ثبت مکان در گوگل مپ

احتمالا شما هم یادتان باشد تا چند سال گذشته نقشه‌های بزرگ شهری و کشوری چقدر در خانه‌ها ارج و قرب داشتند. اصلا پیدا کردن نقشه برای رسیدن به مقصد از ابتدای تاریخ بشریت مورد اهمیت بوده است. اما این نقشه‌ها به مرور زمان و با پیشرفت تکنولوژی جای خود را به نقشه‌های آنلاین دادند. در حال حاضر پیدا کردن مقصد در کسری از ثانیه امکان‌پذیر است. چطور؟ فقط کافی‌ست سری به نقشه‌یاب‌های تلفن همراهتان بزنید تا بدانید کدام مسیر برای شما بهتر است. همین موضوع باعث شده است که ثبت مکان در گوگل مپ اهمیت بالایی در کسب‌وکارها و تبلیغات آنلاین داشته باشد.

ما در گروه جوهر مطالبی در رابطه با اهمیت ثبت مکان در گوگل مپ برای شما جمع‌آوری کرده‌ایم. در انتها می‌توانید با کمک آموزش ثبت موقعیت جغرافیایی خودتان مکان مورد نظرتان را در گوگل ثبت کنید. پس با ما همراه باشید.

مزایای ثبت مکان در گوگل مپ

قطعاً اولین و مهم‌ترین مزیت ثبت در گوگل مپ برای کسب‌وکارها، مشخص‌کردن موقعیت مکانی برای مخاطبان است. از میان دیگر مزایای ثبت موقعیت در گوگل نیز می‌توان به موارد زیر اشاره کرد:

  1. کمک به اعتمادسازی؛
  2. کمک به سئو سایت؛
  3. جلوگیری از نشر اطلاعات غلط از کسب‌وکار شما؛
  4. صرفه‌جویی در تبلیغات
  5. معرفی کسب‌وکارهای موجود در یک محله؛
  6. دسترسی سریع مخاطبان به یک کسب‌و‌کار؛
  7. قرارگیری نقشه‌ قبل از سایر نتایج گوگل؛
  8. مطالعۀ نظریات مشتریان گذشته برای انتخاب بهتر یک مکان توسط کاربران؛
  9. قرار دادن اطلاعاتی نظیر ساعت کار، وب‌سایت و تصاویر مختلف از فضای مجموعه و… در اختیار مخاطب؛
  10. بالا رفتن میزان بازدید از صفحۀ کسب‌وکار و درنتیجه فروش بیشتر
  11. دادن اطلاعات از زمان دسترسی به محل کسب‌وکار شما از راه‌های مختلف مثل پیاده رفتن یا استفاده از اتومبیل شخصی

گاهی ممکن است اطلاعات کسب و کارتان تغییر کند، شماره تماستان نیاز به ویرایش داشته باشد یا شما در محل قبلی فعالیت نداشته باشید. گوگل مپ امکان تغییر یا حذف محل کسب‌وکار شما را هم دارد.

 

هنگام ثبت مکان در گوگل مپ به چه نکاتی توجه کنیم؟

اگر به دنبال ثبت مکان در گوگل مپ هستید باید بدانید که اطلاعات ورودی باید کاملاً دقیق و کامل باشد. ذکر دقیق ساعت کار و موقعیت مکانی، مهم‌ترین اطلاعاتی است که هنگام ثبت در گوگل باید به آن‌ها توجه کرد.

یکی از مهم‌ترین موارد هنگام ثبت در گوگل مپ، بررسی مداوم اطلاعات نقشۀ گوگل است. این اطلاعات شامل موقعیت مکانی صحیح، ساعات کاری، دسترسی‌های مختلف به محل مورد نظر و موارد دیگر است. همچنین توجه به درخواست ویرایش‌هایی که از سوی کاربران داده می‌شود، ضروری است.

۸ راه جمع‌آوری لیست ایمیل برای ایمیل مارکتینگ
مشاهده مطلب

همچنین با ارائه تصاویر در گوگل مپ از محل کسب‌وکارتان به بیشتر دیده شدن کمک کنیدو تصاویر بازدید بالایی روی نقشۀ گوگل می‌گیرند

چگونه رتبۀ بالایی در گوگل مپ داشته باشیم؟

تصور کنید به‌تازگی در منطقۀ‌ نسبتاً شلوغی آموزشگاه زبان انگلیسی تأسیس کرده‌اید. قطعاً علاوه‌بر مؤسسۀ شما، آموزشگاه‌های دیگری نیز در این منطقه وجود دارند که برای جذب دانش آموزان تبلیغات گسترده‌ای می‌کنند. گفتنی است که برای تبلیغات در این حوزه، فقط طراحی سایت، سئو سایت و تولید محتوا برای شبکه‌های اجتماعی کافی نخواهند بود.

اکنون از منظر دیگری به ماجرا نگاه خواهیم کرد. خودتان را جای والدین یک نوجوان بگذارید که هیچ ایده‌ای برای انتخاب بهترین مؤسسۀ زبان انگلیسی در محدودۀ خود ندارند. در وهلۀ اول چه کار می‌کنید؟

قطعاً پاسخ شما جست‌وجو در گوگل خواهد بود.

