در حال بارگذاری
طراحی اینفوگرافیک

اینفوگرافیک به هشت دلیل هنوز اهمیت دارد

آیا اینفوگرافیک هنوز جزء محتوای جذاب برای کاربران اینترنت محسوب می‌شود؟ یا محتوای تاریخ‌مصرف گذشته و پایان‌یافته است؟
شاید گمان کنید اینفوگرافیک‌ها به‌دلیل تعداد فراوان که از ساختار فضاهای آنلاین خارج شده‌اند، جاذبه‌ی خود را در بین خوانندگان از دست داده‌اند. بیشتر بازاریابان فکر می‌کنند این موضوع بدین معناست که اینفوگرافیک‌ها دیگر ارزشی برای صرف زمان و انرژی ندارند. این مدیوم تصویری زمانی روش مناسبی در جهت ارتقای ساده‌کردن داده‌ها با فرمت جذاب و قابل هضم بود. گرچه به نظر می‌رسد درک اطلاعات با این روش برای کسانی که از مصورسازی داده استفاده کرده‌اند، سنگین است. برخلاف اینفوگرافیک‌ها، مصورسازی داده، اغلب با اجزای محرک و انفعالی ترکیب می‌شود و به خوانندگان اجازه‌ی فیلترکردن بانک اطلاعاتی داده را می‌دهد. درنتیجه اطلاعات بهتر فهمیده می‌شود. اما آیا وجود ابزارهای مصورسازی داده موجب مرگ اینفوگرافیک‌ها می‌شود؟ا ین‌طور فکر نمی‌کنم.

دقیقاً چه اتفاقی برای آن‌ها در حال رخ‌دادن است؟
اینفوگرافیک به‌طورکلی از بین نمی‌رود. فکر می‌کنم خیلی‌ها موافق خواهند که شرکت‌هایی مثل Visual.ly یاKiller Infographics که بیش از ۱۱هزار فالوور در توییتر دارند، به دلیل اینفوگرافیک‌هایی که توسعه داده‌اند، مشهور شده‌اند. چیزی که واقعاً دارد اتفاق می‌افتد این است؛ زمانی‌ که اینفوگرافیک‌ها ترند بودند، حتی بدترین آن‌ها پیشرفت کردند. اما در حال حاضر یک مدیوم رقابتی وجود دارد که بهترین‌ها، موفق هستند. شاید چند سال پیش، بررسی درباره‌ی موضوعی خاص و جمع‌آوری اطلاعات و ساخت اینفوگرافیک آسان بود. کاربران بسیاری نیز آن‌ را به اشتراک می‌گذاشتند. اما امروزه کاربران شبکه‌های اجتماعی روی آن‌ها تمرکز ویژه می‌کنند و هر چیزی را نمی‌پذیرند.

می‌دانید! ما به‌دلیل استفاده از انواع نمودارها، تایم لپس‌ها و حتی فیلترهایی که اسنپ چت یا دیگر شبکه‌های اجتماعی در اختیارمان می‌گذارند، بدعادت شده‌ایم. البته اینفوگرافیک‌ها در مقایسه با سایر انواع محتواهای تصویری داده‌محور، جزئی‌تر هستند. اما هنوز بسیاری از فالوورهای شبکه‌های اجتماعی، برندها و شرکت‌های تجاری تصاویر و پست‌های سایت‌هایی مثلVisual.ly یاKiller Infographics  که در اوج شکوه اینفوگرافیک شروع به‌کار کردند، به اشتراک می‌گذارند. مثلاً اینفوگرافیک «دست‌خط شما درباره‌ی شما چه می‌گوید» بیش از یک‌میلیون بازدید و ۳۰۰۰ به‌اشتراک‌گذاری در ویژوال‌لی داشته است. در‌حالی‌که تصویر گرافیکی «گلچین مخلوقات اسطوره‌ای» بیش از 704000 بازدید و ۷۰۰ به‌اشتراک‌گذاری دریافت کرد.

بیشتر بخوانید:  خلق اینفوگرافیک های عالی با 7 گام

اینفوگرافیک به‌عنوان محتوایی جذاب و سرگرم‌کننده که حجم زیادی از اطلاعات را منتقل می‌کند، هنوز حائز اهمیت است. با‌این‌حال در بسیاری از برنامه‌های تجاری بازاریابی محتوا، طراحی و توزیع اینفوگرافیک‌ها دیده می‌شود. این مسئله نشان می‌دهد که این نوع محتوا بسیار ضروری است. امروزه مخاطبان نمی‌خواهند اینفوگرافیک‌هایی ببینید که اختصاصاً درباره‌ی شما یا محصولات شماست. آن‌ها اینفوگرافیک‌هایی می‌خواهند که راه‌حلی برای مشکلات، زندگی و اهدافشان ارائه کند. مثلاً اینفوگرافیکی که درباره‌ی مشکلات خرابکاری در عملکرد ماشین طراحی شده، کاربران زیادی را با خود همراه کرده است. این محتوا توسط بخشی از گروه معاملات فورد موستانگ خلق شده است. اما در هیچ کجای آن نامی از فورد موستانگ ذکر نشده است. در عوض به تمام مشکلات و راه‌حل‌ها اشاره کرده است.

به گمان من اگر بازاریابان بتوانند در نحوه‌ی تولید محتوا و استراتژی های خود تغییراتی دهند، قطعاً با اینفوگرافیک‌های کم و عالی که قدرت وایرال‌شدن دارند، روبه‌رو می‌شویم.

