بدون شک هیچکس نمیتواند اهمیت مطالعه را در مسیر کسب علم و دانش انکار کند. همۀ ما برای اینکه در حرفۀ خود متخصص شویم، به مطالعه نیاز داریم. امروزه با گسترش تبلیغات آنلاین بحث تولید محتوا و بازاریابی محتوا بیش از گذشته داغ شده است؛ زیرا شرط موفقیت یک کسبوکار در فضای آنلاین، تولید محتوای باکیفیت و استفاده از استراتژی بازاریابی مناسب است. در همین راستا، در این مقاله قصد داریم به معرفی بهترین کتاب تولید محتوا بپردازیم. همراه ما باشید.
معرفی بهترین کتاب تولید محتوا؛ برای موفقیت در بازاریابی محتوایی چه کتابی بخوانیم؟
تفاوتی نمیکند که چند سال در این حوزه فعالیت کردهاید و یا چه اندازه به تولید محتوا یا بازاریابی محتوا علاقه دارید. درهرصورت برای موفقیت در بازاریابی آنلاین باید با اصول تولید محتوا و استراتژی بازاریابی محتوا آشنا باشید. تعداد کتابهای خوب و باکیفیت در حوزۀ تولید محتوا کم نیست. علاوه بر این، هر سال به تعداد این کتابها نیز افزوده میشود. بنابراین، تهیۀ یک فهرست از همۀ کتابهای خوب تولید محتوا کار سادهای نیست. به همین منظور، در اینجا سعی کردیم صرفاً با معرفی ۱۲ مورد از بهترین کتابهای آموزش تولید محتوا، به شما در انتخاب بهترین کتاب تولید محتوا کمک کنیم.
-
کتاب همه نویسندهایم (Everybody Writes)
این کتاب را که نوشتۀ Ann Handley است، انتشارات کیمیااثر به زبان فارسی منتشر کرده است. آن هندلی در این کتاب به ما میآموزد که چطور محتوای تأثیرگذار بنویسیم، داستان برندمان را تعریف کنیم، از کلمات پول درآوریم و چگونه مخاطبانمان را در کانالهای مجازی مختلف با تولید محتوای باکیفیت و ارزشمند حفظ کنیم. او معتقد است که لحن ما، جملاتمان و آنچه به نگارش درمیآوریم، تصویر ما را در فضای آنلاین شکل میدهد. بنابراین، برای اینکه چهرۀ معتبری از برندمان ارائه کنیم، به محتوای باکیفیت نیاز داریم.
-
کتاب آنها میپرسند، شما پاسخ میدهید (They Ask, You Answer)
این کتاب را انتشارات برآیند به زبان فارسی منتشر کرده و نویسندۀ آن Marcus Sheridan است. به اعتقاد مارکوس شریدن عمر روشهای سنتی بازاریابی به پایان رسیده و حالا زمان آن فرا رسیده است که بهجای تبلیغات مداوم، به دنبال شناخت سؤالات مشتریان و مخاطبان و درنهایت ارائۀ پاسخ به این سؤالات باشیم.
-
کتاب بازاریابی محتوایی حماسی (Epic Content Marketing)
وقتی صحبت از بهترین کتاب تولید محتوا در میان باشد، بدون شک بسیاری نام کتاب بازاریابی محتوایی حماسی را به یاد میآورند که Joe Pulizzi آن را نوشته است. این کتاب به ما میآموزد که چطور مشتریان خود را افزایش دهیم، با توجه به بودجه از بازاریابی کمک بگیریم و با یک استراتژی مناسب، با صرف هزینۀ کم، فروش بیشتری داشته باشیم. نویسندۀ کتاب معتقد است که محتوای باکیفیتی که سرگرمکننده نیز باشد، میتواند مشتریان بیشتری را جذب و حفظ کند.
-
کتاب استراتژی محتوا برای وب (Content Strategy For The Web)
این کتاب نوشتۀ Kristina Halvorson و Melissa Rach است و روی این نکته تأکید دارد که محتوا، بدون استراتژی، به مقصد ایدئال خود نمیرسد. به عبارت دیگر، حتی کسبوکارهای کوچکی که در فضای آنلاین فعال هستند، برای کسب نتیجۀ دلخواه از تولید محتوا، به استراتژی محتوا نیاز دارند.
-
کتاب ماشین محتوا (Content Machine)
نویسندۀ این کتاب،Dan Norris ، معتقد است که استفاده از محتوای باکیفیت میتواند هزینۀ تبلیغات مضاعف را کاهش دهد. او در این کتاب به ویژگیهای یک محتوای عالی که موجب تمایز برند شما از سایر رقبا میشود اشاره کرده است.
-
کتاب محتوایی که تبدیل میکند (Content That Converts)
این کتاب که توسط Laura Hanly نوشته شده، برای کسانی مناسب است که میخواهند سرنخها را به مشتری تبدیل کنند. لارا هانلی در کتاب محتوایی که تبدیل میکند به ما میآموزد که چطور با بازاریابی محتوایی Lead generation داشته باشیم و نرخ تبدیل خود را افزایش دهیم.
-
کتاب کد محتوا (The Content Code)
Mark W.Schaefer نویسندۀ کتاب کد محتوا بر اهمیت بازاریابی در شبکههای مجازی تأکید میکند و به خوانندۀ خود میآموزد که چطور محتوایی تولید کند که بیشترین میزان بهاشتراکگذاری را از سوی کاربران داشته باشد. او همچنین به معرفی انواع استراتژیها برای بهینهسازی موتور جستوجو و هدایت ترافیک وب پرداخته است.
-
کتاب استاد استراتژی محتوا (Master Content Strategy)
نویسندۀ این کتاب Pamela Wilson است. او در این کتاب بر داشتن استراتژی برای تولید محتوا تأکید میکند و معتقد است باید بهجای تولید محتوای انبوه و پشتسرهم، برنامۀ محتوایی هفتگی، ماهانه و سالانه داشته باشیم تا هر زمان که محتوایی منتشر کردیم، بیشترین ترافیک را به دست آوریم و فروش خود را افزایش دهیم.
-
کتاب دستیابی به هویت برند (Brand Identity Breakthrough)
Gregory V. Diehl در این کتاب روی مسئلۀ شناخت برند و نحوۀ تمایز آن از رقبا تمرکز کرده است. این کتاب به ما میآموزد که چگونه یک هویت تجاری قوی و معتبر بسازیم. بهعلاوه، راهکارهایی نیز برای توسعۀ محصول و نام تجاری و نحوۀ داستانسرایی تجاری ارائه میکند.
-
کتاب بازاریابی گفتوگو (Conversation Marketing)
وقتی قرار است بهترین کتاب تولید محتوا را معرفی کنیم، بدون شک یکی از گزینههای ما، کتاب بازاریابی گفتوگو خواهد بود که Kevin Lund آن را نوشته است. او در این کتاب به این نکته اشاره کرده است که برندها برای افزایش فروش باید به قلب مشتریان خود نفوذ کنند. به عبارت دیگر، کسبوکاری میتواند در تبلیغات موفق باشد که به روش مؤثری با مشتریان ارتباط عمیق و انسانی برقرار کند.
-
کتاب قوانین محتوا (Content Rules)
این کتاب که یکی از بهترین کتابهای تولید محتواست، توسط C.C. Chapman و Ann Handley به نگارش درآمده است. این کتاب یک راهنمای کامل برای آموزش تولید محتوای تعاملی است. شما در این کتاب میآموزید که چگونه با محتوای خود در مشتریانتان حس وفاداری ایجاد کنید، چطور مشتریان را جذب کنید و چگونه و در چه شبکههایی با آنها ارتباط برقرار کنید.
-
کتاب محتوای درونگرا (Inbound Content)
نویسندۀ کتاب محتوای درونگرا،Justin Champion ، در این کتاب راهکارهایی برای تولید یک محتوای باارزش و مؤثر ارائه کرده است و بر فرایند جذب افراد از طریق محتوا، تبدیل آنها به سرنخ و پس از آن به مشتری، تمرکز کرده است.
با مطالعۀ بهترین کتاب تولید محتوا از سایر رقبا پیشی بگیرید!
در این مقاله با ۱۲ کتاب از بهترین کتابهای تولید محتوا آشنا شدیم. بدون شک این فهرست به این تعداد محدود نمیشود و کتابهای بسیاری برای آموزش تولید محتوا و بازاریابی محتوایی وجود دارد و انتخاب بهترین کتاب تولید محتوا کار آسانی نیست. همۀ ما میدانیم که یکی از راههای کسب تخصص در هر حرفهای، مطالعه، تحقیق و جستوجوست. بنابراین، هر اندازه که کتاب بخوانیم باز هم کافی نخواهد بود؛ زیرا همیشه چیز بیشتری برای آموختن وجود خواهد داشت.
درنهایت گفتنی است که اگر در حوزۀ تولید محتوا یا بازاریابی محتوایی سؤالی دارید، میتوانید با کارشناسان متخصص ما در گروه بازاریابی محتوایی جوهر تماس بگیرید.