در حال بارگذاری
تولید محتوا برای سایت

تولید محتوا برای سایت را چطور سریع انجام دهیم؟

همه ی ما می دانیم که تولید محتوای خوب در استراتژی بازاریابی آنلاین بسیار تاثیر گذار هست اما تولید محتوا ممکن است بار سنگینی را برای شما ایجاد کند. براساس گزارش موسسه بازاریابی محتوا،57 درصد از بازاریابان محتوا، زمان کافی برای تولید محتوا ندارند و وقتی شما صاحب کسب و کار کوچکی هستید که مسئولیت پیشبردن تمام بخش های کسب و کارتان را بر عهده دارید، زمان یک امر گران بها می شود.

ممکن است شما به کسانی که در هفته چند پست خوب در وبلاگشان منتشر می کنند، حسادت کنید. اما حقیقت این است که تولید محتوا جزء مهارت های اصلی و حرفه ای کسانی که صاحبان یک کسب و کار هستند، نیست و به همین خاطر تولید محتوا ممکن است خیلی سخت و زمان بر شود.

وقتی شما برای سایت تولید محتوا می کنید، تازه متوجه می شوید که چه منافعی را برایتان ایجاد می کند:

• اطلاعاتی را فراهم می کنید که مشکلات آن دسته از مشتریان ایده آل شما را حل می کند. به مردم کمک می کنید تا مشکلاتشان را بدون پیگیری زیاد حل کنند و این امر اعتماد ایجاد می کند.

• مخاطبان آموزش داده می شوند. وقتی شما اطلاعاتی را ارائه می کنید که آنها مشکلشان حل می شود. کاربران مشتاق می شوند که مجدد به شما مراجعه کنند تا چیزهای بیشتری بیایند.در واقع یک ارتباط آنلاین مستحکم بین شما و خوانندگانتان ساخته می شود.

• وقتی سابقه درخشانی برایتان ایجاد شود ، شما بیشتر دیده می شوید و ترافیک سایتتان بیشتر می شود.

بازاریابی محتوا یکی از مهمترین بخش های برنامه بازاریابی درون گرا-ربایشی است. ما نیاز داریم که محتوای درست و با کیفیت تولید کنیم که مشتری ایده آل خود را بیابیم.

هر آنچه که به ما در ارتقاء مهارت های نوشتاری و کوتاه کردن زمان برای تولید محتوای خوب و حرفه ای سایت، کمک می کند،قابل اعتنا و بررسی است. پیش از بیان راهکارهای که برای ما کاربردی بوده است، چند نکته کوچک و جمع و جور از تولید محتوا سایت بصورت سریع برایتان می آوریم.

+ داشتن یک لیست موضوعی بسیار بهتر از شروع کردن با یک صفحه خالی است.

+ یک تقویم محتوایی بسازید.چون همیشه می دانید که چه نوع محتوایی نیاز دارید.

+تحقیق کنید قبل از اینکه بنویسید چرا که با تحقیق هر آنچه که موجب اختلال در متن و عدم تمرکز در موضوع می شود را از بین می برد.

+رئوس مطالب را بنویسید.اینکار باعث می شود که همواره در جریان محتوا و موضوع ثابت باقی بمانید.

+جایی که راحت هستید،بنویسید، کافی شاپ،بیرون از خانه، یک دفتر کار آرام ، هر جایی که برای شما بهتر هست را انتخاب کنید.

محتوای خود را با صدای بلند بخوانید پیش از آنکه تایپ کنید

آیا تا بحال شده یک پست وبلاگی رو در ذهنتان خلق کرده اید در حالیکه در یک جلسه ملاقات یا در حین تمرین ورزشی هستید؟ این اتفاق برای من خیلی افتاده ، مخصوصا وقتی که من راهی برای ضبط فکرهام ندارم اخیراً یکی از همکارانم در مورد یکی از امکانات Evernote در اندروید بهم توضیح داد که می توان صوت را به متن تبدیل کرد.

شما هم می توانید برای تولید محتوای سریع اینکار رو انجام بدید صدای خودتان را ضبط کنید و آن را با استفاده از سرویس گوگل تکست تبدیل به متن کنید.(که البته برای اینکار نیاز به اینترنت دارید)

با این روش صدای شما هم ضبط می شود و به متن پیوست می شود. وقتی نیاز دارید که پست وبلاگی را تولید کنید کافیست با کپی پیست کردن و یرایش بخش هایی که نیاز است، محتوای وبلاگ را تهیه کنید. البته متاسفانه این امکان برای زبان فارسی وجود ندارد اما ابزارهای دیگری هستند که همین امکانات را در اختیار شما قرار می دهند

تولید محتوا از روی فایل های ارائه

اگر یک فولدر پر از فایل ها و اسلایدهای ارائه (پرزتیشین، presentation) دارید، پس تولید محتوا برایتان آسان تر از قبل خواهد بود.چرا؟ بسیاری از ما به اقتضاء برخی جلسات فایل های معرفی و ارائه ی را تهیه کرده ایم که با در نظر گرفتن مخاطبان آن جلسه نوشته شده است. ممکن است در کنار هر اسلاید یا بصورت جداگانه مطالبی نوشته اید که توضیح دقیقتری درباره ی آنهاست.

بازنشرمحتوا آن هم با ادبیاتی دیگر استراتژی مفیدی برای روبرو شدن با کاربران مختلف است.منابع اطلاعاتی شما همان اسلایدها،ویدیوها،فایل های متنی و تصویری است که می توان در قالب کتب الکترونیکی یا یک پست وبلاگ منتشر و به اشتراک گذاشته شود.

شاید فراموش کرده باشید اما سئوالاتی که کاربران آن جلسات از شما پرسیده اند و ممکن است آنها را در جایی یادداشت کرده اید،یا سئوالات و جواب هایی که در شبکه های اجتماعی و در ارتباط با کاربران رد و بدل شده است، به نوعی محتوای خوب محسوب می شود.چرا که از جنس مشکلات و دغدغه های مخاطبان شماست.

چیزی که همه ی ما برای تولید محتوا خوب به آن نیاز داریم، ثبت و ضبط سوالات،ایده ها و اطلاعاتی است که پیوسته با آن روبرو می شویم اینها موضوعات خوبی برای نوشتن است.

برای تولید محتوا یک برنامه زمانی و ضرب الاجل تهیه کنید

اگر شما تصمیم دارید که هر هفته یک مطلب برای وبلاگ تهیه کنید بنابراین افزودن یک ساختار به برنامه زمانی تان بسیار مهم است.یک روز مشخص برای انتشار مطالب و روزهای دیگر را برای پروسه تولید محتوا تعیین کنید.بدون تعیین مهلت زمانی و تهیه یک برنامه مشخص، مطمئن باشید که روزها می گذرد و شما هیمشه چیزهای مهمتر دیگری برای انجام خواهید داشت.

مدیریت زمان در تولید محتوا یک مهارت کلیدی است که باید یاد بگیریم.

وقتی زمان انتشار محتوا را در تقویم نوشتید، با این امر به مانند قرار ملاقات با مشتریتان دقیق و منضبط رفتار کنید. شما جلسه ملاقات را یک دقیقه قبلش کنسل نمی کنید، یک دقیقه دیر نمی روید، در حین جلسه با تلفن صحبت نمی کنید.به خودتان احترام بگذارید همانگونه که به مشتریتان احترام می گذارید.

نوشتن انضباط می طلبد

هر بخشی از کسب و کار شما که پیش فرض آن استمرار و اجرای مداوم در جهت کسب یک منفعت تجاری باشد، نیازمند یک رویکرد منظم است.برای زمانتان برنامه ریزی کنید.موقعیت ایده آل برای نوشتن را پیدا کنید.

یک لیست از موضوعاتی که مخاطبان شما به آنها علاقه مند خواهند بود و نوشتن درباره آنها برایتان راحتتر است،تهیه کنید.انتشار محتوا پیوسته شما را در معرض ترافیک های بیشتر،مشتریان جدید و سرنخ های تجاری تازه قرار می دهد.

پاسخ دهید