در حال بارگذاری
مزایای بازاریابی محتوایی برای تولید کنندگان

مزایای بازاریابی محتوایی برای تولید کنندگان

اصطلاح “محتوا” در گذشته تنها معنای کلمات نوشته شده را داشت.

با گسترش بازایابی دیجیتال، معنای “محتوا” نیز گسترش یافت و طیف گسترده ای از موارد نوشتاری، بصری، ویدئوها و بسیاری دیگر را در بر گرفت. همین محتوا را می توان در پلتفرم های دیجیتال برای جذب مخاطبان مختلف به کار برد.بازاریابی محتوایی یک استراتژی بین المللی درونی است.

ما در گروه بازاریابی محتوایی جوهر پیشنهاد می کنیم به جای اینکه تلاش کنید مانند قدیم کسب و کار خود را با آگهی های بازرگانی و تبلیغات چاپی به گوش مشتریان برسانید، تولید محتوا می کنید تا اعتماد مخاطبان را بدست آورده و در نهایت آنها را به درب فروشگاه خود بکشانید.

در آمریکا بیش از 250 هزار شرکت تولیدی وجود دارد. اکثر تولید کنندگان با رقابت سختی روبرو هستند. یعنی برندشان برای حضور در بازار و و افزایش فروش همیشه در حال مبارزه است. مطالعه ای انجام شده توسط موسسه بازاریابی محتوایی نشان داد که 88 درصد تمام سازمان های B2B و 81 درصد تمام تولید کنندگان از بازاریابی محتوایی استفاده می کنند.

تولید کنندگان قصد دارند در سال 2016 تولید محتوا را 74 درصد نسبت به سال قبل افزایش دهند. اکنون اکثر تولید کنندگان بر قطارتولید محتوا سوارند و مهم است که شرکت شما نیز از قافله عقب نماند وگرنه در رقابت شکست خواهید خورد. حقیقت این است که اگر شرکت شما در روند صنعت از فرصت تولید محتوا بهره نبرد، شرکت دیگری این کار را خواهد کرد و شما شانس جلب توجه مشتریان را از دست خواهید داد. در ادامه به برخی از فواید بازاریابی محتوایی می پردازیم:

بیشتر بخوانید:  کتب الکترونیکی

این شمایید که کنترل مکالمه را در دست دارید
خوبیِ تولید محتوا این است که با این کار توانایی نقل روایات و داستان های خودتان را دارید. نوشتن درباره صنعت، جریان بازار یا محصولات و خدمات جدید می تواند به شرکت شما کمک کند تا در زمینه فعالیت خود به رهبر فکری تبدیل شوید. فقط یادتان باشد، محتوا همیشه باید از قانون 20-80 پیروی کند؛ یعنی 80 درصد مطالب آموزشی/ اطلاعاتی و 20 درصد تبلیغاتی.

محتوا تاریخ انقضا ندارد.
برخلاف تبلیغات سنتی، محتوای بهینه ی آنلاین (تنظیم محتوا برای نمایش در موتورهای جستجو) به سرعت منقضی نمی شود. جی بائر رئیس موسسه Convince &Convert درباره محتوا می گوید: ” این کار تولید اطلاعات سالیانه است که نظیر آن را در جای دیگری نمی توان انجام داد.”

تولید محتوا جامعه بزرگتری را جذب می کند
کسب و کار شما هر چه که باشد، افزایش مخاطب و مشتری یک هدف بازاریابی بزرگ است. ارائه محتوایی موثر و کارآمد به شما اجازه می دهد به جامعه بزرگتری از مخاطبان دسترسی پیدا کنید. هرچقدر میزان دسترسی شما گسترده تر باشد و مخاطبان بیشتری داشته باشید در نهایت فروش بیشتری نیز خواهید داشت.

اما فقط تولید محتوای خوب به تنهایی کافی نیست.حتی اگر با استفاده از سئو یا همان بهینه سازی برای موتورهای جستجو حجم بالایی از جستجوها را به وبسایت شما روانه کند، باز هم تا زمانی که محتوای خود را به طور مفید در منابع مختلف توزیع نکنید از مزایای تولید محتوا استفاده کامل و بهینه ای نکرده اید.

گزینه های توزیع زیادی وجود دارد. اما یک استراتژی موفق با شناخت مخاطبانتان آغاز می شود. زمانی که مخاطب خود را تعریف کردید، باید سه نوع کانال توزیع و اینکه چگونه می توان از آنها بهره مند شد را به خوبی بشناسید:

کانال های متعلق به خودتان
کانال های توزیعی که متعلق به شما هستند وبسایت، وب سایت موبایل ( اگر با سایت اصلی شما فرق داشته باشد)، وبلاگ، لیست ایمیل و کانال های شما در شبکه های اجتماعی هستند. نفع رسانه هایی که متعلق به شما هستند بسیار ساده است: شما آنها را کنترل می کنید. می توانید هر محتوایی که دوست دارید را در کانالتان قرار دهید. تنها عیبش این است که تنها به افرادی که در کانالتان عضو هستند دسترسی دارید.

بیشتر بخوانید:  مزایای بازاریابی محتوایی، 5 مثال کاربردی

کانال توزیع کسب شده
کانال های توزیعی که خود شما آنها را به دست می آورید شامل اشتراک گذاری ها، ری پست (repost) و مِنشن ها (mention) در رسانه های اجتماعی و همچنین نظرات وکامنت های مشتریان می شود. رسانه کسب شده در واقع حرفی است که مردم درباره شما می زنند.

شما می خواهید مردم محتوای شما را ببیند و به “رسانه کسب شده” برسید؛ زیرا این نوع رسانه بسیار معتبر است و نظرات و نقد های مثبت، شرکت شما را مشهورتر می کند. بهترین راه برای بدست آوردن “رسانه کسب شده بیشتر” ترکیبی از روشهای SEO و تولید محتوای کافی و باکیفیت در کانال هایتان است. عیب “رسانه کسب شده” این است که به دست آوردن آن بسیار سخت است و هیچ کنترلی بر محتوای آن ندارید. مردم می توانند نسبت به شرکت شما واکنش مثبت و یا منفی داشته باشند.

کانال توزیع پولی
کانال های توزیع پولی به ازای هر کلیلک هزینه دریافت می کنند و شامل تبلیغات نمایشی، هدف گذاری مجدد و تبلیغات رسانه های اجتماعی می شوند. محتوای پولی بسیار ساده است- یعنی شرکت شما برای انتشار محتوا پول پرداخت کرده تا افراد بیشتری آنرا ببینند.

مزایای توزیع پولی این است که کنترل زیادی بر مطلب، زمان و چگونگی انتشار آن دارید و دسترسی شما را تقویت می کند. همچنین روش بسیار خوبی برای کشاندن افراد بیشتر به وبسایتتان است و می توانید امیدوار باشید مشتری شما شوند. با اینکه کانال ها خرج بیشتری دارند، اما استراتژی موثری برای افزایش مخاطبان می باشند. بهترین استراتژی استفاده از ترکیب این سه روش برای توزیع محتوا و مطالب مورد نظرتان است.

پاسخ دهید