بیشتر بخوانید: خلق اینفوگرافیک‌های عالی با هفت گام

آیا هنوز به قدرت این نوع محتوا ایمان نیاورده‌اید؟

در اینجا هشت دلیل آورده‌ایم که چرا اینفوگرافیک هنوز برای بازاریابان مهم است:

۱. وبلاگ‌نویسی را تکمیل می‌کند.
براساس نظرسنجی انجام‌شده توسط مؤسسه‌ی بازاریابی محتوا، مهم‌ترین فرم محتوا برای بازاریابان، وبلاگ‌نویسی است. این موضوع چندان تعجب‌آور نیست. محتواهای تصویری مثل اینفوگرافیک‌ها با ۳۴درصد در جایگاه دوم پاسخ‌ها قرار گرفته‌اند. بهترین بازاریابان، هر دو محتوا را تا حد ممکن ترکیب می‌کنند و اینفوگرافیک‌ها مثال ساده‌‌ای از آن هستند.

۲. مدیران، آن‌ها را از شما می‌خواهند.
براساس همان یافته‌ی مؤسسه‌ی بازاریابی محتوا، ۳۹درصد بازاریابان پول بیشتری برای جذابیت محتوای تصویری بودجه‌بندی می‌کنند.

بیشتر بخوانید:  چرا نیاز به طراحی اینفوگرافیک دارید؟

۳. مخاطبان شما با آن‌ها تعامل دارند.
ثابت شده است که محتوای ترکیبی با تصاویر جذاب از محتوای بدون آن بهتر عمل می‌کند. پست‌های فیس‌بوکی با وجود تصویر، دو برابر کامنت بیشتر دریافت می‌کنند و وب‌سایت‌ها سطح تعامل بیشتری را تجربه می‌کنند. بر این اساس، اینفوگرافیک‌ها راهی برای علاقه‌مند نگه‌داشتن مخاطبان هستند.

۴. آن‌ها برای غیرخواننده‌ها خوب هستند.
مردم تقریباً ۲۰درصد متن را می‌خوانند و اینفوگرافیک محتوایی است که می‌تواند کاربران را جذب کند. آن‌ها به‌عنوان روشی برای ارائه‌ی اطلاعات پیچیده با راهی ساده و مؤثر دیده می‌شوند.

۵. آن‌ها به ما کمک می‌کنند که به خاطر بسپاریم.
اینفوگرافیک‌ها در توصیف عملکرد و اهداف متفاوت عمل می‌کنند. بعضی از آن‌ها راه مهمی برای انتقال اطلاعات پزشکی هستند؛ در‌حالی‌که برخی دیگر سبک هستند.صرف‌نظر از قصد اساسی، آن‌ها معمولاً خاطره‌انگیزتر از متن خالص هستند. یک عکس به مغز ما کمک می‌کند سه روز بعد ۶۵درصد آنچه می‌بینیم به یاد آوریم؛ در مقایسه با عملکرد ۱۰درصدی متن در یادآوری نکات!

بیشتر بخوانید: اینفوگرافیک خوب به چه چیزهایی نیاز دارد؟

۶. در پینترست محبوب است.
هر شبکه‌ی اجتماعی نکات مثبت و منفی خود را دارد. پینترست مطمئناً بهترین راه برای به‌اشتراک‌گذاری اینفوگرافیک و افزایش مخاطبان آن است. هر اینفوگرافیک در فیس‌بوک می‌تواند علاقه‌ی اولیه‌ی بسیاری را جذب کند و بعد سریعاً کاهش یابد. اینفو‌گرافیک‌های خوب در پینترست، زمان طولانی زنده می‌مانند. دوام در پینترست ۱۶۸۰ بار طولانی‌تر از فیس‌بوک است.

۷. آن‌ها در حال بهبود هستند.
اینفوگرافیک هم مانند سایر محتواهای تولید‌شده در وب، در حال پیشرفت است. طراحی اینفوگرافیک، فقط مسئله‌ای ذوقی نیست، بلکه در پس آن نکات و تکنیک‌های خاصی قرار دارد. مثلاً در بررسی انجام‌شده از بین هزار اینفوگرافیکی که بیشترین اشتراک‌گذاری را داشته است، به‌طور متوسط شامل ۳۹۶ کلمه بوده‌اند یا رنگ آبی غالب بوده و طرح رنگ قابل شناسایی را استفاده می‌کنند.

بیشتر بخوانید:  اینفوگرافیک خوب به چه چیزهایی نیاز دارد؟

می‌توانید این مطلب را بخوانید تا اطلاعات بیشتری درباره‌ی این مطالعه به دست آورید:

چگونه اینفوگرافیکی بسازیم که محبوب شود؟

۸. آن‌ها برند شما را تقویت می‌کنند.
استفاده از رنگ برای برند‌شدن مهم است. استفاده‌ی مؤثر از رنگ می‌تواند تشخیص برند را تا ۸۰درصد تقویت کند. اینفوگرافیک‌ها راه ثابت‌شده‌ای برای انتشار کلمات و اشتراک‌گذاری محتوا با استفاده از رنگ هستند. بنابراین، اگر درخصوص اختصاص هزینه به طراحی اینفوگرافیک‌ها در حال فکر هستید، ما می‌گوییم: به شرط داشتن یک برنامه‌ی استراتژیک، در طراحی و انتشار این محتوا عجله کنید.

پاسخ دهید