کمپین ایمیل مارکتینگ

بسیاری از کسب و کارها با ارسال ایمیل به مشتریان قبلی و مشتریان بالقوه خود به بازاریابی می‌پردازند. امروزه علی‌رغم محبوبیت شبکه‌های اجتماعی و ظهور رسانه‌های جدید، برگزاری کمپین ایمیل مارکتینگ همچنان یکی از کارآمدترین روش‌ها برای بازاریابی دیجیتال و انجام تبلیغات آنلاین است. در همین راستا، در این مقاله به بررسی اهمیت، مزایا و نحوه اجرای کمپین ایمیل مارکتینگ می‌پردازیم. همراه ما باشید تا با اهمیت ایمیل مارکتینگ و نقش بازاریابی ایمیلی در رشد کسب و کارها آشنا شویم.

کمپین ایمیل مارکتینگ چیست و چه اهمیتی دارد؟

ایمیل مارکتینگ که به آن بازاریابی ایمیلی نیز گفته می‌شود راهی برای تولید لید یا مشتری بالقوه و تبدیل آن به مشتری وفادار است و اگر به درستی و بر طبق اصول انجام شود به افزایش نرخ تبدیل کسب و کارها کمک می‌کند و تاثیر به‌سزایی در برندسازی و حفظ ارتباط با مشتریان احتمالی و مشتریان فعلی خواهد داشت. در ادامه به طور خلاصه به دلایل اهمیت راه‌اندازی کمپین ایمیل مارکتینگ برای صاحبان کسب و کارها اشاره خواهیم کرد:

  • اجرای کمپین ایمیل مارکتینگ به شما کمک می‌کند تا لیستی از مشتریان بالقوه و مشتریان سابق خود داشته باشید. شما می‌توانید از طریق ایمیل با مخاطبان خود در تماس باشید و دیگر نگران گم کردن آن‌ها و یا قطع ارتباط با آن‌ها در سایر رسانه‌های مجازی نباشید.
  • امروزه اکثر افراد به طور روزانه ایمیل خود را چک می‌کنند. اکثر ما حتی در تلفن همراه خود به ایمیل‌مان دسترسی داریم.  به همین دلیل ارسال ایمیل می‌تواند یکی از اصلی‌ترین راه‌های ارتباطی کسب و کارها با مخاطبان‌شان باشد.
  • نرخ تبدیل ایمیل نسبت به سایر کانال‌های ارتباطی بالاتر است. معمولا افرادی که از طریق ایمیل با سایت شما آشنا شده‌اند بیشتر از افرادی که از سایر کانال‌ها به شما رسیده‌اند، برای خرید محصولات‌تان تمایل نشان‌ می‌دهند. همین امر باعث افزایش نرخ بازگشت سرمایه می‌شود و ایمیل مارکتینگ را به یکی از بهترین روش‌های تبلیغاتی تبدیل می‌کند.کمپین ایمیل مارکتینگ

مزایا و تاثیرات کمپین ایمیل مارکتینگ بر کسب و کارها

ایمیل مارکتینگ یک روش پربازده، کم‌هزینه و سریع برای تبلیغات آنلاین است. در ادامه به بررسی تاثیر ایمیل مارکتینگ بر دیجیتال مارکتینگ و مزایای آن می‌پردازیم.

  • حفظ ارتباط با مشتریان

همان‌طور که پیش از این گفتیم، ایمیل مارکتینگ راه مناسبی برای ارتباط دائمی با مشتریان است. شما می‌توانید به سادگی با ارسال ایمیل با مشتریان خود ارتباط برقرار کنید. این موضوع وقتی مهم‌تر می‌شود که تعداد مشتریان شما افزایش می‌یابد و شما می‌خواهید در خصوص محصولات و خدمات‌تان و یا در مورد کمپین دیجیتال خود به مشتریان‌تان اطلاع دهید. برای این کار تنها به یک سرویس ارائه‌کننده خدمات ایمیل مارکتینگ و یک لیست از مخاطبان‌تان نیاز دارید.

  • امکان بررسی عملکرد ایمیل و میزان موفقیت بازاریابی

یکی از مهم‌ترین مزایای ایمیل مارکتینگ و نقش آن در دیجیتال مارکتینگ، امکان بررسی و ارزیابی تبلیغات است. به عبارت دیگر شما می‌توانید به راحتی نحوه عملکرد این ابزار تبلیغاتی را از طریق تحلیل گزارشات بررسی کنید. برای مثال می‌توانید متوجه شوید که کدام ایمیل منجر به خرید شده و نرخ تبدیل بیشتری داشته است و یا کدام محصولات بیشتر از طریق ایمیل مارکتینگ مشاهده شده و مخاطب را جذب کرده است.

  • تعامل با مشتری و ایجاد ارتباط دو طرفه

مخاطب شما می‌تواند به ایمیل شما پاسخ دهد و یا بعد از دریافت ایمیل با شما تماس بگیرد یا به سایت‌تان مراجعه کند. علاوه بر این مشتری این امکان را دارد که عضویت خود در خبرنامه شما را لغو کند؛ این موضوع نشان‌دهنده احترام شما به اوست و به نوعی موجب ایجاد اعتماد متقابل می‌شود.

  • مقرون به صرفه و سریع

در میان انواع روش‌های تبلیغاتی، ایمیل مارکتینگ یکی از کم‌هزینه‌ترین روش‌های بازاریابی آنلاین است و در مقابل بیشترین نرخ بازگشت سرمایه و بالاترین مقدار کسب سود را دارد. علاوه بر این، بازاریابی ایمیلی یکی از سریع‌ترین روش‌ها برای اجرای کمپین‌های تبلیغاتی است؛ شما می‌توانید به راحتی و در کم‌ترین زمان اخبار مهم و محصولات جدید خود را به اطلاع مخاطبان‌تان برسانید.

  • تاثیر قابل توجه در افزایش آمار بازدید سایت

تحقیقات نشان داده است که ایمیل مارکتینگ اگر به درستی و با محتوای مناسب انجام شود، می‌تواند موجب افزایش آمار بازدید سایت شود.

  • ایجاد ارتباط صمیمی با مشتریان

به دلیل اینکه ایمیل به صورت تک به تک برای مخاطبان ارسال می‌شود، حس صمیمیت بیشتری به آن‌ها القاء می‌کند. البته این موضوع به نحوه استفاده شما از ایمیل وابسته است. به عبارت دیگر در صورتی مشتری احساس نزدیکی و صمیمیت می‌کند که پیش از آن برای دریافت ایمیل موافقت کرده باشد و علاوه بر این، محتوای متنی ایمیل شما نیز صمیمانه و تا حد امکان شخصی‌سازی شده باشد.

  • تاثیر مثبت در چهره برند و افزایش اعتبار آن

ایمیل مارکتینگ اگر با یک محتوای با کیفیت و مطالب جذاب انجام شود، منجر به افزایش اعتبار و ارتقای ارزش برند شما در نزد مخاطبان می‌شود.

حذف لینک اسپم : چرا و چگونه لینک‌های اسپم سایت را حذف کنیم؟
مشاهده مطلب

چند نکته مهم در مورد اجرای صحیح کمپین ایمیل مارکتینگ

در نهایت بهتر است برای تحقق نتایج دلخواه از ایمیل مارکتینگ به نکات زیر توجه داشته باشیم.

  • پیش از اجرای کمپین ایمیل مارکتینگ و در زمان انتخاب سیستم ارائه‌دهنده ایمیل یا ESP به طور کامل تحقیق کنید تا مطمئن شوید که از سرویسی استفاده می‌کنید که IP آن‌ قبلا به عنوان اسپم ریپورت نشده باشد.
  • A/B تست بگیرید تا به بهترین نتایج برسید.
  • کمپین‌ها و عملکرد ایمیل‌های خود را به طور مداوم بررسی و تحلیل کنید تا از هدر رفتن بودجه تبلیغاتی خود جلوگیری کنید و نقاط ضعف و قدرت خود را پیدا کنید.
  • در ایمیل‌های تبلیغاتی برای مخاطب پیشنهادات مختلف داشته باشید. برای مثال موارد مشابه به محصول خریداری شده توسط مشتری و یا محصولاتی را که احتمال می‌دهید مورد پسند او باشد به وی معرفی کنید. علاوه بر این می‌توانید به مشتری خود در ایمیل یک پیشنهاد ویژه و یا کد تخفیف بدهید.
  •   برای تهیه محتوای ایمیل خود زمان بگذارید و به صورت هدفمند و با توجه به نیازهای مشتری برای او ایمیل ارسال کنید. سعی کنید محتوای جذاب و یا آموزشی داشته باشید تا مشتری به ایمیل شما علاقه‌مند شود.
  • در ایمیل‌های خود، حتی ایمیل‌هایی که صرفا جنبه خبری دارند، از دکمه فراخوان عمل یا همان Call To Action استفاده کنید.

سخن نهایی

در این مقاله به بررسی بازاریابی ایمیلی و نکات مهم در خصوص راه‌اندازی کمپین ایمیل مارکتینگ پرداختیم. همان‌طور که پیش از این ذکر شد، ایمیل مارکتینگ با کمک به رشد برند، افزایش فروش، رشد نرخ تبدیل و برقراری ارتباط بهتر با مشتری، نقش به‌سزایی در دیجیتال مارکتینگ و بازاریابی دارد. با این حال برای موفقیت در این روش از بازاریابی و کسب نتیجه دلخواه، باید حتما به صورت هدفمند و با توجه به اصول دیجیتال مارکتینگ عمل کنید.

آشنایی با نحوه طراحی لندینگ پیج و انواع آن
مشاهده مطلب

در نهایت برای درک بهتر اهمیت ایمیل مارکتینگ و نحوه استفاده از آن می‌توانید سایر مقالات کاربردی ما را مطالعه کنید. علاوه بر این می‌توانید برای دریافت خدمات محتوای متنی، با کارشناسان متخصص و حرفه‌ای ما در گروه بازاریابی محتوایی جوهر تماس بگیرید.

تولید محتوای متنیدسته‌بندی نشده

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *