در حال بارگذاری
تولید محتوا - تولید محتوا برای سایت

هنر تولید محتوا،چطور مانند یک حرفه ای تولید محتوا کنیم؟

هنر نویسندگی : چطور مانند یک حرفه ای تولید محتوا کنیم

حتی اگر تولید محتوا و نویسندگی جزء توانمندی های شما نباشد اما توانایی ارتباطی موثر چه در بحث های مدیریتی و چه در حضور آنلاین شما ضروری است.ایجاد یک ارتباط موثر در فضای آنلاین از طریق تولید محتوا حاصل می شود.

تصور کنید: شما میزان مناسبی از زمان و هزینه را صرف توسعه یک وب سایت کاربر پسند و زیبا برای شرکت خود کرده اید؛ و از آن انتظار بالایی دارید تا منجر به فروش و توسعه نام تجاری تان شود.

اما سوخت اصلی وب سایت محتوای غنی است.پس از تولید محتوا باید آنرا در طریق شبکه های اجتماعی و.. توزیع کنید. بله! درست حدس زدید شما نیاز به محتوای عالی دارید.

ممکن است شما نیاز به تصور آنچه که گفتیم نداشته باشید چون همین الان با چنین شرایطی دست و پنجه نرم می کنید و می دانید که نمی توانید بسادگی مهارتهای نویسندگی را نادیده بگیرید.

چگونه در هنر نویسندگی استاد شویم

البته روش های میانبر فوری برای اینکه شما یک شبه نویسنده ای با استعداد شوید،وجود ندارد. تولید محتوا مهارتی است که نیاز به تمرین های زیاد ، تعهد و تلاش مستمر دارد.

به هر حال روشهای معینی وجود دارد که به شما کمک خواهد کرد تا خلاقیت و تکنیک های نویسندگی تان را با زحمتی کمتر بهبود ببخشید و در تولید محتوا استاد شوید. از جمله این ، برخی استراتژی های اصلی و ابزارهای کمکی وجود دارند:

1.چرایی نهفته در پس هر بخش از محتوا را دریابید

فکر کردن درباره هدف متن به سادگی می تواند نام تجاری شما را ارتقاء دهد. هدف اولیه شما کمک به خواننده است.خوانندگان شما نباید با این باور که تنها ترقی نام تجاری هدف اصلی شما بوده متن را بخوانند. محتوای شما باید به نحوی کمک رسان آنها باشد. در اینجا اهداف اصلی برای اینکه متن شما پرمحتوا باشد وجود دارد:

برای مخاطب مورد نظرتان ارزش گذاری کنید، از طریق ارائه راه حل ها برای مشکل آنها، یا راهنمایی که زندگی خود را بهبود ببخشند، یا پاسخ به سوالات آنها و یا سرگرمی.

ارتباط با مخاطبانتان را گسترش دهید تا دائماً و در دراز مدت به سمت شما بازگرداند.

نام تجاری یا خودتان را برای مخاطبان مورد نظر تعریف کنید.

محققان دانشگاه پنسیلوانیا بیشترین مقالات فرستاده شده به روزنامه نیویورک تایمز را مورد تجزیه و تحلیل قرار داده اند. نتایج غافل گیر کننده بود:مردم علاقه دارند مقالاتی مبسوط با موضوعاتی هوشمندانه و چالش برانگیز را به اشتراک بگذارند و آنها ترجیح می دهند مقالاتی را توصیه کنند که احساسات مثبت آنها را بر می انگیزاند.

درباره نام تجاری شما چطوراست؟ ترجیحات مخاطبان خود را تجزیه و تحلیل کنید و سپس محتوا بسازید تا انتظارات آنها را برآورده کرده باشید.

2.چطورمقالات را خلق و فهرست بندی کنیم

اگرچه برخی از مخاطبان متنی طولانی براساس تحقیقاتی عمیق را ترجیح می دهند ؛ اما آنها همچنان می خواهند آن متن در قالبی تمیز و برای روخوانی ای ساده و سطحی تنظیم شده باشد.حتی اگر فهرست بندی و چگونگی مقالات مانند قالبهای متنی تاریخ گذشته باشد،آن متون همچنان تاثیر گذارهستند.

راز و ترفند موفقیت در این متون این است که شما نیاز به موضوعی خاص دارید که شما را از رقابت با دیگران مجزا کند. پس بجای نوشتن مقاله با عنوان ده فیلم برتر دهه هشتاد ؛ چیزی مانند ده فیلم برتر دهه هشتاد که باید در اکتبر تماشا شود را امتحان کنید.

3.از کلمات کلیدی مناسب استفاده کنید

این که تنها بتوانید محتوای بسیار غنی خلق کنید، کافی نیست؛ شما باید آنرا در دسترس مخاطبان قرار دهید.می دانید که جستجوگر گوگل چگونه کار می کند: شما کلماتی کلیدی را وارد می کنید و موتور جستجوگر فهرستی از نتایج را به شما نشان می دهد. واضح است که می خواهید متن شما در بالاترین رتبه بندی ممکن در صفحه نتایج برای جستجوی عباراتی که مخاطبان شما اغلب استفاده می کنند یافت شود.

در اینجا مساله بهینه سازی SEO به میان می آید. شما نیاز به استفاده درست کلمات کلیدی در مکانی مناسب دارید؛ بدون اینکه اجازه دهید این کلمات کلیدی بر محتوای شما غلبه کند.شما باید همیشه خوانندگان را در اولویت قرار دهید و از اینکه کلمات کلیدی در درون متن نوشته شما معنادار است اطمینان یابید.

4.سوال مطرح کنید

پرسش ها در متن عالی هستند زیرا آنها متن شما را تعاملی می کنند. زمانیکه شما یک سوال مطرح می کنید خواننده آنرا در ذهن خود پاسخ می دهد(و امید است که در بخش نظرات مقاله نیز آن را بنویسد). بعلاوه پرسش کنجکاوی ما را بر می انگیزانند. این فرصتی بی مانند برای شماست تا آنها را به مقاله دیگر خودتان یا بخشهای متنی که درباره سوالات آنها با جزییاتی بیشتر بحث می شود، ارجاع دهید یا به آنها پاسخ دهید.

5.شخصیت خود را ابراز کنید

منحصر بفرد بودن عاملی است که باعث می شود متن شما قابل شناسایی باشد. این اهمیتی ندارد که شما در حال حفظ کردن یک وبلاگ یا صفحه ای در شبکه های اجتماعی یا در حال نوشتن کمپین های ایمیل هستید. شما باید صدای منحصر بفرد خود را بیابید ! متن شما باید فرهنگ سازمانی متمایز گروه شما را در برگیرد و آن باید علامت تجاری شما را قابل تشخیص گرداند.

بهتر است ارتباط شما با مخاطبان بصورت شخص اول یا دوم باشد؛ انگارکه با آنها مستقیما صحبت می کنید. اضافه کردن کمی شوخ طبعی و داستان گویی و برخی تجربیات زندگی واقعی به محتوا کمک خواهد کرد که مطلب شما حتی جذاب تر باشد.

ابزارهای تولید محتوا شما را نویسنده کارآمد تری می کنند

حالا که شما از برخی از راهنمایی ها برای کمک به دسترسی به مخاطبان مورد نظرتان آگاه شدید؛ بیایید بواسطه برخی ابزارها که این فرایند را حمایت می کنند جلوتر برویم.

گوگل اد وردز Google AdWords یا برنامه ریز کلید واژه Keyword Planner

این جایی است که شما میتوانید کلمات کلیدی SEO را از آن دریافت کنید. علاوه بر ایده کلمات کلیدی؛ این ابزار به شما فرصتی برای تنظیم متن کلی را می دهد.خواهید دید که چگونه فهرستی از کلمات کلیدی می تواند اجرا شود و در عین حال می توانید کلمات کلیدی خود را بوسیله ترکیب پیشنهادات مختلف ایجاد کنید.

EduGeeksClub سرویس خدمات نویسندگی ای حرفه ای

اگر شما در جهت تولید محتوا برای وبلاگ یا کمپین های ایمیل یا شبکه های اجتماعی بروز خودتان نیازمند کمک بیرونی هستید؛ شما می توانید از منبعی بیرونی مانند سرویس خدمات EduGeeksClub کمک بگیرید.

این سرویس می تواند شما را با نویسندگان حرفه ای از حوزه های مختلف مرتبط کند پس شما همیشه می توانید به خبرگانی تکیه کنید که تحت دستورالعمل مورد نظر شما کار خواهند کرد.

البته اینجا ایران است و زبان ما فارسیست و قطعا این ابزار چندان مناسب ما نیست.این چند ابزار خارجی را برای نمونه ذکر کرده ایم تا مثالی باشد از نحوه برون سپاری تولید محتوا از طریق نویسندگان و فریلنسرها یا آژانس های بازاریابی و تولید محتوا.

وبلاگ Hubspot’s تولید کننده عنوان

یک عنوان عالی بخش حیاتی در جلب توجه مخاطب است بخصوص زمانیکه قرار است در طیف متون آنلاین برجسته شود. اگر شما هیچ ایده ای برای شروع ندارید ؛ این ابزار به شما نقطه شروع محکمی می دهد. تنها با وارد کردن سه اسم مرتبط با متنی که شما می خواهید بر روی آن کار کنید ؛ این برنامه به شما پیشنهاداتی برای عناوین فریبنده می دهد.

وبلاگ CoSchedule تحلیل گر سر فصلهای نوشتاری

اگر شما بخاطر انتخاب چند گزینه برای تیتر دچار آشفتگی ذهنی شده اید؛ با اینحال نمی دانید کدامیک را استفاده کنید؛ این ابزار پیش بینی می کند که هر کدام از این تیترها چگونه به اجرا در خواهد آمد حتی قبل از آنکه متن را انتشار دهید. این وبلاگ ایده شما را بر مبنای انتخاب کلمات و نیازهای عاطفی و قدرت تاثیر موضوع درجه بندی خواهد کرد.

باز هم می گوییم افسوس که نمی توانیم از این ابزارها استفاده کنیم و البته امیدوار هستیم که به سرعت در ایران ابزارهای تولید محتوای ایجاد شود.اما اگر قصد تولید محتوا به زبان انگلیسی دارید این ابزارها به شما کمک خواهند کرد.

آیا شما آماده هستید تا کار را بر روی مهارتهای نویسندگی و تولید محتوایتان آغاز کنید؟ راهنمایی ها و ابزار پیشنهادی فوق را امتحان کنید و ما را از پیشرفتتان مطلع کنید.

پاسخ دهید