در حال بارگذاری
خلق اینفوگرافیک های عالی با 7 گام

خلق اینفوگرافیک های عالی با 7 گام

اینفوگرافیک یکی از محبوب ترین اشکال اشتراک گذاری و تبادل اطلاعات بصورت بصری است.

امروزه مخاطبان به محتوای بصری بیشتر از متن ساده اهمیت می دهند.به همین دلیل است که محتوای تصویری مانند اینفوگرافیک به جزء مهمی از بازاریابی محتوا تبدیل شده است.

اما همه اینفوگرافیک های خلق شده برابر نیستند و گاهاً دیده می شود که از یک طرح و محتوای عالی، چندین اینفوگرافیک بد و گیج کننده نیز تولید می شود.

برای آنکه محتوا و اینفوگرافیک شما به بهترین نحو نمایش داده شود، شرکت کپی پرس نکات کلیدی خلق اینفوگرافیک های شگفت انگیز را طی پستی تولید کرده است که توسط گروه بازاریابی محتوایی جوهر ترجمه و بازنویسی شده است.

گام 1: تصور کنید
با در نظر گرفتن تمام جوانب تجاری یک اینفوگرافیک، کار را شروع کنید.لازم است که تیم بازاریابی،گروه ایده پردازی و تیم کسب و کار شما همه با هم برای دریافت یک ایده مشترک با هم کار کرده و به تصمیم واحد برسند. با مجموعه ای از 8 تا 10 ایده شروع کنید.

هر کدام از ایده ها را برای پیدا کردن مطالب و اطلاعات بیشتر راجع به موضوع انتخاب شده تحقیق کنید، نگاه کنید تا ببینید اینفو گرافیک های دیگری وجود دارند که در حال حاضر ایده شما را پوشش دهند. اگر چنین است، طرح شما چه اطلاعات اضافی و ارزشمندی می تواند ارائه دهد؟

گام 2: تحقیق کنید، برنامه ریزی کنید و بنویسید
هنگامی که راجع به ایده خود تصمیم گرفتید. نیاز دارید تا داده هایی که می خواهید از آن اینفوگرافیک بسازید، جمع آوری کنید.

بیشتر بخوانید:  اینفوگرافیک

برای آنکه مطمئن شوید داستان جذابی را از ابتدا تا انتها در اینفوگرافیک می گویید-ارقام،تصاویر،اشکال- باید زمان نسبتاً مناسبی را برای طراحی ساختار بیرونی و محتوای طرح اختصاص دهید. ساختار بصری اطلاعات باید واضح و منطقی باشد و عبارات باید با مخاطبان به شیوه ی لذت بخش ارتباط برقرار کند.

گام 3: رنگ های خود را انتخاب کنید
آیا می دانید رنگ ها موجب خرید 85 درصد از مردم می شود؟در واقع وقتی مردم فقط 3 ثانیه به یک تبلیغ نگاه می کنند 62 درصد از آنها تصمیمشان را براساس رنگی که در تبلیغ نشان داده می شود، درباره آن برند می گیرند.

به همین دلیل است که انتخاب رنگ مناسب نقش بسیار مهمی در موفقیت اینفوگرافیک ایفا می کند.

گام 4 : فونت های خود را انتخاب کنید
پس از انتخاب رنگ طرح ، لازم هست که فونت مناسبی برای کلمات انتخاب کنید. اکثر فونت ها سبب می شوند که اینفوگرافیک ناخوانا به نظر برسد.

انتخاب فونت مناسب هویت به اینفوگرافیک می بخشد در حالی که انتخاب فونت اشتباه صفحه را بهم ریخته می کند و اطلاعات را مبهم(نامفهوم) می کند. اگر برایتان امکان دارد، خوب است که طراح گرافیک چندین فونت مختلف را امتحان کند که ببیند کدام فونت بهترین حالت در طرح ایجاد می کند.

گام 5: تعیین جهت گیری اینفوگرافیک و سلسله مراتب بصری
هنگامی که رنگ ها و فونت خود را انتخاب کردید، نیاز دارید تا به جهت گیری و قالب اینفوگرافیک فکر کنید.تقریباً همه وب سایت ها از جهت عمودی استفاده می کنند.

بنابراین ما در گروه بازاریابی جوهر توصیه می کنیم که پیش از انتخاب جهت افقی عمیقاً فکر کنید.گام بعدی خلق سلسله مراتب بصری است.اینفوگرافیک به نقاط مرکزی نیاز دارد که نتیجه طرح مکمل باشد.

گام 6: طرح ارتقا یافته خود را توسعه دهید
شما می خواهید مخاطبان اینفوگرافیک را دیده و با آن بخوبی تعامل داشته باشند. به همین دلیل نیاز دارید تا مکان مناسبی برای انتشار و توزیع آن پیدا کنید.

بیشتر بخوانید:  اینفوگرافیک

لازم است به اهداف محتوای خود، کانال های رسانه های اجتماعی و تاثیر گذاران دنیای شبکه های اجتماعی که می توانید از آن طریق به قدرت برسید، به خوبی فکر کنید.

به اجزای دیگری مانند قطعات خیلی کوچک از محتوا نیاز خواهید داشت تا طرح جدید را به بازار عرضه کنید. بهتر است قبل از اینکه طرح اینفوگرافیک به پایان برسد، فهرستی از آنچه نیاز خواهید داشت را تهیه کنید.

با این روش به محض اینکه محتوا کامل شود، آماده هستید تا فعالیت بازاریابی خود را آغاز کنید.

گام 7: اهداف بازگشت سرمایه تعیین کنید
مطمئن شوید که اهداف بازگشت سرمایه تعیین کرده اید. چنانچه اینکار را قبلا انجام نداده اید، بنابراین در مرحله برنامه ریزی هستید .

شما بایستی بتوانید در پایان کمپین تبلیغاتی اهداف اینفوگرافیک را بخوبی بسنجید که آیا نتایج مورد نظر حاصل شده است یا خیر و این اطلاعات را در اختیار تیم مدیریت شرکت قرار دهید.

برای مثال، اگر هدف شما افزایش سرنخ های تجاری است بنابراین می بایست با طراحی یک CTA میزان ارتباط مشتریان با شرکت و تکمیل فرم اطلاعات بیشتر، نرخ بازگشت سرمایه طرح را اندازه گیری کنید.

غافل شدن از این عناصر کلیدی موجب عدم موفقیت اینفوگرافیک می گردد.خلق یک طرح عالی بدون برنامه بازاریابی مانند خلق یک اینفوگرافیک عالی با یک ایده بسیار ضعیف است.

خوشبختانه این راهنمای گام به گام از شرکت کپی پرس که توسط گروه بازاریابی محتوایی جوهر ترجمه شده است به شما برای خلق اینفوگرافیک های جالب و جذاب کمک زیادی خواهد کرد که قطعا مخاطبانتان آنها را دوست خواهند داشت.

بیشتر بخوانید:  چرا نیاز به طراحی اینفوگرافیک دارید؟

آیا گام ها، نکات و روشهای کاربردی دیگری می دانید؟ لطفا آنها را با ما به اشتراک بگذارید تا در وبلاگ جوهر با نام شما منتشر کنیم.

خواندن این مقالات مرتبط را به شما پیشنهاد می کنیم:

اینفوگرافیک جوهر چرا نیاز به طراحی اینفوگرافیک دارید؟

اینفوگرافیک جوهر اینفوگرافیک خوب به چه چیزهایی نیاز دارد؟

پاسخ دهید