان است. شما می‌توانید به‌سادگی از طریق ارسال ایمیل با مشتریان خود ارتباط برقرار کنید. این موضوع وقتی مهم‌تر می‌شود که تعداد مشتریان شما افزایش می‌یابد و شما می‌خواهید درخصوص محصولات و خدمات‌ خود و یا درمورد کمپین دیجیتال خود به مشتریانتان اطلاع دهید. برای این کار فقط به یک سرویس ارائه‌کنندۀ خدمات ایمیل مارکتینگ و یک فهرست از مخاطبان خود نیاز دارید.

  • امکان بررسی عملکرد ایمیل و میزان موفقیت بازاریابی

یکی از مهم‌ترین مزایای ایمیل مارکتینگ و نقش آن در دیجیتال مارکتینگ، امکان بررسی و ارزیابی تبلیغات است. به عبارت دیگر، شما می‌توانید به‌راحتی نحوۀ عملکرد این ابزار تبلیغاتی را از طریق تحلیل گزارش‌ها بررسی کنید. برای مثال، می‌توانید متوجه شوید که کدام ایمیل به خرید منجر شده و نرخ تبدیل بیشتری داشته است و یا کدام محصولات بیشتر از طریق ایمیل مارکتینگ مشاهده شده و مخاطب را جذب کرده‌اند.

  • تعامل با مشتری و ایجاد ارتباط دوطرفه

مخاطب شما می‌تواند به ایمیل شما پاسخ دهد، یا بعد از دریافت ایمیل با شما تماس بگیرد، یا به سایتتان مراجعه کند. علاوه بر این، مشتری این امکان را دارد که عضویت خود در خبرنامۀ شما را لغو کند؛ این موضوع نشان‌دهندۀ احترام شما به اوست و به‌نوعی موجب ایجاد اعتماد متقابل می‌شود.

  • مقرون‌به‌صرفه و سریع

در میان انواع روش‌های تبلیغاتی، ایمیل مارکتینگ یکی از کم‌هزینه‌ترین روش‌های بازاریابی آنلاین است و در مقابل بیشترین نرخ بازگشت سرمایه و بالاترین مقدار کسب سود را دارد. علاوه بر این، بازاریابی ایمیلی یکی از سریع‌ترین روش‌ها برای اجرای کمپین‌های تبلیغاتی است؛ شما می‌توانید به‌راحتی و در کمترین زمان، اخبار مهم و محصولات جدید خود را به اطلاع مخاطبانتان برسانید.

  • تأثیر قابل توجه در افزایش آمار بازدید سایت

تحقیقات نشان داده است که ایمیل مارکتینگ اگر به‌درستی و با محتوای مناسب انجام شود، می‌تواند موجب افزایش آمار بازدید سایت شود.

  • ایجاد ارتباط صمیمی با مشتریان

به دلیل اینکه ایمیل به‌صورت تک‌به‌تک برای مخاطبان ارسال می‌شود، حس صمیمیت بیشتری به آن‌ها القا می‌کند. البته این موضوع به نحوۀ استفادۀ شما از ایمیل وابسته است. به عبارت دیگر، در صورتی مشتری احساس نزدیکی و صمیمیت می‌کند که پیش از آن برای دریافت ایمیل موافقت کرده باشد و علاوه بر این، محتوای متنی ایمیل شما نیز صمیمانه و تا حد امکان شخصی‌سازی شده باشد.

  • تأثیر مثبت در چهرۀ برند و افزایش اعتبار آن
آموزش تولید محتوا برای لندینگ پیج
مشاهده مطلب

ایمیل مارکتینگ اگر با محتوایی باکیفیت و مطالبی جذاب انجام شود، به افزایش اعتبار و ارتقای ارزش برند شما در نزد مخاطبان منجر می‌شود.

چند نکتۀ مهم درمورد اجرای صحیح کمپین ایمیل مارکتینگ

درنهایت، بهتر است برای تحقق نتایج دلخواه از ایمیل مارکتینگ، به نکات زیر توجه کنیم:

  • پیش از اجرای کمپین ایمیل مارکتینگ و در زمان انتخاب سیستم ارائه‌دهندۀ ایمیل یاESP ، به‌طور کامل تحقیق کنید تا مطمئن شوید که از سرویسی استفاده می‌کنید که IP آن‌ قبلاً به‌عنوان اسپم ریپورت نشده باشد.
  • A/B تست بگیرید تا به بهترین نتایج برسید.
  • کمپین‌ها و عملکرد ایمیل‌های خود را به‌طور مداوم بررسی و تحلیل کنید تا از هدررفتن بودجۀ تبلیغاتی خود جلوگیری کنید و نقاط ضعف و قدرت خود را پیدا کنید.
  • در ایمیل‌های تبلیغاتی برای مخاطب پیشنهادهای مختلف داشته باشید. برای مثال، موارد مشابه محصول خریداری‌شده توسط مشتری و یا محصولاتی را که احتمال می‌دهید مورد پسند او باشد، به وی معرفی کنید. علاوه بر این، می‌توانید به مشتری خود در ایمیل یک پیشنهاد ویژه و یا کد تخفیف بدهید،
  • برای تهیۀ محتوای ایمیل خود زمان بگذارید و به‌صورت هدفمند و با توجه به نیازهای مشتری برای او ایمیل ارسال کنید. سعی کنید محتوای جذاب یا آموزشی داشته باشید تا مشتری به ایمیل شما علاقه‌مند شود.
  • در ایمیل‌های خود، حتی ایمیل‌هایی که صرفاً جنبۀ خبری دارند، از دکمۀ فراخوان عمل یا همان Call To Action استفاده کنید.

سخن نهایی

در این مقاله به بررسی بازاریابی ایمیلی و نکات مهم درخصوص راه‌اندازی کمپین ایمیل مارکتینگ پرداختیم. همان‌طور که پیش از این ذکر شد، ایمیل مارکتینگ با کمک به رشد برند، افزایش فروش، رشد نرخ تبدیل و برقراری ارتباط بهتر با مشتری، نقش بسزایی در دیجیتال مارکتینگ و بازاریابی دارد. با‌این‌حال، برای موفقیت در این روش از بازاریابی و کسب نتیجۀ دلخواه، باید حتماً به‌صورت هدفمند و با توجه به اصول دیجیتال مارکتینگ عمل کنید.

درنهایت، برای درک بهتر اهمیت ایمیل مارکتینگ و نحوۀ استفاده از آن می‌توانید سایر مقالات کاربردی ما را مطالعه کنید. به‌علاوه، می‌توانید برای دریافت خدمات محتوای متنی، با کارشناسان متخصص و حرفه‌ای ما در گروه بازاریابی محتوایی جوهر تماس بگیرید.

تولید محتوای متنیدسته‌بندی نشده

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *