بهترین سرویس ایمیل مارکتینگ ایرانی

ایمیل مارکتینگ یا بازاریابی ایمیلی یک روش بازاریابی مستقیم است که در آن تبلیغات به ایمیل افراد ارسال می‌شود. کسب و کارها برای استفاده از این روش تبلیغاتی، از سرویس‌های ایمیل مارکتینگ خارجی یا ایرانی استفاده می‌کنند. این روزها اغلب سرویس‌های محبوب ایمیل مارکتینگ خارجی هستند، برای مثال میل‌چیمپ (MailChimp) یکی از برترین ابزارهای خارجی بازاریابی ایمیلی است. با این‌حال برای استفاده از امکانات بیشتر سرویس‌هایی همچون میل‌چیمپ و سایر سرویس‌های مشابه خارجی باید پرداخت دلاری انجام دهید، همین مساله موجب می‌شود تا بسیاری از کسب و کارهای ایرانی، سرویس‌های داخلی را برای بازاریابی ایمیلی ترجیح دهند. در همین راستا، در این مقاله با بهترین سرویس ایمیل مارکتینگ ایرانی آشنا می‌شویم و چند نکته ابتدایی اما ضروری که برای شروع ایمیل مارکتینگ به آن‌ها نیاز داریم را مرور می‌کنیم. همراه ما باشید.

ایمیل مارکتینگ چیست و چطور باید از بهترین سرویس ایمیل مارکتینگ استفاده کنیم؟

ایمیل مارکتینگ یکی از کارآمدترین روش‌ها برای برگزاری کمپین دیجیتال و تبلیغات آنلاین است. کسب و کارها در بازاریابی ایمیلی از طریق ارسال ایمیل با مشتریان فعلی و مشتریان بالقوه خود ارتباط برقرار می‌کنند. برای استفاده از ایمیل مارکتینگ، در اولین قدم، باید از طریق یک فرم، ایمیل کاربران را دریافت کرده و از آن‌ها برای ارسال ایمیل اجازه بگیرید. معمولا ارسال ایمیل بدون دریافت رضایت قبلی از کاربران ممکن است تاثیر منفی بر برند شما بگذارد و موجب اسپم شدن ایمیل‌های شما شود و در نتیجه منجر به هدر رفتن تلاش شما در راه‌اندازی و اجرای کمپین تبلیغاتی می‌گردد. اما استفاده صحیح از ایمیل مارکتینگ به رشد نرخ تبدیل و کسب نتیجه دلخواه از تبلیغات منتهی می‌شود. در قدم بعدی باید با توجه به نیاز و اهداف‌تان بهترین سرویس ایمیل مارکتینگ را برای ارسال ایمیل‌های خود انتخاب کنید.

بهترین سرویس ایمیل مارکتینگبهترین سرویس‌ ایمیل مارکتینگ ایرانی کدام است؟

در ادامه به بررسی برترین سرویس‌های ایمیل مارکتینگ ایرانی می‌پردازیم تا در نهایت بتوانیم بهترین سرویس ایمیل مارکتینگ را با توجه به نیاز کسب و کار خود انتخاب کنیم.

  • سرویس نجوا

نجوا سرویسی برای Retention Marketing است که با ارائه خدماتی مانند ایمیل مارکتینگ و پوش نوتیفیکیشن به کسب و کارها و سایت‌ها برای حفظ ارتباط با مشتریان و کاربران‌شان کمک می‌کند. کسب و کارها می‌توانند از فرم اشتراک، بر روی وب‌سایت‌ خود استفاده کنند و از این طریق بانک ایمیل تهیه کرده و پس از آن با مخاطبان‌شان به وسیله خدمات ایمیل مارکتینگ سرویس نجوا ارتباط برقرار کنند.

لازم به ذکر است که کسب و کارها با استفاده از سرویس نجوا و با تهیه IP اختصاصی، می‌‌توانند اسپم ریت خود را به صفر برسانند. علاوه بر این می‌توانند نحوه عملکرد کمپین‌ ایمیل مارکتینگ خود را آنالیز کرده و از طریق گزارش‌های ارائه شده، میزان Bounce Rate، Unsubscribe، نرخ کلیک و سایر جزئیات را بررسی کنند.

  • سرویس میل‌چی

میل‌چی را می‌توان اولین و ارزان‌ترین سرویس ایمیل مارکتینگ ایرانی نامید. با استفاده از این سرویس می‌توانید قالب ایمیل خود را با ادیتور Drag & Drop طراحی کنید. شما به راحتی می‌توانید از فونت‌های مختلف فارسی در میل‌چی استفاده کنید. لازم به ذکر است که ایمیل‌های طراحی شده در این سیستم کاملا ریسپانسیو هستند و به خوبی در دسکتاپ، تبلت و تلفن همراه نمایش داده می‌شوند. در ادامه ویژگی‌های میل‌چی را مرور می‌کنیم.

  • امکان طراحی ایمیل به اشکال مختلف به کمک ادیتورهای سیستم
  • امکان طراحی لندینگ‌پیج
  • ارائه ماژول عضویت در خبرنامه برای وردپرس
  • عدم وجود محدودیت برای ارسال گروهی ایمیل
  • ارائه اشتراک آزمایشی رایگان با امکان اضافه کردن هزار مخاطب
  • دارای پنل فارسی
  • عدم پیچیدگی سیستم که آن را برای کاربران مبتدی ایده‌آل کرده است
  • امکان طراحی ایمیل‌های جذاب بدون مهارت تخصصی در طراحی
  • اسپم نشدن ایمیل‌ها و ارسال مستقیم آن‌ها به صندوق دریافت نامه یا Inbox مخاطبان
  • ارائه گزارش از عملکرد ایمیل‌ها
  • سرویس آونگ

برخلاف میل‌چی، آونگ امکانات بیشتری در اختیار کاربران قرار می‌دهد. این سرویس می‌تواند جایگزین مناسبی برای کسانی باشد که از سرویس میلرلایت استفاده می‌کنند به دلیل اینکه تعرفه آونگ بسیار به صرفه‌تر از میلرلایت است. محیط پنل آونگ به زبان انگلیسی است و تعرفه‌ها به دلار محاسبه می‌شود اما معادل آن به صورت ریال قابل پرداخت است. آونگ به استارتاپ‌های نوپا خدمات رایگان نیز ارائه می‌کند. به عبارت دیگر اگر کاربران شما تا ۱۲۰۰  نفر باشند، امکان استفاده رایگان از سیستم وجود دارد، اما با افزایش تعداد مخاطبان، تعرفه خدمات آونگ نیز افزایش می‌یابد. در مجموع برخی از مهم‌ترین امکانات سرویس آونگ به شرح زیر است:

  • اتصال به جوملا، ووکامرس، وردپرس و لاراول
  • امکان دسته‌بندی مخاطبان و آپلود مخاطبان به شکل گروهی
  • ارائه چند قالب از پیش آماده و چندین فونت فارسی
  • طراحی با ادیتور Drag & Drop
  • ارائه گزارش از کمپین‌های برگزار شده و عملکرد ایمیل‌ها
  • امکان اتصال به هر پروژه تحت وب
  • سرویس ایمیل ایران

ایمیل ایران پنل‌های متنوعی ارائه و از سرورهای نامحدود و مختلفی استفاده کرده است. این سرویس ایرانی از سرورهای API و SMTP استفاده می‌کند. در ادامه به بررسی امکانات سرویس ایمیل ایران می‌پردازیم.

  • ارائه پنل‌های متعدد از جمله پنل پایه، پنل تبلیغاتی و پنل خبرنامه
  • امکان پاکسازی لیست ایمیلی
  • امکان استفاده از قالب‌های ایمیلی
  • امکان ارسال ایمیل تبلیغاتی به تعداد نامحدود
  • سرویس میل‌تاز

هدف سرویس ایمیل مارکتینگ میل‌تاز تسهیل و تسریع مارکتینگ است. این سرویس ایرانی که جز برترین سرویس‌های بازاریابی ایمیلی است، امکانات و خدمات متعددی دارد که در ادامه به بررسی آن‌ها می‌پردازیم.