بعد از جستجو در گوگل، نتایج بسیاری به شما نمایش داده خواهد شد که انتخاب را برای شما سخت می‌کند؛ اما اگر نگاه کوتاهی به سمت راست نمایشگر کامپیوتر یا نتایج ابتدایی صفحۀ‌ موبایل بیندازید، به نقشه‌های گوگل برخواهید خورد. اکنون سؤال اصلی اینجاست: این نقشه‌ها به چه ترتیبی قرار گرفته‌اند؟

گوگل نتایج جستجوی کاربر را در قالب رتبه‌بندی آموزشگاه‌ها نمایش می‌دهد. درنهایت شما به‌عنوان کاربر می‌توانید با مطالعۀ نظریات دیگران و همین‌طور نزدیکی آموزشگاه به محل سکونت، بهترین مؤسسه را انتخاب کنید.

آموزش ثبت مکان در گوگل مپدر ادامه اگر به‌دنبال روشی برای ارتقای رتبۀ گوگل مپ هستید، بهتر است از لوکال گایدها یا راهنماهای گوگل استفاده کنید. در این راستا گروه بازاریابی محتوایی جوهر با داشتن چندین اکانت گوگل که از رتبه‌های بالای گوگل برخوردار هستند، به شما کمک خواهند کرد که از رقبایتان پیشی بگیرید و به رتبه‌های بالای گوگل دست پیدا کنید. چطور؟

ثبت مکان در گوگل مپ مناسب چه کسب‌وکارهایی است؟

تا امروز گوگل مپ نقش مهمی در طراحی استراتژی بازاریابی کسب‌وکارها داشته است. ثبت نقشه در گوگل، فقط مناسب شرکت‌های بزرگ نیست، بلکه ثبت موقعیت جغرافیایی برای مشاغل کوچک و محلی اهمیت بیشتری نیز دارد. تصور کنید در محله‌ای صاحب سالن آرایشی هستید. درست است که طراحی سایت یا مدیریت صفحه اینستاگرام برای آرایشگاه کمک بسیاری به شما می‌کند، اما باید بدانید که ثبت مکان در گوگل مپ نیز برای آرایشگاه ضروری خواهد بود؛ چراکه کاربران با جستجوی واژگانی نظیر «آرایشگاه نزدیک من»، به‌دنبال بهترین آرایشگاه در محلۀ خود می‌گردند.

بهترین روش‌های تبلیغات کلینیک دامپزشکی + راهنمای دیجیتال مارکتینگ برای دامپزشکان
مشاهده مطلب

کسب‌وکارهایی مانند سوپرمارکت‌ها، مدارس، فروشگاه‌های محلی و… از اماکن محلی‌ای هستند که به ثبت موقعیت در آن‌ها احساس نیاز می‌شود.

ثبت مکان در نقشه اسنپ

با ظهور تاکسی‌های آنلاین در ایران و محبوبیت اسنپ در این بین، شاید بهتر باشد به فکر ثبت مکان در نقشه اسنپ نیز باشید. نحوۀ درج موقعیت جغرافیایی در اسنپ نیز مانند نقشۀ گوگل بسیار آسان است. برای ثبت مکان در اسنپ، گروه بازاریابی محتوایی جوهر آموزش‌های لازم را در اختیار شما قرار می‌دهد.

آموزش ثبت مکان در گوگل مپ

برای خیلی از صاحبان مشاغل، پرداخت هزینه ثبت مکان در گوگل مپ دغدغه محسوب می‌شود. آن‌ها همواره در تلاش هستند که با کمترین هزینه، محل کسب‌وکار خود را در نقشۀ گوگل ثبت کنند. اگر شما هم جزء این افراد هستید و به‌ دنبال آموزش ثبت مکان در گوگل مپ هستید تا از رقبایتان پیشی بگیرید، ویدئوی زیر را تماشا کنید. در این ویدئو نحوۀ ثبت موقعیت در گوگل مپ، به ساده‌ترین روش به شما آموزش داده شده است. جالب است بدانید که ثبت مکان در گوگل مپ با گوشی همراه نیز امکان‌پذیر است و شما می‌توانید در کمتر از چند دقیقه موقعیت مکانی کسب‌وکارتان را در گوگل ثبت کنید.

چرا نقشۀ من در گوگل مپ ثبت نمی‌شود؟

با وجود اینکه تمام مراحل ثبت نقشه در گوگل مپ را درست رفته‌اید، نقشه شما ثبت و تایید نشده است؟ اطلاعاتی در رابطه با کسب‌وکار شما نیاز به تغییر دارد و گوگل این تغییرات را قبول نمی‌کند؟

نگران نباشید.

بعد از ثبت کردن اطلاعات توسط شما، گوگل از کاربرانش از صحت ادعای شما سوال می‌پرسد. اگر ادعای شما از طرف کاربران وفادار و رسمی گوگل مورد تایید باشد، در سریع‌ترین زمان ممکن اصلاحات، تغییرات و ثبت انجام می‌شود. این پروسه ممکن است گاهی زمان‌بر باشید. پس عجله نکنید و منتظر پیام تایید از سمت گوگل مپ بمانید.

اگر زمان کافی برای ثبت نقشه روی گوگل مپ ندارید می‌توانید روی کمک جوهر حساب باز کنید.

گروه بازاریابی محتوایی جوهر با ارائۀ خدمات ثبت مکان در گوگل مپ و افزایش رتبۀ نقشۀ گوگل به بهبود کسب‌وکار شما کمک می‌کند.

راه‌حل‌های بازاریابی آنلاین برای کسب وکارهاوبلاگ

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *