در حال بارگذاری
تولید محتوا سایت

تولید محتوا سایت را چگونه درجه یک انجام دهیم؟

تولید محتوا سایت را چگونه درجه یک انجام دهیم؟

برخی مشتریان زمانی که با ما تماس می‌گیرند، تولید محتوا را فقط نوعی کپی و پیست می‌دانند. آن‌ها گاهی حتی نمی‌توانند بین تولید محتوا و ورود اطلاعات تفاوتی قائل شوند. از نظر آن‌ها چون پروسه‌ی تولید محتوا به کندوکاو بیشتری نیاز دارد، پس بهتر است که در اصطلاح «بی‌خیال شویم» و سئو سایت را بیشتر با محتوای دیگران، البته با کمی تغییر، بهبود بخشیم.

ما همیشه تلاش می‌کنیم که تعریف مشخصی از تولید محتوا و تفاوت آن با انواع دیگر محتواگذاری ارائه دهیم.
به هر صورت، در این مقاله و سایر مقالاتی که توسط تیم جوهر ترجمه و نوشته می‌شود، تلاش می‌گردد تا اهمیت و تأثیر تولید محتوا در رونق کسب‌و‌کار و نیز افزایش اعتبار، همراهی و وفاداری کاربران توضیح داده شود.

این نکته که محتوای سایت و وبلاگ باید غنی باشد، بسیار مهم است.
برخلاف نظریاتی از این قبیل که هیچ‌کس وقت مطالعه ندارد، همه سرسری مطالعه می‌کنند و هیچ‌کس بیش از فرستادن یک توییت یا عکس در اینستاگرام یا فیس‌بوک فرصت ندارد، کاربران پیوسته در حال تولید محتوا و استفاده از آن هستند.

به رفتار خود دقت کنید!
وقتی عبارتی را جستجو می‌کنید، با دقت به تمام گزینه‌های مربوط به کیفیت، اعتبار و محتوای سایت توجه می‌کنید. درنهایت بهترین گزینه را با درنظرگرفتن محتوایی که درباره کرده است، انتخاب می‌کنید. بله، شما جستجوی کاملی انجام داده‌اید و به‌سرعت می‌توانید آنچه نامربوط است یا محتوای بدی دارد، رد کنید.

زمانی که شما محتوایی غنی برای خوانندگان تولید می‌کنید، به‌شدت به نیازمندی‌ها و مشکلات آن‌ها توجه می‌کنید و سعی می‌کنید تا برای آن‌ها محتوایی ارزشمند تولید کرده و ارتباطی دوجانبه خلق کنید. شما آگاه هستید که درواقع هرگونه تعاملی با وب‌سایت یا محتوای وبلاگ‌تان، اعتبار شما را می‌سازد، متخصص بودنتان را تصدیق می‌کند و برای بهبود و پیشرفت روابط کسب‌وکارتان فرصت جدیدی فراهم می‌کند.به عبارت دیگر توجه‌ شما به محتوای وب‌سایت و وبلاگتان نشان می‌دهد که وظایف شخصی‌ خود را بسیار جدی گرفته‌اید.

چالش درباره محتوای خوب تجاری
متأسفانه بسیاری از تجارت‌ها در تولید محتوا دچار لغزش می‌شوند. آن‌ها از تمامی فرایندهای خلق، سازماندهی و مدیریت محتوای خوب و چشمگیر وحشت دارند. شاید آن‌ها همچنان وب‌سایت خود را فقط متنی راکد می‌بینند، نه فرصتی مناسب که بخواهند از طریق آن فروش آنلاین داشته باشند یا بازاریابی کسب‌وکار را در اختیار بگیرند.

شاید هم مقاصدی عالی در سر داشته باشند
ولی وقتی انگشتان خود را روی صفحه‌کلید می‌گذارند تا محتوایی را تولید کنند، ناگهان متوقف می‌شوند. آن‌ها تصور می‌کنند که مشتریان آن‌ها به مطالب و محتوای آنلاین توجه نمی‌کنند. در حال حاضر تولید محتوای آنلاین نوعی شغل محسوب می‌شود.

شما نیاز دارید تا مطالب و محتوای خود را تازه نگه دارید.

شما نیاز دارید تا به مطالب و محتوای خود، فکر و اندیشه‌ی تازه تزریق کنید.

اگر یک وبلاگ تأسیس کرده‌اید:
نیاز دارید تا استراتژی و نقشه‌ای طراحی کنید تا براساس آن مطالب و محتوایی مرتبط را به‌صورت منظم و مستمر، تولید و منتشر کنید.

به هر ترتیب قدرتمندترین ابزار برای کسب‌و‌کار، برقراری ارتباط با مشتریان است.
این مسئله حتی از تبلیغ در مجلات نیز تأثیر و تداوم بیشتری دارد. محتوا به‌صورت ۲۴ساعته روی ذهن مشتری کار می‌کند. محتوا فعالیت‌های آنلاین شما را حمایت می‌کند.

محتوا شایستگی شما را از طریق تولید پرسش‌های متداول و به‌اشتراک‌گذاری پاسخ یا معرفی منابع مناسب برای پاسخگویی افزایش می‌دهد. به‌ویژه زمانی که پیش‌بینی می‌کنید مخاطب نمی‌خواهد یا آمادگی صحبت با شما را ندارد، محتوا می‌تواند جایگزین خوبی باشد.

چرا محتوای خوب برای وب‌سایت و وبلاگ شما اهمیت دارد؟ چگونه این مسئله به برجسته و مطرح ‌شدن شما در فضای آنلاین کمک می‌کند؟
محتوا و مطالب آنلاین کمک می‌کند تا داستان کسب‌و‌کار خود را به طریقی مرتبط با مشتریان، تعریف کنید. این فرایند را با دارایی‌های دیجیتال خود، یعنی وبلاگ و وب‌سایت خود آغاز کنید. آنجا را پایگاه خودتان در نظر بگیرید. شما می‌توانید از طریق این پایگاه‌ها به شبکه‌های اجتماعی مختلف متصل شوید. البته شما صاحب آن‌ها نیستید؛ ولی آن‌ها شبیه پاتوق‌های اجتماعی دنیای واقعی هستند (مثل آبسردکن‌ها، پیک‌نیک‌ها، کافه‌ها، فروشگاه‌های مواد غذایی و…). داشتن پایگاهی مستحکم با محتوای خوب، عناوین قوی در صفحات سایت به‌همراه توضیحات کامل و طراحی کاربرپسند وب‌سایت، بدین معناست که موتور جستجو به شما علاقه‌مند خواهد شد.

تولید محتوا و به‌اشتراک‌گذاری آن روی شبکه‌های اجتماعی هدف بدین معناست که:
مخاطبانی که ضرورتاً آماده به خرید نیستند اما ممکن است پتانسیل خرید داشته باشند، بتوانند از کسب‌و‌کار شما تجربه بیندوزند. اگر تصمیم به تولید محتوای سایت به سبکی اصولی و عمیق و خوب دارید، پس مطمئن باشید که نتایج تأثیرگذار آن را خواهید دید.

اساساً محتوای خوب، محتوایی با کیفیت بالاست
کیفیت بالا همان چیزی است که بازدیدکنندگان، بسیار مشتاق هستند در نتایج جست‌وجو با آن روبه‌رو شوند. محتوا داستان شما را با قدرت و اعتبار بیان می‌کند. محتوای خوب تمایل به کاملاین دقیقاً همان چیزی است که گوگل تلاش می‌کند تا در نتایج جستجوی خود نمایش دهد. متوسط طول هر مطلب و محتوا برای یک صفحه وب که در ده نتیجه‌ی برتر برای هر کلیدواژه در گوگل رتبه‌بندی شده است، حداقل ۲۰۰۰ کلمه است.

هرچه بیشتر برای جستجوی صفحات فهرست‌بندی‌شده جلو برویم، هر صفحه وب محتوای بیشتری خواهد داشت.

ما درباره‌ کدام نوع از محتوا صحبت می‌کنیم؟
در قلب این یادگیری و برای اینکه محتوایی غنی برای سایت یا وبلاگ خود تولید کنیم، کلمات قرار دارند. کلماتی که البته اگر با تصاویر یا ویدئوها همراه باشند، قوی‌تر خواهند ‌شد. تصاویر موجود توجه مخاطب را به‌سمت کلمات توصیفی درباره‌ی آن‌ها معطوف می‌کنند. به‌علاوه تصاویر به روشن‌شدن نکات کمک می‌کنند. بنابراین آن‌ها را در صفحات وب‌سایت خود قرار دهید و درباره‌ی آن‌ها محتوایی مناسب و جذاب ارائه دهید.

هیچ عکسی را بدون مقاله در وبلاگ خود منتشر نکنید.
فراموش نکنید که هر متنی به تفسیر تصاویر شما کمک می‌کند. باید از منابع دیجیتالی حیرت‌انگیزی مانند YouTube متشکر باشیم؛ زیرا شما می‌توانید ویدئوی خود را در آنجا منتشر کنید و سپس آن را در صفحه‌ی وب یا مقاله‌ی وبلاگتان قرار دهید. با تهیه‌ی اسلاید نیز می‌توانید همین کار را برای معرفی خود انجام دهید. فراموش نکنید که از عناوین توصیفی همراه با کلمات معنادار استفاده کنید و توضیحات شما آموزنده نیز باشد. همان‌گونه که دلخواه صفحات وب شخصی خودتان است.

داشتن تصاویر جالب بدین منظور است که شما به‌راحتی بتوانید مقاله‌ی وبلاگ خود را به صفحات آموزشی ربط داده یا با بارگذاری عکس، آن را با مقاله‌ای در فیس‌بوک مرتبط کنید. درنهایت هر کاری که شما برای آفرینش محتوای خوب برای وبلاگ یا وب‌سایت‌ خود انجام دهید، در طول حیات آن محتوا، فرصتی حیرت‌آور برای به‌اشتراک‌گذاری لینک‌ها در شبکه‌های اجتماعی فراهم می‌آورد. به یاد داشته باشید که کیفیت «کل» محتوای تولیدی شما اهمیت دارد تا محتوایتان عالی بماند و به‌صورت بی‌وقفه با شخصیت شما در ارتباط باشد.

چطور محتوایی خوب و عالی تولید کنیم؟
با سایت خود شروع کنید و اطمینان یابید که محتوای شما تنها و تنها متعلق به خودتان است. حتی اگر درباره‌ی اطلاعات کلی یک محصول صحبت می‌کنید، اطمینان یابید که محتوای تولیدی شما، با کلمات مخصوص خودتان نوشته شده باشد، نه اینکه بتوان به‌سادگی آن‌ را در سایت فرد دیگری پیدا کرد. همان تفکر روی تصاویر شما نیز اعمال خواهد شد. مردم می‌خواهند از یکدیگر خرید کنند. پس به آن‌ها محتوا و مطالبی ارائه دهید که نشان دهد نویسنده‌ی آن‌ ذهن مخاطب خاص خود را می‌شناسد.

این نوع از محتوا باورپذیرتر و ساده‌تر است و بی‌تفاوتی در مقابل متن را از بین می‌برد. در نظر بگیرید که شما از عکسی استفاده می‌کنید که مردم قهرمانان آن هستند. این کار دوستانه‌تر است. درباره‌ی کسانی که در شرکت شما هستند و اینکه چگونه مشکلات را حل می‌کنند، تولید محتوا کنید. به‌نحوی بنویسید که مشتریان شما بتوانند با آن ارتباط برقرار کنند و متوجه مشکلات پیش روی خود بشوند. از محتوا و مطالب خود برای برقراری ارتباط استفاده کنید.

درباره‌ی اینکه چقدر شرکت شما پویاست و اینکه چقدر به خشنودکردن مشتریان خود اهمیت می‌دهید، حتماً محتوا تولید کنید.

  • وبلاگ شانس شما برای نشان‌دادن چیزی فراتر از حد معمول و جنبه‌ای شخصی‌تر از نام تجاری شماست.
  • وبلاگ جایی است که داستان شما به‌صورت مداوم و با پیشرفتی رو به جلو، به‌وسیله‌ی محتوایی حیرت‌آور، زنده می‌شود.
  • وبلاگ جایی است که محتوای آن می‌تواند شامل چشم‌اندازی از کارکنان و کارپردازان باشد.
  • فرایند طراحی را برای حمایت از مصرف‌کنندگان توضیح دهد.
  • ورود محصول جدید را جشن بگیرد.
  • رخدادهای انجمن محلی را که شما در آن هستید توضیح بدهد.
  • درنهایت داستان‌های موفقیت‌آمیز مشتریان را شرح دهد.

هدف شما این است که داستان‌هایی به اشتراک بگذارید که ذهن مخاطبان را درگیر کند و برای آن‌ها همذات‌پنداری ایجاد کند.
خواه این داستان‌ها الهام‌بخش باشند، خواه به‌طور مستقیم به پرسش‌های آن‌ها پاسخ دهند. زمانی که شما متعهد شدید برای وب‌سایت خود محتوای خوب تولید کنید، به یکباره نیازی شدید به ایجاد تقویم برای تولید محتوا و مطالب احساس خواهید کرد. این کار به شما در زنده‌نگه‌داشتن مسائل کمک می‌کند. نه

جمع‌بندی و تفکر نهایی درباره‌ تولید محتوا برای سایت و وبلاگ شما
اصل مهم در تولید محتوای خوب، شامل تعهد جدی برای ایجاد محتوایی نو، منحصربه‌فرد و استوار است که داستانی مرتبط با خوانندگان مدنظر خود را تعریف می‌کند. این نوع محتوا دائماً فریاد نمی‌زند و به‌صورت بی‌وقفه به‌دنبال فروش نیست. در عوض، آموزنده است. این نوع محتوا اهمیت پرسش‌هایی که به‌صورت منظم مطرح می‌شود تشخیص می‌دهد و نویسنده از به‌اشتراک‌گذاری آن‌ها خشنود می‌گردد.

محتوای خوب برای سایت و وبلاگ شما بسیار مهم و حیاتی است.
محتوا کمک می‌کند تا برند تجاری خود را بسازید و اجازه می‌دهد که مطرح و شناخته شوید. محتوا قادر است تا شما را با مشتریان بالقوه‌تان مرتبط سازد. اگر شما مجبور هستید که محتوای خوب خلق کنید، پس چرا محتوایی مفید که نام تجاری شما و کسب‌و‌کارتان را برجسته کند، نیافرینید؟ در این صورت سایت و وبلاگ شما و صد البته مشتریان شما نیز از شما متشکر خواهند بود.

پاسخ دهید