  • اسپم نشدن ایمیل‌ها و ارسال آن‌ها به Inbox مخاطبان
  • طراحی از طریق ادیتور Drag & Drop بدون پیچیدگی و بدون نیاز به مهارت طراحی حرفه‌ای
  • ارائه خدمات با تعرفه مناسب و مقرون به صرفه
  • ارائه گزارش در خصوص نرخ باز شدن ایمیل‌ها و نرخ کلیک روی لینک‌ها
  • امکان دسته‌بندی مشتریان از طریق لیست‌های مختلف
  • سرویس پاکت

پاکت یکی دیگر از سرویس‌های برتر ایرانی برای ایمیل مارکتینگ است. در ادامه با امکانات و خدمات پاکت آشنا می‌شویم.

  • امکان استفاده از سرویس‌های خارجی با قیمت ریالی
  • ارائه مشاوره برای طراحی کمپین و بازاریابی ایمیلی
  • اسپم نشدن ایمیل‌ها
  • نرخ تبدیل بالا
  • ذخیره اطلاعات و ارائه سرویس‌های مختلف پیشرفته
  • مقرون به صرفه

آشنایی با چند اصطلاح مهم برای استفاده صحیح از ایمیل مارکتینگ

در انتها برای کسب نتیجه دلخواه از ایمیل مارکتینگ، لازم است با برخی از واژه‌ها و اصطلاحات مارکتینگی آشنا باشیم تا با استفاده از بهترین سرویس ایمیل مارکتینگ به خوبی با مخاطبان خود ارتباط برقرار کنیم. در همین راستا در اینجا به بررسی چند اصطلاح مهم می‌پردازیم.

  • سرویس ارائه‌دهنده خدمات ایمیل(EPS: Email Service Provider)

سرویسی که به شما این امکان را می‌دهد تا لیست ایمیل را مدیریت کنید و ارسال و پیگیری آن را انجام دهید. برای مثال می‌توان به Hubspot یا SendinBlue اشاره کرد که جز ESPهای بین‌المللی هستند.

  • نرخ باز کردن ایمیل یا  (Click to Open Rate)و نرخ کلیک یا (CTR : Click Through Rate)

درصد نشان‌دهنده تعداد کسانی که ایمیل شما را باز کرده‌اند و یا روی لینک‌های آن کلیک کرده‌اند.

  • نرخ تبدیل (Conversion Rate)

درصدی که میزان تحقق هدف نهایی کمپین شما را نشان می‌دهد.

  • نرخ شکایت (Complaint Rate) 

درصد افرادی که ایمیل شما را به عنوان اسپم گزارش کرده‌اند.

  • اشتراک و لغو اشتراک در خبرنامه

عضویت و اعلام تمایل برای دریافت ایمیل یا بالعکس.

  • دکمه فراخوان عمل (Call to Action)

یک درخواست به همراه لینک آن در انتهای ایمیل که معمولا از کاربر می‌خواهد تا کاری را انجام دهد. برای مثال برنامه‌ای را دانلود کند.

نوبت شماست

ایمیل مارکتینگ اگر به روش درست، با توجه به اصول مارکتینگی و از طریق بهترین سرویس ایمیل مارکتینگ انجام شود، می‌تواند نتایج خوبی برای کسب و کار شما به همراه داشته باشد و به برندینگ و تبلیغات آنلاین شما کمک کند. در این مقاله به مرور و معرفی بهترین سرویس ایمیل مارکتینگ در ایران پرداختیم. برای آشنایی بیشتر با بازاریابی ایمیلی می‌توانید سایر مقالات ما را مطالعه کنید. علاوه بر این می‌توانید برای دریافت خدمات تولید محتوا و مشاوره محتوایی برای استفاده از ایمیل مارکتینگ با کارشناسان خبره ما در گروه بازاریابی محتوایی جوهر تماس بگیرید.

 

دسته‌بندی نشدهراه‌حل‌های بازاریابی آنلاین برای کسب وکارها

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *