در حال بارگذاری
طراحی اینفوگرافیک

اینفوگرافیک به 8 دلیل هنوز اهمیت دارد

آیا اینفوگرافیک هنوز جزء محتوای جذاب برای کاربران اینترنت محسوب می شود؟ یا محتوای تاریخ مصرف گذشته و پایان یافته است؟

شاید گمان کنید به دلیل تعداد زیاد اینفوگرافیک ها که از ساختار فضاهای آنلاین خارج شده اند، جاذبه خود را در بین خوانندگان از دست داده اند. بیشتر بازاریابان فکر می کنند این بدین معنی است که اینفوگرافیک ها دیگر ارزشی برای صرف زمان و انرژی ندارند.

این مدیوم تصویری زمانی به عنوان روشی مناسب در جهت ارتقاء ساده کردن داده ها با فرمت جذاب و قابل هضم بود.گرچه به نظر می رسد درک اطلاعات با این روش برای کسانی که از مصور سازی داده استفاده کرده اند سنگین است.

برخلاف اینفوگرافیک ها، مصورسازی داده اغلب با اجزای محرک و انفعالی ترکیب می شود و به خوانندگان اجازه ی فیلتر کردن بانک اطلاعاتی داده را می دهد و اساساً اطلاعات بهتر فهمیده می شود. اما آیا وجود ابزارهای مصورسازی داده موجب مرگ اینفوگرافیک ها می شوند؟

اینطور فکر نمی کنم.

دقیقاً چه اتفاقی برای آنهادر حال رخ دادن است؟

اینفوگرافیک به طور کلی از بین نمی رود فکر می کنم خیلی ها موافق خواهند بود که شرکت هایی مثل Visual.ly یاKiller Infographics (که بیش از 11000 فالوور در توییتر دارند) به خاطر اینفوگرافیک هایی که توسعه داده اند، مشهور شده اند.

چیزی که واقعاً دارد اتفاق می افتد این است؛زمانی که اینفوگرافیک ها ترند بودند، حتی بدترین آنها که پیشرفت کردند و در حال حاضر یک مدیوم رقابتی است که بهترین ها، موفق هستند.

شاید چند سال پیش، بررسی درباره یک موضوع و جمع آوری اطلاعات و ساخت اینفوگرافیک آسان بود و کاربران زیادی آنرا به اشتراک می گذاشتند اما امروزه کاربران شبکه های اجتماعی بر روی  آنها تمرکز ویژه ی می کنند و هر چیزی را نمی پذیرند.

بیشتر بخوانید:  مدیریت و تولید محتوا در وب، مختصر و مفید

می دانید! ما به دلیل استفاده از انواع نمودار ها، تایم لپس ها و حتی فیلترهایی که اسنپ چت و یا دیگر شبکه های اجتماعی در اختیارمان می گذارند بد عادت شدهایم و خب اینفوگرافیک ها در مقایسه با سایر انواع محتواهای تصویری داده محور، جزئی تر هستند.

اما هنوز بسیاری از فالوورهای شبکه های اجتماعی، برندها و شرکت های تجاری تصاویر و پست های سایت هایی مثلVisual.ly یاKiller Infographics که در اوج شکوه اینفوگرافیک شروع کردند، به اشتراک می گذارند.

برای مثال، اینفوگرافیک” دست خط شما در مورد شما چه می گوید” بیش از ۱میلیون بازدید و 3000 به اشتراک گذاری در ویژوال لی داشته است در حالی تصویر گرافیکی “گلچین مخلوقات اسطوره ای” بیش از 704000 بازدید و ۷۰۰ به اشتراک گذاری را دریافت کرد‌.

اینفوگرافیک به عنوان محتوایی جذاب و سرگرم کننده که حجم زیادی از اطلاعات را منتقل می کند هنوز حائز اهمیت است. با این حال در بسیاری از برنامه های تجاری بازاریابی محتوا، طراحی و توزیع اینفوگرافیک ها دیده می شود و این نشان می دهد که این نوع محتوا بسیار ضروریست .

امروزه مخاطبان نمی خواهند اینفوگرافیک هایی را ببینید که اختصاصاً در مورد شما یا محصولات شماست. آنها اینفوگرافیک هایی می خواهند که به آنها، راه حلی برای مشکلات، زندگی و اهدافشان ارائه کند.

بعنوان مثال اینفوگرافیکی که درباره مشکلات خرابکاری در عملکرد ماشین طراحی شده است، کاربران زیادی را با خود همراه کرده است این محتوا توسط بخشی از گروه معاملات فورد موستانگ خلق شده است. اما در هیچ کجای آن نامی از فورد موستانگ ذکر نشده است. در عوض تمام مشکلات و راه حل ها را اشاره کرده است.

به گمانم اگر بازاریابان بتوانند در نحوه تولید محتوا و استراتژی های خود تغییراتی دهند قطعاً با اینفوگرافیک های کم و عالی که قدرت وایرال شدن دارند، روبرو می شویم.

بیشتر بخوانید:  اینفوگرافیک چیست؟

آیا هنوز به قدرت این نوع محتوا ایمان نیاورده اید؟ در اینجا ۸ دلیل که چرا اینفوگرافیک هنوز برای بازاریابان مهم است را آورده ایم:

۱. بلاگ نویسی را تکمیل می کند

بر اساس یک نظرسنجی انجام شده توسط موسسه بازاریابی محتوا، مهم ترین فرم محتوا برای بازاریابان وبلاگ نویسی است که این خیلی تعجب آور نیست. محتواهای تصویری مثل اینفوگرافیک ها با ۳۴ درصد در جایگاه دوم پاسخ ها قرار گرفته اند. بهترین بازاریابان هر دو محتوا را تا حد ممکن ترکیب می کنند و اینفوگرافیک ها مثال ساده ی از آن است.

۲. مدیران، آنها را از شما می خواهند

براساس همان یافته موسسه بازاریابی محتوا، ۳۹ درصد بازاریابان پول بیشتری برای جذابیت محتوای تصویری بودجه بندی می کنند.

۳. مخاطبان شما با آنها تعامل دارند

ثابت شده است که محتوای ترکیبی با تصاویر جذاب از محتوای بدون آن بهتر عمل می کند. پست های فیسبوکی با وجود تصویر دو برابر کامنت بیشتری را دریافت می کنند و وب سایت ها سطح تعامل بیشتری را تجربه می کنند. بر این اساس، اینفو گرافیک ها راهی برای علاقه مند نگه داشتن مخاطبان هستند.

۴. آنها برای غیر خواننده ها خوبند

مردم تقریباً 20 درصد متن را می خوانند و اینفوگرافیک محتوایست که می تواند کاربران را جذب کند.آنها به عنوان روشی برای ارائه اطلاعات پیچیده با راهی ساده و موثر دیده می شوند.

۵. آنها به ما کمک می کنند که به خاطر بسپاریم

اینفوگرافیک ها در توصیف عملکرد و اهداف متفاوت عمل می کنند. بعضی از آنها راه مهمی برای انتقال اطلاعات پزشکی هستند، در حالیکه برخی دیگر سبک هستند.

صرف نظر از قصد اساسی، آنها معمولاً خاطره انگیزتر از متن خالص هستند.یک عکس به مغز ما کمک می کند سه روز بعد ۶۵ درصد آنچه را که می بینیم به یاد آوریم در مقایسه با عملکرد ۱۰ درصدی متن در یادآوری نکات!

بیشتر بخوانید:  اینفوگرافیک

۶. در پینترست محبوب است

هر شبکه اجتماعی نکات مثبت و منفی خود را دارد. پینترست مطمئناً بهترین راه برای به اشتراک گذاری یک اینفوگرافیک و افزایش مخاطبان آن است. یک اینفو گرافیک در فیس بوک می تواند علاقه ی اولیه زیادی را جذب کند و بعد سریعاً کاهش یابد.اینفو گرافیک های خوب در پینترست زمان طولانی زنده می مانند. دوام در پینترست ۱۶۸۰ بار طولانی تر از فیس بوک است.

۷. آنها در حال بهبود هستند

اینفوگرافیک هم به مانند سایر محتواهای تولید شده در وب، در حال پیشرفت هستندو طراحی اینفوگرافیک تنها یک امر ذوقی نیست بلکه در پس آن نکات و تکنیک های خاصی قرار دارد.مثلا در بررسی انجام شده از بین هزار اینفوگرافیکی که بیشترین اشتراک گذاری را داشته است؛ به طور متوسط شامل 396 کلمه بوده اند یا رنگ آبی غالب بوده و طرح رنگ قابل شناسایی را استفاده می کنند.

می توانید این مطلب را بخوانید تا اطلاعات بیشتری درباره این مطالعه بدست آورید:

چگونه اینفوگرافیک بسازیم که محبوب شود؟

۸. آنها برند شما را تقویت می کنند

استفاده از رنگ برای برند شدن مهم است. استفاده موثر از رنگ می تواند تشخیص برند را تا ۸۰ درصد تقویت کند. اینفوگرافیک ها راه ثابت شده ای برای انتشار کلمات و اشتراک گذاری محتوا با استفاده از رنگ هستند. بنابراین، اگر در مورد اختصاص هزینه برای طراحی اینفوگرافیک ها در حال فکر هستید، ما می گوییم : به شرط داشتن یک برنامه استراتژیک در طراحی و انتشار این محتوا عجله کنید.

پاسخ دهید