در حال بارگذاری
خبرنامه ایمیل مارکتینگ

چگونه خبرنامه جذاب و پر خواننده بسازیم؟

دقیقاً از میزان آگاهی شما درباره اهمیت خبرنامه ها مطلع نیستم شاید در همین ابتدای کار بگویید که خبرنامه های ایمیلی نسبت به ویدیوهای زنده و یا انواع محتوای شخصی‌شده و تعاملی چندان در مرکز توجه نیستند.اما حقیقتاً این بدان معنی نیست که خبرنامه‌ها از قدرت چشمگیر و محبوبیت‌ فزاینده‌ای برخوردار نیستند.

ما در گروه بازاریابی محتوایی جوهر اصول تولید خبرنامه جذاب و پرخواننده به قلم مارک والکر از موسسه بازاریابی محتوایی در اینجا آورده ایم،لطفا با ما همراه شوید

برای درک اهمیت خبرنامه ها بهتر است از چند نمونه شروع کنیم، theSkimm را در نظر بگیرید؛ خبرنامه‌ای با مجموعه‌ای از بهترین خبرهای روز. این خبرنامه سال 2012 راه‌اندازی شد و الان در حدود 4 میلیون مشترک دارد.

خبرنامه‌ها برای برندهای B2B نیز بسیار کارآمد است.ازینرو، ما با سایت AppSumo روبرو می‌شویم، یک خبرنامه‌ای ایمیلی که رویدادهای مورد نظر را در لیستی ایمیل می‌کند و حدود 700 هزار مشترک فعال دارد.

وبلاگ موسسه‌ی بازاریابی محتوا که یکی از بهترین منابع آموزش بازاریابی محتوایی است، تقریبا در حدود 200 هزار مشترک دارد؛ رقم بسیار بالایی که کار را برای آگاه ساختن مشترکان از رویدادهای روز آسان می‌سازد.

حتی سایت نیویورک تایمز، یکی از قابل احترام‌ترین پایگاههای خبری در جهان، در حوزه‌ی خبرنامه‌ها بسیار خوب عمل می‌کند و چیزی در حدود 33 خبرنامه‌ی فعال دارد (و هر روز به آن اضافه می‌شود). خبرنامه‌هایی که از میانگین نرخ خوانده شدن 50 درصدی برخوردار هستند. این رقم بدون شک نشان دهنده‌ی این است که خبرنامه‌ها از قدرت و محبوبیت بالایی برخوردارند.

اما چرا خبرنامه‌ها در حاشیه قرار دارند؟

از نظر خوانندگان، خبرنامه‌ها ساده‌ترین شیوه برای به روز ماندن با برندها و سایت‌های خبری محبوبشان هستند. با وجود خبرنامه‌ها، دیگر نیازی به جست و جو در گوگل و گشتن در میان فیدهای شبکه‌های اجتماعی که پر از تبلیغات هستند نیست.

خبرنامه‌ها معمولا مستقیم به ایمیل مشترکان ارسال می‌شوند. با ابزارهای فیلترکننده‌ی خبرها در اپلیکیشن‌های محبوب ایمیلی، تمامی موارد غیر ضرور را می‌توان حذف کرد و بدین طریق افراد همان مواردی که مد نظرشان است را می‌خوانند.

از نظر ارسال کنندگان، خبرنامه‌ها ابزاری قدرتمند برای ماندن در اذهان خوانندگان است. شیوه‌ای که می‌توان بطور مستقیم توجه مشترک را به خود جلب کند. بهترین خبرنامه‌ها – آنهایی که از نظر خوانندگان با ارزش ترند – فوری توسط خوانندگان باز می‌شوند تا  از اطلاعات با ارزشی که در آنها وجود دارد زود باخبر شوند.

چگونه می‌توان خبرنامه‌ای ایجاد کرد که به محض ارسال آن توسط خواننده خوانده شود؟

در اینجا ما هشت استراتژی را همراه با مثال برای شما گردآوری کرده‌ایم.

1.ایمیل را به درستی سازماندهی کنید

یکی از محبوب‌ترین خبرنامه‌های موجود بدون شک سایت ReadThisThing است؛ یک خبرنامه‌ی روزانه فوق‌العاده منظم که نمونه‌ای درخشان از روزنامه‌نگاری است. این خبرنامه حوزه‌های متنوع، عناوین، منابع و فرمت‌های متفاوتی را در بر می‌گیرد و هر روز یک سورپرایز برای مشترکان ارسال می‌کند.

خبرنامه

عنصر سورپرایز یکی از اصول بنیادین الصاق شده به خبرنامه است، مدلی روانشناسی برگرفته از نظریه‌ی نیر ایال (Nir Eyal)، که برای جذب مخاطب بکار گرفته می‌شود. ایال به این مدل به عنوان پاداش متغیر یاد می‌کند.

اما فکر نکنید سازماندهی و دسته بندی مطالب در خبرنامه کار ساده‌ای است. حتی ReadThisThing در ابتدا سعی داشت که محتوای بیشتری را در خبرنامه بگنجاند زیرا پوشش ندادن بعضی مطالب ارزشمند کار چندان ساده‌ای نبود. اما بعد از دریافت بازخوردهای خوانندگان، ReadThisThing به همان مدل تنها-یک-روایت بازگشت.

دسته‌بندی مطالب اگر به خوبی صورت گیرد تشکر خوانندگان را در پی خواهد داشت. به خاطر داشته باشید، مطالب هرچه کمتر باشد باز هم زیاد است.

2.به شخصیت خود پر و بال دهید

خبرنامه‌ها بالذات موردی شخصی به نظر می‌رسند – درست مثل نامه‌های شخصی. این وجهه‌ی خوب از خبرنامه را با رسمی‌ کردن و انتخاب لحن جدی برای آنها خراب نکنید.

یکی از بهترین مثال‌ها برای این مورد، CB Insights است. موسسه‌ای که اطلاعات شرکتی گرانقیمتی را به شرکت‌های سرمایه‌دار و رهبران ارشد کسب و کارها می‌فروشد. شاید بگویید که این موسسه اطلاعات مبتنی بر واقعیت را برای مشترکان مهیا می‌کند، اما در حقیقت کار آنها چیزی فراتر از صرفاً گردآوری داده است.

هر خبرنامه با عبارت “دوستت دارم” امضا شده است و معمولا پر از فحش و اهانت به منتقدان و مسببان رویدادها است و بعضی اوقات مواردی را بصورت رندوم گزارش می‌کند.
خبرنامه
آیا این شیوه موثر است؟ خب این خبرنامه اکنون 240 هزار مشترک دارد و به کسب و کاری پر رونق تبدیل شده است. از دید من، این خبرنامه یکی از مهم‌ترین مواردی است که هر روز در ایمیلم دریافت می‌کنم.

3.مطالب ارزشمند در خبرنامه قرار دهید

سایت Finimize خبرنامه‌ای است که اخیرا مشترک آن شدم. این خبرنامه‌ نمونه‌ای برجسته از خبرنامه‌هایی است که مطالب باارزشی را برای مشترکان ارسال می‌کند زیرا بطور خلاصه در خبرنامه دو مورد از بزرگترین ماجراهای کسب و کار و اقتصادی را روز قبل از رسیدن به محل کار برای من ارسال می‌کند.

خواندن آن تنها سه دقیقه طول می‌کشد اما خیلی کامل توضیح می‌دهد که چه اتفاقی در پیرامون ما در حال رخ دادن است، معنی آن چیست و چرا باید برای من اهمیت داشته باشد.

خبرنامه ایمیلی

4.خبرنامه را شخصی کنید

شرکتی که برای آن کار می‌کنم، اخیرا خبرنامه‌اش را با پیشنهاد دادن رویدادهای شخصی دست چین شده مبتنی بر علایق مشترک و سابقه‌ی سفارش آنها، به روز کرد. این خبرنامه مبتنی بر الگوریتم خاصی تولید می‌شود و این بدان معنی است که می‌توان آن را به تمامی مشترکان تعمیم داد.

خبرنامه گردآوری مطالب دست چین شده‌ هفته است، حتی رویدادهایی که خبرهای بسیار محدودی راجع به آنها منتشر شده است.

عضویت در خبرنامه

5.مطالب به روز اما متمرکز باشند.

هر جمعه خبرنامه‌ای از “Your Friday Five” دریافت می‌کنم؛ یک آژانس دیجیتالی کوچک در لندن به نام Zone Digital. در این خبرنامه همیشه به مواردی بر می‌خورم که متفاوت هستند و با وجود خواندن بیشمار مطالب در طول هفته، آن مطالب از چشمم دور مانده‌اند.

خبرنامه ایمیل مارکتینگ

Zone Digital مطالبش را تازه و به روز نگه می‌دارد که بدان معنی است که من هیچوقت صد در صد مطمئن نیستم که در خبرنامه‌ی پیش رو قرار است به چه مطالبی بر بخورم. با اینحال، نمی‌دانم آیا خبرنامه بر ابداعات دیجیتال متمرکز است یا تکنولوژیهای آینده پس همیشه خواندن آن جذاب است.

6.اختصاصی مطلب تهیه کنید.

خبرنامه‌ها، شاید بیشتر از دیگر فرمت‌های خبری، به شما اجازه می‌دهند که بطور تخصصی مطالب را دنبال کنید.

برای مثال Disturbances را در نظر بگیرید، یک خبرنامه‌ی کاملا اختصاصی که درباره طبیعت گرد و خاک است و همچنین متدی که می‌تواند”شیوه ای برای دیدن (پایان) دنیا  باشد – از دید گرد و خاک‌های فضایی تا طوفان‌ها و موارد محلی.”

خبرنامه و بازاریابی از طریق ایمیل

معیار ارزشمند بودن خبرنامه‌ی شما بزرگی مقدار مشترکان شما نیست بلکه مشترکان درست است – افرادی که به مطالب شما اهمیت می‌دهند و درگیر خبرنامه‌ی شما می‌شوند.

HubSpot دویست و پنجاه هزار مشترک را از دیتابیس‌اش حذف کرد تا مطمئن شود که خبرنامه‌ها صرفا به دست افرادی می‌رسد که در واقع خواهان دریافت آن اطلاعاتند. در غیر اینصورت، هدف از ارسال خبرنامه چیست؟

برای کسب و کارهای کوچک، خبرنامه‌های تخصصی از مزایای دیگری برخوردارند – بسیاری از ارائه دهندگان سرویس‌های صندوق الکترونیکی، استفاده از نرم‌افزارشان را برای دیتابیس‌های کوچک‌تر (مثلا Mail Chimp 2000 نفر) بصورت رایگان پیشنهاد می‌دهد، که بدین صورت مخاطبان خبرنامه‌ی شما هزینه‌ای برای شما نخواهند داشت.

7.انحصاری بودن خبرنامه را فراموش نکنید

اگر بخواهیم کاری کنیم که مردم خبرنامه‌ی شما را باز کنند و آن را بخوانند باید کاری کنیم که برای دریافت آن پول پرداخت کنند. بسیاری افراد بر سر مواردی که در آن سرمایه‌گذاری کرده‌اند بسیار متعهد تر عمل می‌کنند، مخصوصا موارد مالی، و برای دریافت هرگونه خبری در رابطه با آن موارد پول پرداخت می‌کنند.

این روشی است برگفته از بن تامپسون، نویسنده‌ی Stratechery، که به مخاطبانش پیشنهاد دریافت خبرنامه‌ای انحصاری را داد که مجموعه‌ای از مهم‌ترین خبرهای روز بود. مبلغ پیشنهادی او 10 دلار در ماه و 100 دلار در سال بود.

8.خبرنامه را واضح و خوانا ارسال کنید.

برای شمایی که عاشق نوشتن هستید، خبرنامه‌ها می‌توانند در واقع بهترین گزینه برای شما باشند. بدین طریق دیگر نیازی نیست نگران سئو باشید و بخواهید نرخ کلیک شدن بر روی لینک‌های شما در شبکه‌های اجتماعی بالاتر رود.

خبرنامه‌ها گزینه‌ای هستند که می‌توانید در آن یک رابطه‌ی صادقانه و شفاف را با خوانندگان برقرار کنید، و اگر آنها از کار شما راضی باشند، شما را با باز کردن خبرنامه‌ها به محض ارسال پاداش می‌دهند.

دیگر نیازی به استفاده از ابزارهای تحلیلی گوگل و الگوریتم‌های متغیر فیس بوکی نیست.شما خبرنامه ها را ارسال می کنید، خواننده‌ها دریافت می‌کنند. و اگر بعضی از موارد ذکر شده در بالا را رعایت کنید، می‌توانید مخاطبان وفاداری برای خبرنامه‌ی خود دست و پا کنید. این تمام آن چیزی است که یک بازاریاب محتوایی می‌خواهد.

چگونه خبرنامه جذاب و پر خواننده بسازیم؟
لطفا به این مطلب رای بدهید

پاسخ دهید