در حال بارگذاری
چطور مطالعه موردی می تواند کسب و کار شما را دگرگون کند؟

چطور مطالعه موردی می تواند کسب و کار شما را دگرگون کند؟

مطالعه موردی یکی از بهترین عناصر تبلیغی و تاثیرگذار برای کسب و کارها هستند.

این مقاله توسط جیین لی(Jane Lee) از شرکت دکستری (Dexterity) نوشته شده است و نگاه عمیقی به نقش مطالعات موردی در کمک به مشتریان در پروسه تصمیم گیری و انتخاب محصول دارد . مطالعه موردی در پوشش رسانه ای برند ها نقش خارق العاده ی ایفا می کند.

ما در گروه بازاریابی محتوایی جوهر این مقاله را به سبب اهمیت مطالعات موردی در ارتقاء و رشد کسب و کارها ترجمه کرده ایم. مطالعات موردی داستانهایی هستند که میزان منفعت مشتریان به دلیل استفاده از یک محصول یا سرویس را توصیف می کنند.این داستانها می توانند به اشکال نوشتاری،پادکست(فایل صوتی) یا فرمت ویدیویی تولید شوند.

مطالعات موردی علاوه بر مخاطب قراردادن مشتریان بالقوه، روشی عالی برای عرضه قابلیت های شماست.در مطالعه موردی، آنچه که بخوبی انجام می دهید و کسب و کارتان بدان دلیل مورد توجه قرار می گیرد را در معرض خوانندگان قرار می دهید.

مطالعات موردی می تواند بر روی وب سایت، خبرنامه یا در بروشور استفاده شوند. ما در اینجا قصد داریم تا بر استفاده از مطالعات موردی نوشتاری برای مطبوعات تمرکز داشته باشیم چرا که پوشش در مکانهایی مثل وب سایت ها، مجلات، یا روزنامه ها روش جالبی به منظور تولید لییدهای خبری و ایجاد آگاهی عمومی نسبت به برند می گردد.

چه چیزی یک داستان خوب را می سازد ؟

مطالعات موردی بازاریابی غالباً در رسانه ها به سختی بفروش می روند.ویرایشگران با روشی ظریف و ماهرانه و فقط از طریق یک یا دو منبع مستقیم برای محصول، داستانی متمرکز بر اساس تجربه مشتری تهیه می کنند.

یک مطالعه موردی خوب به 3 عنصر پایه نیاز دارد: یکی اینکه چالش کاری که با آن روبرو می شوند، دیگری راه حلی که پیدا می کنند و مهمترین مورد مزایایی است که بدست می آورند.

شما می بایست خوانندگان را برای همراهی با خودتان ترغیب کنید و از زوایای قوی قصه ای را تعریف کنید. یک موضوع را پیدا کنید مثل Polished Bliss که وی در رکود و بحران اقتصادی رشد و پیشرفت کرد و یا مانند سایت Stinkyink.com که بر مشکلات و مسایل کلاهبرداری های آنلاین غلبه کرد و شاید موضوعی با ترکیب علاقه به تجارت با یک عامل انسانی مثل تحقق یک رویای مادام العمر ایده خوبی باشد.

یا چگونگی غلبه یک شرکت بر موانع بزرگ مانند غلبه بر یک فروشگاه زنجیره ای بزرگ مشهور در رقابت با سوپر مارکتهای محلی را در نظر بگیرید. وقتی بر مشتری ایده آل و خط داستان تصمیم گیری کردید حال از خود سوال کنید آیا مشتری از همکاری راضی است یا خیر؟ مزایای متقابل را مثل تبلیغ و شهرت …..را سوال کنید.

چه کسی می بایست مطالعه موردی بنویسد؟

شما می توانید یک کپی رایتر استخدام نمایید.فردی که متخصص ارتباطات یا یک ژورنالیست آشنا به حوزه کاری شما است.ممکن است مبلغ پرداختی به آنها چند صد پوند باشد، اما این در نهایتِ صرفه جویی خواهد بود. برای پیدا کردن چنین افرادی به توصیه های موجود درگروه ها و شبکه های اجتماعی مراجعه کنید، در اینصورت اطلاعات بسیار زیادی کسب خواهید کرد.

همیشه بدنبال نمونه کارهای یک نویسنده باشید تا سبک نویسندگی او را چک کنید.مطمئن شوید که یک بازنویسی و ویرایش مجدد در مبلغ پرداختی لحاظ شده باشد. حتی یک متخصص هم در اولین بار نمی تواند آنچه که می خواهید را تهیه کند.

به محض اینکه نویسنده ای را انتخاب کردید، خلاصه ای شفاف به او ارائه دهید. به او تعداد لغات را بگویید مثلا 500-750 لغت. محصولاتی که می خواهید درباره آن مطلب نوشته شود و مزایایی که می خواهید پررنگ باشند را نیز به آنها منتقل کنید. مهلتی را برای اولین پیش نویس در نظر بگیرید و بعد شخصاً نویسنده را به مشتریتان معرفی نمایید.بعد می توانید آنرا به او واگذار کنید تا مصاحبه را ترتیب دهند.

ما در جوهر به شما پیشنهاد می کنیم که اگر شما خودتان می خواهید مطالعه موردی را بنویسید و توانایی اش را دارید، روش خوبی برای شناخت مشتریانتان انتخاب کرده اید و می توانید دست به کار شوید اما به محض اتمام نوشته آنرا به شخص معتمدتان دهید تا مطالعه موردی را چک کند چون ما خودمان نسبت به اشتباهاتمان آگاه نیسیتم.در برابر هر انتقادی ناراحت نشوید و سوال کنید که آیا نوشته خوب است و منظور شما را می رساند؟

مطالعه موردی

راهکارهایی برای نوشتن مطالعه موردی توسط خودتان

– مطالعات موردی می توانند از زبان اول شخص یا سوم شخص نوشته شوند.در صورتی که از ضمیر سوم شخص استفاده می کنید با نقل قول هایی از مشتری متن را طراوات بخشید تا داستانتان راحت تر خوانده شود.

– یک سبک جایگزین استفاده از قالب سوال جواب می باشد.

– به متن عنوانی قوی دهید که داستان جذاب و محکمی شود مثل : شرکت آمیکو با استفاده از قطعات پلاستیکی اتمی به ازای هر سنت 100 مشتری جمع می کند.

از آمار و ارقام برای نشان دادن تفاوت محصول ساخته شده و مزایای بدست آمده، استفاده کنید. اشکال و گراف ها بسیار خوب هستند

– از اصطلاحات و گفتارهای نامفهومی مثل ” فوق العاده” و ” منحصر به فرد” اجتناب نمایید.کسی به آنها اعتقادی ندارد. هر گونه علامت و کلمه اختصاری را اولین بار بصورت کامل بنویسید و به دنبال آن عبارت اختصاری را در براکت بگذارید برای مثال ارائه دهنده خدمات اینترنتی (ISP )

– اطلاعات وب سایت و تماس خود را برای کسب اطلاعات بیشتر در دسترس قرار دهید.

– پیش از چاپ و توزیع محتوای مطالعات موردی آنرا برای مشتریانتان ارسال کنید و از آنها درباره صحت اطلاعات و شیوه ی نگارش سئوال کنید و تاییدشان را دریافت کنید و مشخصاً بپرسید که آیا ممکن است در فعالیت های بازاریابی بتوان از آنها استفاده کرد؟

بسیای از ویرایشگران تمایل دارند تا از باکس های متنی که واقعیات کلیدی را هایلایت می کنند استفاده نمایند.برای مثال بخش صنعت،اندازه، موقعیت، تاریخ تاسیس و مزایای که در داستان به شکل فشرده وجود دارند

– شما به عکاسی خوب نیاز دارید. از مشتری خود بپرسید که آیا عکس هایی با رزولوشن بالا دارند یا خیر. شما به زوایایی جالب از عکس نیاز دارید که خسته کننده نباشد. برای الهام گرفتن از عکس ها به وب سایتهای آنلاین عکس نگاهی بیندازید. یا اگر که بودجه کافی در اختیار دارید یک عکاس حرفه ای با تجربه استخدام کنید. استخدام عکاس کمتر از نویسنده هزینه بردار است. یک عکس خوب مردم را ترغیب می کند تا متن را مطالعه کنند. اگر امکان دارد به ویرایشگر حق انتخاب عکس ها را بدهید

کجا مطالعه موردی منتشر شود؟

هدف شما می بایست انتشار بیشتر مطالعه موردی برای جامعه هدف واقعی تان باشد: مشتریان فعلی و مشتریان آینده شما.

خلاصه ای از نکات کلیدی را یادداشت کرده و آنرا برای ویرایشگر بفرستید.در یک زمان فقط یک نوبت انتشار را در دسترس قرار دهید تا همزمان در دو مکان پذیرفته نشود. ویرایشگران داستانهای منحصر به فرد می خواهند.

همین که مطلبتان برای انتشار پذیرفته شد، ممکن است از شما خواسته شود تا متن را کوتاه کنید.کار شما با انتشار تمام نشده است. فراموش نکنید که مطالعه موردی تان را حتما روی وب سایت خودتان قرار دهید. مشتری تان را به آن لینک کنید و او را از انتشار مطلبتان مطلع کنید.

اگر در فیسبوک یا توییتر هستید لینک این مطلب را پست کنید.حالا می توانید بیرون بروید و یک مشتری راضی دیگر پیدا کنید کسی که از صحبت کردن درباره مزایای محصولتان خوشحال است.

پاسخ دهید